سردار مجتبی فدا ؛

در اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای نقش مردم پررنگ است/نقش آفریتی مردم در شکست فتنه ۸۸ و فتنه اخیر

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان این که اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مد ظله العالی نشأت گرفته از امام خمینی و اندیشه امام خمینی نشأت گرفته از احادیث، روایات و سیره اهل بیت علیها سلام است گفت: این مردم بودند که در سال ۸۸ کار را تمام کردند و در حال حاضر نیز با بی‌اعتنایی به این فتنه از دامن زدن به آن جلوگیری کردند و در ۴۳ سال اخیر این اندیشه در کشور حکم‌فرماست.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، سردار مجتبی فدا _امروز شنبه ۱۰ دی_ در اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای (مدظله االعالی)، با بیان این که اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مد ظله العالی نشأت گرفته از امام خمینی و اندیشه امام خمینی نشأت گرفته از احادیث، روایات و سیره اهل بیت علیها سلام است گفت: این مردم بودند که در سال ۸۸ کار را تمام کردند و در حال حاضر نیز با بی‌اعتنایی به این فتنه از دامن زدن به آن جلوگیری کردند و  در ۴۳ سال اخیر این اندیشه در کشور حکم‌فرماست.

 

فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) ضمن گرامیداشت روز نهم دی روز بصیرت مردم انقلابی و همچنین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: در تمام فتنه‌هایی که علیه کشور رقم خورده است نقش دشمن را باید پررنگ ببینیم.

 

سردار فدا اظهار کرد:  بازی‌گردان پشت صحنه و امپراطوری رسانه‌ای که در فتنه ۸۸ به وجود آمد سفارتخانه‌ها و سفرای کشورهای مختلف بودند در وقایع اخیر نیز موضع گیری روسای جمهور کشورها و صحنه عملیات فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی نقش بیشتری را ایفا می‌کرد.

 

وی با اشاره به تاثیر فضای مجازی  و این که بعد از گذراندن دوران پاندمی کرونا استفاده  آن در بین مردم  بیشتر شده است، بیان کرد: فتنه‌گران از این بستر استفاده  می کنند و به دنبال انتشار خشونتی هستند که در هر دو فتنه سال ۸۸ و سال ۱۴۰۱ بتواند در بین مردم تاثیر گذار باشد.

 

فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان تصریح کرد: در فتنه ۸۸ اغلب زیرساخت‌ها، جریحه دار کردن احساسات مردم و پایبندی آنها نسبت به اعتقادات نشانه گرفته شد و اصل ولایت فقیه زیر سوال برده شد، چرا که شاهد بودیم آخرین تیری که در ترکش داشتند حمله به خیمه و ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود که در نهایت منجر به رقم خوردن راهپیمایی ۹ دی شد، ا در فتنه اخیر علاوه بر خشونت جدی و تاثیرگذار، حمله به مقدسات نیز در دستور کار فتنه‌گران قرار گرفت که آغاز این جریان از حمله به روحانیت و هتک حرم امام هشتم علیه السلام کلید خورد.

 

فدا ادامه داد: در این فتنه حمله به زیرساخت‌ها سازماندهی شده تر بود و به دنبال هویت سوزی جوانان ملت و گسست نسلی بین نسل اول تا آخر انقلاب  این حملات را انجام دادند.

 

وی به نقش سلبریتی ها همچنین جریانهای سیاسی در داخل و خارج کشور هم اشاره کرد و افزود: در فتنه اخیر فتنه‌گران سعی داشتند قومیت‌ها را درگیر جریان کردند چرا که جمهوری اسلامی و قوانین حاکم بر آن توانسته است اختلاف عقاید و تفکرات قومیت‌ها را به صورت واحد در آورد، دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در این نظام واحد عقیدتی و سیاسی هستند که در این میان نقش رهبر معظم انقلاب هم در فتنه ۸۸ و هم در فتنه اخیر بسیار پررنگ و اثرگذار بود.

 

سردار فدا نقش رسانه را هم در فتنه ۸۸ و هم در  حوادث اخیر  مورد اشاره قرار داد و گفت: اطلاع رسانی به موقع باید مورد توجه ویژه باشد و نقش رسانه بسیار مهم است.

 

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) نقش مردم در اقتدار و سربلندی انقلاب را بسیار مهم و موثر دانست و گفت: این مردم بودند که در سال ۸۸ کار را تمام کردند و در حال حاضر نیز با بی اعتنایی به این فتنه از دامن زدن به آن جلوگیری کردند.

 

سردار فدا در ادامه با بیان این که پنتاگون در سوم مهرماه شکست فتنه را اعلام کرد گفت: اگر تا به امروز این جریان ادامه پیدا کرده است منظور حاشیه سازی و جلوگیری از پیشرفت کشور  است.

