توسط عضو هیات علمی دانشگاه امیرالمومنین (ع) مطرح شد:

امریکایی‌ها نسخه جنگ ۸ ساله را قبل انقلاب پیچیدند

عضو هیات علمی دانشگاه امیرالمومنین (ع) با اشاره به این که جنگ ادراکی و شناختی در گذشته توسط دشمن انجام شده و با تغییر ذائقه است که در سفارت انگلیس انجام گرفت و به شهادت شیخ فضل الله نوری انجامید، بر بحث جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: امریکایی‌ها نسخه جنگ ۸ ساله را قبل پیروزی انقلاب اسلامی پیچیدند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، احمدنظارتی زاده عضو هیات علمی دانشگاه امیرالمومنین (ع) در نشست‌ تخصصی دانشگاه حل مسئله با عنوان «فتنه ۱۴۰۱، ابعاد و زوایا» که به همت اندیشکده‌های علمی راهبردی بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به این که جنگ ادراکی و شناختی در گذشته  توسط دشمن انجام شده، گفت: امریکایی‌ها نسخه جنگ ۸ ساله را قبل پیروزی انقلاب اسلامی پیچیدند، دشمنی‌های زیاد وجود دارد و تبیین نکرده‌ایم.

 

نظارتی زاده با گرامیداشت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان، ابتدا در تکمیل صحبت‌های استاد معلمی در این نشست در خصوص شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری، پرداخت و  گفت: از اینها در تاریخ زیاد داریم مثل جنگ جمل و صفین که باور تغییر می‌کند در اثر تبلیغات زیاد دشمن، شخصیتی در صدر اسلام که زحر بن قیص در جمل و صفین همراه امیر المومنین (ع) بود اما عاقبتش چه می شود؛ بصیرت و دشمن شناسی که نبود  قاتل پسر علی ابوبکر ابن علی در کربلا شد و در سپاه عمر بن سعد نگهبان دار‌الاماره کوفه شد نمی‌گذاشت مردم از کوفه بروند کربلا؛ در انقلاب خودمان هم از این دست افراد زیاد داشتیم.

 

فتنه زمانی اتفاق می‌افتد که بین رهبر و امام جامعه با امت جامعه فاصله بیفتد؛موقعی که بصیرت نباشد

 

وی با اشاره به این  فرمایش امیرالمومنین (ع) که خدا لعنت کند کسانی که می‌فهمند و می‌دانند اما روشنگری نمی‌کنند، افزود: علی علیه السلام در خطبه نهج البلاغه می‌فرماید فتنه زمانی اتفاق می‌افتد که بین رهبر و امام جامعه با امت جامعه فاصله بیفتد؛ چه زمانی؟، موقعی که بصیرت نباشد ضعف در دشمن شناسی.

 

در جنگ صفین وقتی معاویه قرآن بر سر نیزه کرد، تشخیص حق و باطل برای برخی مشکل شد

 

این استاد دانشگاه سپس به این که در جنگ صفین وقتی معاویه قرآن بر سر نیزه کرد، باعث شد برخی گمراه و از لشکر امام علی (ع) کنار بروند، گفت: این افراد مرز میان حق و باطل را نتوانستند تشخیص بدهند، این یکی از مشکلاتی است که الان می‌بینیم در جوانان بویژه جوانان دانشگاهی.

 

دو سه هزار سال هیچ کشورگشایی نتوانسته برایران غالب شود

 

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرمودند، از ۲۸ مرداد سال ۳۲ امریکا شیطنک کرد و بعد از پیروزی انقلاب هم از همان اول بحث تجزیه طلبی و قومیت‌گرایی مطرح کردند، اظهار کرد: دیدند ایران با تمدن و فرهنگ و زبان بزرگ و عظیم که دو سه هزار سال هیچ کشورگشایی نتوانسته برآن غالب شود، برای همین دشمن بحث تجزیه به قومیت مطرح کرد.

