امام خمینی محدودیت حضور در صحنه مردم را از بین برد

معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان گفت: آن چه کشور ایران را به پیشرفت و اقتدار امروز رسانده است حضور مردم در صحنه بود که اصلاً در حکومت پهلوی وجود نداشت و با ماهیت حکومت شاه در تضاد بود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز در سالروز ارتحال امام خمینی -رحمة الله علیه- با اشاره به ضرورت بیان اهمیت نهضت امام راحل، گفت: برخی این گونه شبهه می‌کنند که اگر در ایران انقلاب هم نمی‌شد و حکومت شاه ادامه پیدا می‌کرد، همین پیشرفت‌های امروزی ایران دیده می‌شد ولی قطعاً این مسأله اشتباه است زیرا آن چه کشور ایران را به این افتخارات رسانده است حضور مردم در صحنه بود که اصلاً در حکومت پهلوی وجود نداشت.

وی اظهار کرد: اصل حکومت پهلوی، تحت عنوان حکومت خودکامه شاهنشاهی بود که در آن شاه خودش را مالک و همه‌کاره کشور می‌دانست و به مردم اجازه ورود به بسیاری از کارها را نمی‌داد لذا ظرفیت‌های نهفته مردم ظهور و بروز پیدا نمی‌کرد.

جعفری با بیان این که این موضوع در همه ابعاد کشور مشاهده می‌شد تصریح کرد: از سواد مردم که آن زمان اکثراً بی‌سواد بودند و مراکز علمی و آموزشی سطح ابتدایی و عالی خیلی کم و محدودی در کشور وجود داشت گرفته تا دین‌داری، تعهد و انقلابی‌گری مردم، این عدم حضور در عرصه‌های مختلف ملموس بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: طبیعتاً اگر این وضعیت استمرار پیدا می‌کرد چون اصل خودکامگی و دیکتاتوری در کشور بود و تنها گروه محدودی که اطراف شاه بودند امتیازات سرشاری داشتند و سایر مردم در عرصه‌ها حضور نداشتند، ظرفیت‌های کشور بالفعل نمیشد و وضعیت وضعیت خوبی برای کشور رقم نمی‌خورد.

جعفری افزود: با انقلاب اسلامی، رژیم شاهنشاهی از بین رفت و نظام اسلامی حاکم شد که یکی از مهمترین ویژگی‌های این نظام این است که کسی در رأس حکومت قرار ‌می‌گیرد که صلاحیت‌های لازم را داشته باشد و به خصوص که رأس حکومت در این نظام یعنی ولایت فقیه، استمرار ولایت امام معصوم است.

معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهانت صریح کرد: جمهوری اسلامی دو رکن دارد جمهور یعنی مردم و اسلام که با در کنار هم قرار گرفتن این دو رکن، رشد کشور اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی نهضت امام خمینی -رحمة الله علیه-این اتفاق افتاد و ظرفیت‌های کشور به فعلیت رسید و محدودیت‌هایی که در زمان شاه برای حضور مردم در صحنه‌ها وجود داشت برداشته شد.

این استاد دانشگاه علت این همه دشمنی علیه کشور ما را نیز واگذاری ایران به مردم و رونق گرفتن کشور دانست که سبب ایجاد تحول در ایران و موجب بیداری کشورهای دیگر جهان شد.

جعفری ادامه داد: امروز شاهد بیداری ملت‌ها هستیم و در کشورهای اروپایی و آمریکایی جوانان راهی را می‌روند که امام و رهبری انقلاب به آن توصیه فرموده‌اند و جبهه مقاومتی که در مقابل مستکبرین شکل گرفته است ناشی از تحولات انقلاب اسلامی است که اگر این تحولات نبود هیچ یک از این بیداری‌ها در کشورهای مختلف جهان نبود.

معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهانب ا اشاره به عظمت و اقتدار امام خمینی -رحمة الله علیه- و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب، گفت: قبل از انقلاب شخص اول حکومت یعنی شاه یک برده و نوکر اجانب محسوب می‌شد و خودش گلایه می‌کرد از این که آمریکا و انگلیس بدون اجازه او در امورات کشور دخل و تصرف می‌کنند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: امام خمینی عزت و عظمت را به مردم ایران بازگرداند در حالی که در زمان شاه، مستشاران آمریکایی که در ایران حضور داشتند حق توحش دریافت می‌کردند یعنی ایران را کشوری تلقی می‌کردند که در آن وحشی‌ها زندگی می‌کنند.

وی با بیان این که امروز جایگاه کشور ما قابل مقایسه با آن چه پیش از انقلاب بود نیست، اظهار کرد: مهمتر از همه این‌ها آن است که انقلاب خمینی ما را از یک حکومت طاغوتی رها کرد و تحت حکومتی توحیدی آورد و این مهمترین مسأله‌ای است که دین مبین اسلام از ما خواسته که زیربار طاغوت زندگی نکنیم و زیر پرچم الله برویم.

انتهای خبر/