وی سازماندهی فتنه اخیر را بیشتر از فتنه های قبل عنوان کرد و افزود: چشم انداز برنامه را به طوری پیش بینی کرده بودند که تا آخر سال و انتخابات مجلس آینده جمهوری اسلامی ایران را در گیر مسائل فتنه و جنگ‌های اینچنینی کنند؛ یکی از اولین اهداف هم این بود که سرعت علمی کشور را از مسیر حاضر منحرف و کند کنند و سعی داشتند جریان را به نخبگان و دانشگاهیان و دانشجویان کشور بکشاندند همچنین تلاش کردند تاثیرگذاری و نفوذ جمهوری اسلامی را در منطقه و فرامنطقه کاهش دهند.

 

وی با بیان این که در شرایط فعلی و در فتنه صهیونیستی و آمریکایی سال ۱۴۰۱ بخشی از خواص نمره قبولی نگرفتند، تردید، گفت: دودلی و احتیاط آن‌ها یکی از ویژگی‌های جنگ ترکیبی است، موجب جاماندن آن‌ها از کاروان انقلاب شد.

 

سردار فدا نقش پررنگ نخبگان  در روشنگری را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد:  اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مد ظله العالی نشأت گرفته از امام خمینی و اندیشه امام خمینی نشأت گرفته از احادیث، روایات و سیره اهل بیت علیها سلام است چرا که امام با انقلاب اسلامی اجازه نبرد مسلحانه در هیچیک از میادین را نداد و هنر دیگر ایشان این بود که حفظ، حراست و صیانت از انقلاب را به مردم سپرد، هندسه و فلسفه قدرت را جابجا کرد و بنیان نظام مردم‌سالار را رقم زد؛ همچنین شرایطی را به وجود اورد که در ۴۳ سال اخیر این اندیشه در کشور حکم‌فرماست.

 

وی افزود: هنر امام این بود که در همه موارد کار را به مردم واگذار کرد و این موجب جدا کردن صف مردم از جریان ضد انقلاب شد: چنانچه مصداق آیه اشدا علی الکفار و رحما بی نهم همیشه در اندیشه حضرت امام جاری بود، همچنین همه جانبه کردن دفاع و استفاده از ظرفیت‌های بومی به طوری که از ظرفیت تمام آحاد مردم با هر عقیده و نگرشی اعتماد شود از دستاوردهای امام بود؛ در آغاز جنگ تحمیلی این امام خمینی بود که آرامش را به مردم تزریق کرد و با مدیریت و تدبیر ایشان تلاش برای رفع فتنه انجام شد، نگاه امام این بود که در مقابله با دشمن مردم آسیب نبیند.

 

وی گفت: ایشان در حالی که اولویت اول را جنگ قرار دادند، اما برای آمادگی مردم اظهار کردند که چنانچه جنگ ۲۰ سال نیز به طول بیانجامد، ما و مردم ما آمادگی کامل برای دفاع از تمامیت ارضی کشور را داریم و اندیشه ایشان ادامه دادن جنگ تا پایان فتنه بود. امام، سپاه و بسیج را راه‌اندازی کرد که بعضی‌ها به دنبال از بین بردن ارتش بودند اما برای جلوگیری از اختلافات و تفرقه‌هایی که احتمال به وجود آمدن آن وجود داشت، امام برای حفظ ارتش تلاش و شیوه و مسئولیت بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی را برای ما مشخص کردند.

 

فدا ادامه داد: برای اینکه اندیشه امام محقق شود، مقام معظم رهبری بسیج ده‌ها میلیونی را بر مبنای تربیت و آماده کردن جوانان ایجاد کردند لذا سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج که مبنا و اساس آن گام دوم انقلاب است به ما ابلاغ شده است چرا که بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب که بر ابعاد مختلف است زمینه‌ساز تحقق جامعه اسلامی است و این همان دیدگاهی است که حضرت امام راحل برای نقش آفرینی، حضور و مشارکت مردم در اداره حکومت داشتند اما ابتدا باید دولت اسلامی تشکیل دهیم تا به سمت جامعه اسلامی حرکت کنیم. امام آمریکا را شیطان بزرگ لقب دادند و مقام معظم رهبری نیز امروز بر همان عقیده هستند.

 

فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) با تاکید بر این که نقش مقام معظم رهبری در تربیت نیروهای مسلح کشور بی‌بدیل است، به دستورات بسیار موثری که ایشان در رابطه با سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و سایر دستگاه‌های مرتبط با نیروهای مسلح داشتند اشاره و اظهار کرد: تشکیل سپاه قدس و تاثیرگذاری آن بر روی منطقه، حمایت از جبهه مقاومت از جمله دستاوردهای بسیار بزرگ  از نقش آفرینی بی بدیل رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/