معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان گفت:

جهاد تبیین یک موضوع اجتماعی است/آمادگی دوره‌های تخصصی جنگ شناختی و ترکیبی در سطح کشور را داریم

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان گفت: موضوع جهاد تبیین اساسا مختص فقط اساتید نیست اساتید جنگ نرم باید در میدان بیایند اما جهاد تبیین یک موضوع اجتماعی است که همه توده‌های جامعه را مکلف می‌کند‌ بعنوان یک فریضه‌ای که باید قطعی و فوری اقدام در مورد آن صورت بگیرد، و سازمان بسیج اساتید استان اصفهان هم جهت دوره‌های تخصصی جنگ شناختی و ترکیبی در سطح کشور اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان،  معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان در اختتامیه دوره آموزشی تخصصی جهاد تبیین ویژه اساتید و نخبگان فرماندهان جنگ نرم نهضت استادی بسیج اصفهان، که با حضور محمد رضا مردانی ریاست سازمان بسیج اساتید کشور و محمد قربانی گلشن‌آبادی معاون رسانه و ارتباط اجتماعی این سازمان و محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: در کارگروه فرماندهان جنگ نرم بسیج اساتید استان اصفهان طراحی دوره‌های تخصصی جنگ ترکیبی و جنگ شناختی انجام شده است.

بیژن شمس ادامه داد: در همین راستای ابتدا یک دوره کامل یک هفته‌ای را با حضور و سخنرانی استادان و مسئولان متخصص این حوزه  برگزار کردیم که امروز در جلسه اختتامیه آن در محضر ریاست و معاون سازمان بسیج اساتید کشور بودیم.

وی ادامه داد: این دوره را بعنوان مقدمه‌ای جهت دوره‌های تخصصی شروع کردیم و این آمادگی را داریم که هم برای استان اصفهان و هم برای استانهای دیگر حتی در سطح کشوری دوره‌های تخصصی جنگ شناختی و ترکیبی را انجام دهیم.

دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه های پیام نور کشور در ادامه با اشاره به این که جناب آقای دکتر مردانی مواردی را بسیار موجز و خوب اشاره  داشتنددر مورد جنگ نرم، جنگ ادراکی، جنگ ترکیبی و  جنگ شناختی که ما در دو دهه گذشته دچار جنگ نرم شدیم.

شمس ادامه داد: در واقع وقتی اطلاعات و آگاهی از طریق بارش بیش از حد فضای مجازی بر سر افراد جامعه برود و حد بسیار زیادی از اطلاعات تخریب‌گر و منحرف در جریان فکری افراد قرار بگیرد مغز این اطلاعات را قدرت پردازش با واقعیت ندارد.

دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه های پیام نور کشور عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در کنار جریان تحریم یک جریان فکری تحریف هم از طریق رسانه چه از بیرون کشور و چه از داخل کشور دست به دست هم داده‌اند که باوردها را تغییر دهند و ما  الان در جنگ ادراکی قرار گرفتیم که در این جلسه ریاست محترم سازمان بسیج اساتید کشور به خوبی تشریح کردند.

وی بیان داشت: حتی برخی مسئولان ما هم دچار جنگ ادراکی شده‌اند که برخی مصداق‌ها در بعضی از مصوبه‌های مجلس یا در بحث قانون صیانت از آرا یا در بحث شورای عالی فضای مجازی که امروز باید ورود بکند به عرصه‌های مختلف این جنگ اشاره شد؛ که اینها مصداق‌هایی است که ممکن است برخی مسئولان ما هم دچار این جنگ شناختی و جنگ ادراکی شده باشند.، نوع عملکردی که در طول سال‌های گذشته بوده حاکی از این است که می‌تواند افراد جامعه را دچار استیصال یا مستاصل بکند.

شمس اظهار کرد: البته راه‌های مقابله با این جنگ قطعا آگاه‌سازی، همان کاری که پیامبران عظیم‌الشان ادیان الهی انجام دادند  و در کتاب ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری اشاره شده است که امامان معصوم علیه السلام ما هم در جهت هدایت و آگاه‌سازی جامعه این کار را انجام دادند.

وی تاکید کرد:  امروز هم نباید فراموش کنیم که در سال ۶۱ هجری همه چیز در جامعه بود یعنی رفتار دینی در جامعه وجود داشت، نماز  و روزه و حج و زکات و احکام دینی در جامعه ساری و جاری بود اما آن چه که نبود در سال ۶۱ هجری و منجر به قیام عاشورایی و منجر به شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش شد تبیین در جامعه نبود و تحریف جای تبیین را گرفته بود و دروغ‌ها بجای حقیقت نشسته بود که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هم به این امر اشاره می‌کنند.

معاون سازمان بسیج اساتید کشور گفت: شناخت جامعه، آگاهی سازی و روشنگری، همچنین ایجاد کارگاه‌های جنگ ادراکی و جنگ شناختی امروز بیش از گذشته در جامعه احساس می‌شود.

دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه های پیام نور کشور خاطرنشان کرد: تببین هم موضوعی نیست که امروز مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموده باشند بلکه ایشان در سنوات و در سخنرانی‌های مختلف راجع به تبیین مطالبی اشاره فرمودند اما امروز ضرورت جهاد به معنا و مفهوم این که امروز باید ببینیم دشمن دارد چه کاری انجام می‌دهد چه جنگی ایجاد کرده و کجا را هدف قرار داده و دقیقا ما باید در مقابله با آن چه کاری را انجام دهیم است.

شمس تاکید کرد: موضوع جهاد تبیین هم اساسا مختص فقط اساتید نیست اساتید جنگ نرم باید در میدان بیایند اما یک موضوع اجتماعی است که همه توده‌های جامعه را مکلف می‌کند‌ بعنوان یک فریضه‌ای که باید قطعی و فوری اقدام در مورد آن صورت بگیرد.

وی در پایان با بیان این که این آمادگی در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان وجود دارد که همه آحاد و توده‌ها و دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه و فراتر از دانشگاه یک جامعه را برای این آگاه سازی ورود بکنیم، گفت: برای تحقق این مهم نیاز به ابزار رسانه‌ای داریم نیاز به این داریم که  هماهنگی با صدا سیمای مراکز استان انجام بگیرد که مطالب ما از طریق صدا و سیما پخش بشود و به سمع و نظر مردم برسد تا یک جامعه سالم را در جهت تنویر احکام اسلامی و بسط و گسترش شعائر دینی را داشته باشیم.

انتهای پیام/