بیانیه بسیج اساتید دانشگاه کاشان در محکومیت توهین به قرآن مجید

بسیج اساتید دانشگاه کاشان در محکومیت توهین به قرآن مجید بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید دانشگاه کاشان در محکومیت توهین به قرآن مجید بیانیه ای صادر کرد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:

 

باسمه تعالی

قرآن کتاب ذکر و بیان و تبیان و فرقان و دربردارنده انجیل و تورات و زبور و جامع کتب آسمانی و وحدت بخش ادیان الهی، مجموعه‌ای نور است که اراده‌های شیطانی نتوانسته خاموشش کند و هر کس در طول قرن‌ها چنین خواسته‌ای را دنبال نموده، باعث تقویت و گسترش فرهنگ قرآن شده است؛ اندیشه مادی غرب هرچه در سوزاندن و محو کلام خدا و آیین فطری اسلام بکوشد، این کلام و آیین بیش از پیش جهانگیر و قلوب بیشتری را فتح خواهد نمود.

امروز فرهنگ غرب به نام آزادی بیان دچار استیصال نفس گردیده است و بیان در خدمت اندیشه نفی خدا از ساحت زندگی بشر قرار گرفته است. امروز مدعیان آزادی بیان به جای تلاش برای رهایی بشر از زنجیرهای منیت و خودخواهی، چاره‌ای جز اقرار به عجز فکری و رفتاری خویش ندارند و این عجز در سوزاندن قرآن کریم آشکار می‌گردد.

قرآن انسان را دعوت به تفکر و احترام به آزادی بیان می‌نماید.تفکر و بیانی که در خدمت رشد معنوی انسان قرار دارد. طبعاً فرهنگ مادی غرب تاب افق‌هایی که قرآن برای انسان می‌گشاید را ندارد. سوزاندن قرآن نه از سر قدرتِ اراده که از سر عجز و اقرار ضمنی به پایان پذیری این تمدن مادی می‌باشد. تمدنی که ظاهر آن احترام به آزادی اندیشه و بیان و باطن آن نفی تفکر توحیدی و نفی تاب آوری در برابر مقدسات دینی مسلمانان جهان است.

ما بسیجیان دانشگاه کاشان ضمن محکوم کردن عمل خباثت آمیز منکران وحی در آتش زدن قرآن مبین ، اعلام می‌داریم دولت سوئد بایستی از  مسلمانان جهان عذر‌خواهی و با عامل این جنایت شنیع برخورد جدی نماید و اجازه تکرار چنین فجایع انسانی را ندهد.

 

کانون بسیج اساتید دانشگاه کاشان

تیرماه ۱۴۰۲