معاون تبیین و گفتمان سازی بسیج اساتید استان اصفهان‌:

امام خمینی (ره) درک درستی از وقایع پیش رو داشت

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با یادآوری واقعیت‌ها و حادثه‌های تلخ گذشته مردم ایران، گفت: رابطه قلبی و عاشقانه‌ای که بین مردم ایران و امام خمینی (ره) هست انکارنشدنی است. امام خمینی (ره) امام وعده‌های صادق بود و آینده را با نور الهی مشاهد می‌کرد و آگاهی درستی از وقایع پیش رو داشت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حسین مطیع در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز در خصوص مهم‌ترین راهبردی که در سخنان رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیان شد اظهار کرد: مسئله فلسطین و شهید رئیسی از جمله دو محور مهم سخنان رهبر بود. ایشان در خصوص مسئله فلسطین فرمودند: مردم دل به مذاکره و سازش نبستند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در خصوص شهید رئیسی ضمن بیان صفات بارز و مهم این شهید بزرگوار، آیه شریفهٔ ولا تحسبن الذین قتلوا فی سیبل الله امواتا… را بیان کردند. منظور از سبیل الله کشته‌شدن در جنگ نیست؛ بلکه کسی که در میدان خدمت به مردم کشته شود مصداق بارز همین آیه است. فرمودند: مردم به اینها شهدای جمهور و شهدای خدمت گفتند که این تعبیر درستی است.

معاون تبیین و گفتمان سازی بسیج اساتید استان اصفهان  افزود: رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در سخنرانی خود از کسانی که اقدامات شهید رئیسی را قبل از شهادتش بیان نکردند؛ ولی  در پی وقوع سانحه هواپیما و شهادت شهید رئیسی شروع به گفتن خدمات این بزرگ‌مرد کردند. رهبر فرمودند دلم به حال رئیسی سوخت. چرا در زمان حیاتش کتمان کردند و حتی برخی خدمات و اقدامات مؤثر او را برعکس گفتند و خدمت را به‌عنوان نقطه‌ضعف نشان دادند.

مطیع بیان کرد: شهید رئیسی شعارهای انقلاب را مطرح و محقق کرد. ان‌شاءالله حماسه انتخابات مکمل آن تشییع باشکوه شهدای خدمت خواهد بود. مردم باید رئیس‌جمهوری انقلابی انتخاب کنند که ادامه‌دهنده راه شهید جمهور باشد و انتخابی اصلح صورت بگیرد.

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان با یادآوری واقعیت‌ها و حادثه‌های تلخ گذشته مردم و بیان اینکه قبل از وقوع انقلاب اسلامی ایران کشوری تحت سلطه غرب بود که امام خمینی (ره) تحقیر، وابستگی و عقب‌افتادگی آن را تحمل نکرد و به آن پایان داد گفت: رابطه قلبی و عاشقانه‌ای که بین مردم ایران و امام خمینی (ره) هست انکارنشدنی است. امام خمینی (ره) امام وعده‌های صادق بود و آینده را با نور الهی مشاهد می‌کرد و آگاهی درستی از وقایع پیش رو داشت.

وی افزود: امام راحل می‌دانست که روزی ملت‌ها به بیداری و آگاهی می‌رسند و دل‌هایشان متصل به حق می‌شود کمااینکه این اتفاق افتاد و اکنون مردم کشورهای غربی و دانشجویان آمریکایی به بیداری رسیدند و جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار جبهه حق است. اکنون حتی دانشجویان آمریکایی نیز جزو جبهه مقاومت هستند و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند.

انتهای پیام/