بیانیه بسیج استادان دانشگاه اصفهان به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو

16 آذر که در این صفحات، مُزیَّن به نام روشنی بخش «دانشجو» است، بی‌گمان از ماندگارترین یادمان‌های تاریخ ایران است که جوانان فرهیخته، دین باور،آزادی خواه، استقلال طلب و مخالف سلطه و استعمار جهانی یعنی دانشجویان بیدار و استکبار ستیز، آن را آفریدند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه اصفهان به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو، بدین شرح صادر کرد:

 

باسمه تعالی

 

۱۶ آذر، روز دانشجو و روز عینیت بخشیدن به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر همه دانشجویان عزیز ایران اسلامی مبارک باد.

 

صفحات تاریخ ملت سرافراز ایران، برگ‌های زریّنی دارد از حماسه، رشادت، بیداری، بصیرت، تلاش و جدیت مردان و زنانی که فارغ از سنّ، جنس و گرایش‌های قومی و مذهبی، در پیدایش و خلق آن کوشیده‌اند.۱۶ آذر که در این صفحات، مُزیَّن به نام روشنی بخش «دانشجو» است، بی‌گمان از ماندگارترین یادمان‌های تاریخ ایران است که جوانان فرهیخته، دین باور،آزادی خواه، استقلال طلب و مخالف سلطه و استعمار جهانی یعنی دانشجویان بیدار و استکبار ستیز، آن را آفریدند. اگرچه این حماسة ماندگار، به خون سه دانشجوی شهید رنگین شد، اما شروعی بود برای حضور آگاهانه و به موقع نسل جوان و فرهیخته که بعدها به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی«ره»، «سنگر دانش را رها کردند و در سنگر دین، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.»

 

سابقه درخشان جنبش دانشجویی در ایران عزیز، حکایت از دین باوری، ایران خواهی، دانش اندوزی، بصیرت،  آگاهی، دشمن ستیزی، پویایی و شادابی نسلی دارد که امید و ذخیره کشور عزیز ایران است. بی‌گمان شناخت و آگاهی دقیق از این مسیر سخت برای ادامه راه، یک ضرورت اصلی محسوب می‌شود. راهی که در این سال‌ها همواره دشمنان ملت ایران سعی کرده‌اند آن را تحریف کنند و تغییر دهند. همیشه باید به خاطر داشت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای «مُدَّظله العالی»، برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهد نشست و آینده، در معرض تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.

 

اکنون در پنجمین دهة عمر پُر عزّت و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در شرایطی که دانشگاه و دانشجو از ارکان اصلی و اساسی برای پیشرفت کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی محسوب می‌شوند، ضرورت دارد تا با نگاهی به این گذشته درخشان و دیدن افق‌های پیش رو، برای سربلندی و عزّت ایران اسلامی بکوشیم.

بی‌گمان شما دانشجویان عزیز، نقطه قوت و مرکز ثقل این تلاش و کوشش هستید. مبارک باشد بر شما این افتخارات گذشته و این تلاش‌ها و مجاهدتهای علمی و عملی و موفقیت‌های پیش رو.

ان شاءالله در پناه خدا برای رسیدن به قله‌های افتخار و سربلندی ایران اسلامی، سلامت، پایدار و موفق باشید.

 

بسیج استادان دانشگاه اصفهان. ۱۶ آذر ۱۴۰۱