مسعود شهیدی از مبارز ان قبل از انقلاب اسلامی:

انقلاب اسلامی پیروز شد زیرا دست خدا و امدادهای غیبی معنی پیدا کرد

مسعود شهیدی از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت ایام ا... دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی پیروز شد زیرا دست خدا و امدادهای غیبی معنی پیدا کرد و امروز اگر می‌خواهیم این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود باید ارتباطمان را با خدا قوی کنیم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مسعود شهیدی از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت ایام ا… دهه فجر که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان و کانون بسیج استادان دانشگاه اصفهان و دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی پیروز شد زیرا دست خدا و امدادهای غیبی معنی پیدا کرد و امروز اگر می‌خواهیم این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود باید ارتباطمان را با خدا قوی کنیم.

 

مسعود شهیدی در این مراسم گفت: با توجه به منابع تراز اول بین المللی ۷ علت برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ذکر شده است ولی یکی از آن ها به عنوان اصلی ترین علت پیروزی انقلاب مطرح است که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

 

این مبارز قبل از انقلاب اسلامی بیان کرد: برخی علت پیروزی را آمریکا و دنیای غرب می‌دانند، برخی دیگر مقابله افراد در مقابل کارهای شاه را مطرح می کنند، برخی مشکلات اقتصادی را عامل انقلاب اسلامی ذکر نموده‌اند. نطریه‌ی دیگری سلطه آمریکا در تمام امور ایران را عامل انقلاب می‌داند. برخی نیز به استبداد و استعمار حاکم در جامعه آن روز اشاره می‌کنند، برخی دیگر نیز عامل مذهب را مطرح و می‌گویند شاه اسلام ستیز بود و مردم اسلام‌گرا بودند ولی  مهم‌ترین عامل در پیروزی انقلاب در حقیقت دست الهی بوده که به مردم این سرزمین کمک نموده است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری چندین بار تاکید نمودند که من بارها از امام(ره) شنیدم که من در این انقلاب دست خدا را دیدم و بعد ها مقام معظم رهبری هم فرمودند: من هم دست خدا را دیدم.

 

آقای شهیدی در ادامه اظهار داشت: برخلاف تمام تحلیل‌های بین‌المللی انقلاب اسلامی پیروز شد زیرا دست خدا و امدادهای غیبی معنی پیدا کرد و امروز اگر می‌خواهیم این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود باید ارتباطمان را با خدا قوی کنیم.

 

هربخشی از انقلاب یک عصای موسی(ع) است

دکتر ابراهیم اسفندیاری، استاد گروه آناتومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  نیز که در سال ۱۳۵۵ توسط ساواک دستگیر و ۲ سال از روزهای جوانی خود را در زندان گذراند، نیز در این مراسم اظهار کرد: نگرشی که انقلاب اسلامی به ما می‌دهد، نکته اصلی آن کار برای خدا و اتکا به خدا است؛ این نگرش به رزمنده حاضر در جبهه امیدی می‌دهد که نتیجه آن پیروزی‌های پس از ۸ سال جنگ در جبهه دفاع مقدس و یا دفاع از حرم، می‌شود که با وجود تمام تحریم‌ها و کمبودها  ساخت تجهیزات دفاعی کشور به جایی می‌رسد که دشمن اکنون توان حمله به ما را ندارد.انقلاب اسلامی امثال حاج قاسم سلیمانی را تحویل می‌دهد و هربخشی از انقلاب یک عصای موسی(ع) است که دریا را می‌شکافد و اژدها می‌شود و سحر ساحران را باطل می‌کند.

 

امام خمینی به عنوان یک نظریه پرداز مطرح مورد توجه قرار گرفت

دکتر هرسیج رییس دانشگاه اصفهان نیز ضمن تشکر از افرادی که نقش کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند گفت: امام (ره) نه تنها یک سیاستمدار برجسته بود بلکه به عنوان یک نظریه پرداز مطرح مورد توجه قرار گرفت.

 

نظریه ولایت فقیه حضرت امام(ره)دقیقا بر اساس متدهای علمی قابل تحلیل و بررسی است

وی ضمن تاکید بر باورها و ارزش‌های اسلامی، گفت: نظریه ولایت فقیه حضرت امام(ره)دقیقا بر اساس متدهای علمی قابل تحلیل و بررسی است که در نشست‌های بعدی به این مهم خواهیم پرداخت.

 

گفتنی است مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر با سخنرانی آقای مسعود شهیدی از مبارزین قبل از انقلاب و دکتر ابراهیم اسفندیاری از مبارزین قبل از انقلاب و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱با حضور رییس دانشگاه اصفهان و جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در محل تالار شهید سلیمانی دانشگاه اصفهان برگزارشد.

انتهای پیام/