 

بحث دشمن در تجزیه و قومیت گرایی سیاست مسبوق به سابقه- عهدنامه ترکمنچای و گلستان

 

استاد دانشگاه امیرالمومنین (ع) بیان کرد: اگر کمی اساتید ما تامل داشته باشند می‌بینیم این سیاست مسبوق به سابقه بوده یعنی در عهدنامه ترکمنچای و گلستان بهترین جاهای ایران را جدا کردند کشور گرجستان ساحل دریای سیاه را دارد و  به ۲۶ کشور ساحل مدیترانه راه دارد.

 

رضاخان ۱۳۱۴ و ۱۳۱۵ سرچشمه اصلی هیرمند را واگذار کرد

 

نظارتی زاده افزود: رضاخان ۱۳۱۴ و ۱۳۱۵ سرچشمه اصلی هیرمند را واگذار کرد و سرچشه آن افتاد در کشور افغانستان و الان بهترین برنج در پاکستان از زمین و خاک ما در پاکستان تولید می‌شود، جایی که سوئیس خاورمیانه بود ۸۵ سال پیش رضاخان واگذار کرد؛ این را جوانان ما نمی‌دانند، تبیین نشده تا صحبت و روشنگری نکنیم جوانان اطلاعی ندارند.

 

عامل اصلی جنگ ۸ ساله را تبیین نکرده‌ایم

 

وی با بیان این که در مورد جنگ تحمیلی ۳۱ شهریور که می‌شود در مصاحبه‌ها و برنامه‌ها می‌گویند عامل اصلی وقوع جنگ صدام بوده؛ اما سوال است که آیا صدام شروع کرد یا امریکایی‌ها بودند، آیا امریکایی‌ها خودشان چراغ سبز نشان صدام دادند یا خودشان دیکته کردند و دستور دادند.

 

نسخه جنگ ۸ ساله را قبل پیروزی انقلاب اسلامی پیچیدند

 

نظارتی زاده اظهار کرد: سندی ارائه می‌کنم؛ وزیر دفاع خارجه اسبق امریکا هاون دراون در پنتاگون وزارت دفاع در تاریخ ژانویه ۱۹۷۹ که دیماه ۱۳۵۷ می‌شود هنوز شاه فرار نکرده، امام به ایران نیامده و  هنوز ۲۲ بهمن پیرورزی نداشتیم سخنرانی کرده به این اشاره دارد که حوادث ایران گویای مطلبی است که بزودی در ایران اتفاقی می‌افتد و مطلب مهمی که مطرح کرده این است که باید به فکر تسویه حساب‌های قدیمی دو کشور ایران و عراق باشیم؛ خروجی این است که نسخه جنگ ۸ ساله را قبل پیروزی انقلاب اسلامی پیچیدند.

 

وی ادامه داد: کسی اینها را تبیین نکرده، که ۲۲۰ هزار شهید دفاع مقدس و ۳۷۰ شهیدی که همچین روزی بر دستان با عظمت مردن اصفهان تشیع شد جنایت اصلی را امریکایی‌ها انجام دادند.

 

این استاد دانشگاه گفت: وزیر اسبق امور خارجه فرانسه هم می‌گوید هیچ جای بوجود آمدن بلوک غرب و شرق امریکا و بخصوص شوری دو ابرقدرت دست دوستی بهم ندادند بجز جنگ ایران و عراق؛ هم غرب بود هم شرق بود عرب‌ها هم کمک مالی داشتند مثل چند ساله اخیر.

 

وی در ادامه با بیان این که بحث بعدی که امریکایی‌ها انجام دادند؛ انقلاب رنگی است، فتنه ۸۸ ، عنوان کرد:

۱۹۷۰ میلادی یک کمیته خطر جاری امریکا اتاق فکری بود که بیشتر اعضایش سناتورها و مدیران ارشد سیا و پنتاگون و محققین امریکن‌پری کارکردند؛ تا وقتی که اتحاد جماهیر شوروی از هم پاشیده شده؛ دیدند اکثر جهان را حزب کمونیست در امریکای لاتین، ونزوئلا، کوبا، اروپای شرقی و مرکزی، آلمان دو نیم شد، رومانی، چکسلواکی، لهستان، مجارستان، و آسیا کمونیست نفوذ کرد، اینها نشستند کار کردند خون از دماغ کسی هم نیامد این خیلی مهم است که جنگ ادراکی و شناختی که ابزار اصلی آن رسانه است را متوجه باشیم.

 

نظارتی زاده با اشاره این که کتاب دکتر حسن واعظی اصلاحات در شوروی دربردانده مباحثی مهم است در بحث رسانه و مطبوعات که خواندن آن توصیه می‌شود، اظهار کرد: یکی از اعضای همین کمیته خطر جاری مارک پالمر عضو  برجسته که مشاور چند رئیس جمهور امریکا است، از مهر ۱۳۸۴ صحبتی می‌کند در سازمان امنیت ملی امریکا، خیلی مهم است جوانان بدانند نقشه‌های دشمن را.

 

رسانه ابزار اصلی جنگ ادراکی و شناختی دشمن است

 

وی ادامه داد: ۲۰مورد را اشاره کرده اولین بحث می‌گوید پیروزی ما در جنگ نظامی با ایران در حد صفر است بخاط جغرافیا، تجهیزات نظامی که زمانی که سیم خاردار نداشتند ۸ سال با کل جهان جنگیدند، امروز موشک نقطه زن دارند و  نیروی انسانی متعهد و متخصص؛ اما می‌گوید راهکارهای دیگری هم هست دامن زدن به نافرمانی‌های مدنی که دیدیم، همچنین تاسیس شبکه‌های رادیو و تلوزیونی برای مخاطبان ایران را مطرح کرده، یا این که نتانیاهو وزیر اسبق جنگ رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل حدودا ۲۵ سال پیش در سیا می‌گوید با برنامه‌های معمولی نمی‌توان و باید  شبکه‌های هالیوود و سریال‌ها با زبان فارسی به کار گیرند. در آن موقع دوتا شبکه فارسی زبان بود الان بیش از ۲۷۰ شبکه فارسی زبان ایجاد کرده‌اند.

 

برنامه‌های دشمن با حمایت از دوستدارن طبیعیت در قالب جهانگرد و توریسم تا انقلاب رنگی

 

وی بیان کرد: بحث مارک پالمر حمایت از دوستداران طبیعت در قالب جهانگرد و توریست به ایران هم بوده که مشاهده می‌کنیم ردیف به ردیف اجرا می‌کنند و نهایت سراغ انقلاب رنگی رفتند رنگ سبز را مطرح کردند  و چهار سال بعد فتنه ۸۸ .

 

پروژه ۲۰۲۰ هم یکی از اتاق‌های فکر امریکایی

 

این استاد دانشگاه گفت: پروژه ۲۰۲۰ یا یکی از اتاق‌های فکر امریکایی مورد دیگر است و استاد آریزونا مقاله‌ای در ۲۰۱۰ نوشت و می‌توان گفت بحث تفرقه انگیز این چند ساله به دلیل همین پروژه است؛ این مقاله  بحث یزید و امام حسین (ع) را مطرح کرده، در این مقاله ده دوازده بار جریان‌هایی را اشاره می‌کندو با حمایت مالی شبکه‌ای ماهواره‌‌ای را دنبال است.

 

حمایت دشمن از اغتشاشگران برای ضربه به بنیه اقتصادی

 

وی بیان کرد: چند وقت پیش تحلیل‌گر برجسته شورای آتلانتیک مطرح کرده که حمایت خود را از اغتشاشگران زیاد کنند، و به این اشاره دارد که تحریم اثر نکرده و درآمد خارجی ایرانی‌ها زیاد شده، دنبال این هستند که بنیه اقتصادی را بزنند. چون می‌بینند سفرهای آقای ریس جمهور جواب داده.

انتهای پیام/