شهید سلیمانی را بهتر بشناسیم و بهتر بشناسانیم و مثل او خودمان را سرباز رهبری بدانیم

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محسن طالب پور نماینده ولی فقیه در لشکر نجف اشرف و رئیس مجمع بسیجیان استان اصفها در نشست تخصصی جهاد تبیین «میثاق با رهبری» که به مناسبت حماسه ۹ دی و سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: باید حاج قاسم را بهتر […]

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محسن طالب پور نماینده ولی فقیه در لشکر نجف اشرف و رئیس مجمع بسیجیان استان اصفها در نشست تخصصی جهاد تبیین «میثاق با رهبری» که به مناسبت حماسه ۹ دی و سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: باید حاج قاسم را بهتر شناخت؛ اگر قرار است فردی الگو و سرمشق باشد بهترین شخص شهید سلیمانی است امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم، شهید سلیمانی را بهتر بشناسیم و بهتر بشناسانیم و مثل او خودمان را سرباز رهبری بدانیم.

طالب پور با بیان این که دشمن تلاش دارد کرد که واقعیتها را به شکل غیر منطقی و غیر اصولی از طریق فضای مجازی منتشر کند و باعث یاس و ناامیدی مردم شود، گفت: این که جایگاه مبانی دینی را مخدوش کند انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد، دستاوردهای نظام و انقلاب را کوچک بشمارد و مشکلات را بزرگنمایی کند توانمندیهای نظامی ما را اندک و قدرت نظامی دشمن را بزرگ جلو دهد، مدیریت افکار عمومی را دارد دنبال می کند.
رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان در ادامه به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

وی افزود: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» که مردم با نظام و انقلابشان میثاق بستند و وفاداری خودشان را اعلام و بیعت مجدد کردند لذا این روز در تاریخ کشور ثبت و ماندگار شد و برگ زرینی برای کشور و مردم ما رقم خورد که باید در تبیین و یادآوری این روز بیش از پیش تلاش شود.

طالب پور گفت: مقام معظم رهبری بارها بر یادآوری حماسه روز نهم دی تاکید کرده اند، در این ۱۳ سال بیش از ۱۵۰۰ بار واژه فتنه را در صحبت‌ها تکرار کردند و به جرات می توان گفت یکی از ده واژه ای که بیشترین تکرار را داشتند فتنه است، ما کمتر سخنرانی سراغ داریم که به فتنه و همان فتنه ۸۸ حتی بصورت مصداقی اشاره نکرده باشند و یادآوری.

وی ادامه داد: اهمیت دارد که مردم اصل فتنه فراموش نکنند و از آن طرف ۹دی بعنوان روز ملی به یادماندی تاثیر گذار در تاریخ ما ثبت شد و این که مردم ما بصیر بودند و علیرغم این که خواص ما بعضا مردود شدند یا ساکت بودند و علیرغم این که بعضی‌ها فریب خوردند یا دیر اقدام کردند اما عموم مردم ما از بصیرت خوبی برخوردار بودند و وظیفه خودشان را انجام دادند، در واقع مصداق این سخنرانی رهبر انقلاب را می تواند اشاره کرد که فرمودند بصیرت یعنی اقدام به موقع و به اندازه در دفاع ارزش‌ها و انجام وظیفه، که در همان فتنه ۸۸سال خیلی از مردم مان به موقع اقدام کردند و وقتی مقام معظم رهبری اعلام کردند من به شما اطمینان می‌دهم نتیجه انتخابات همین است که اعلام شده و انتخابات سالم برگزار شده به اطمینان رسیدند.

وی سپس به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: ما در تمام دهه‌های انقلاب این حوادث را داشتیم در دهه ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ و۹۰ و الان ۱۴۰۱ هم این حوادث را داشتیم و وقتی هم صحبتها و برنامه‌های و اقدامات دشمن را رصد و بررسی می کنیم می بینیم از راهبردهای ثابت دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بعد از این که در جنگ نظامی موفق نشدند از طریق جنگ نرم وارد شدند جنگ نیمه سخت را باز دنبال کردند که یکی از آن اغتشاشات است و حتی بعد تحریمها و شکستها در تحریم و فشار اقتصادی بحث اغتشاشات را جدی تر کردند که در ددهه ۹۰ ما چندین مورد از این حوادث داشتیم.

طالب پور بیان کرد: اما یک نکته این است که شاهدیم که دشمن اولا از ضربه زدن به نظام و انقلاب ناامید نمی‌شود دست برنمی دارد مجدد این روشها را دنبال می‌کند ثانیا میبینیم در فتنه ۸۸ این اغتشاشات بیش از شش ماه طول کشید اما در سالهای بعد خیلی محدودتر بودند.

وی در ادامه با اشاره به این که همچنان که مقام معظم رهبری در سه سخنرانی مهم در این ایام اخیر داشتند هیچ وقت واژه فتنه را در رابطه این اغتشاشات بکار نبرند بلکه بیشتر از واژه جنگ استفاده کردند، گفت: تعداد زیادی کشورها از این اغتشاشات اخیر حمایت کردند و با حمایت آنها حجم قابل توجه اسلحه وارد کشور کرده بودند؛ ولی بخاطر این که مردم بصیرت لازم را داشتند با این اغتشاشگران همراهی نکردند.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان، در ادامه با تاکید بر این که کسی که حق سنگینی بر کشور ما دارد شهید سلیمانی است، یادآور شد: داعش و جنگی که در منطقه راه افتاد هدف اصلی ما بودیم در منشور شش بندی که داعش همان موقع اعلام کرد که ایران و اسلام هدف اصلی است.
طالب پور با اشاره به این که خانم کلینتون نوشه است که وقتی می خواستیم داعش را بوجود آوریم با ۱۳۰ کشور هماهنگ کردیم که خودش ۱۱۰ کشور را سفر کرده و یا تماس گرفتم که کمک کنند داعش ایجاد شود، با دو هدف داعش بوجود بیاورند اول اسلام هراسی و دوم ایران هراسی چون دنیا در یک پیچ تاریخی است به سمت اسلام خواهد رفت.
رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان ادامه داد: ۱۳۰ کشور نتوانستند اما حاج قاسم با ۵ کشور =آن هم نه دولت بیشتر مردم مثل حزب الله لبنان، فاطمیون و زینبیون توانست مقابل اینها بایستد و امنیت و آرامش را به منطقه بدهد.
وی با بیان این که این روزها از یک هفته قبل در کشور عراق برنامه‌های سالگرد شهید حاج قاسم سلیمان و ابومهدی المهندس را برگزار کردند در تمام شهرها، گفت: آنها بهتر حاج قاسم را شناختند و تاثیر مباراتش را می‌دانند و قدردان هستند.

طالب پور ادامه داد: حاج قاسم مکتب بود، یک روش و مدل جدیدی را براساس مبانی دینی و انقلابی بنا نهاد و در واقع مصداق اتم مومن انقلابی و مصداق اتمجوان انقلابی بود کسی که برای خدمت به مردمش، کشورش و نظامش شب و روز نمی‌شناسد اصلا استراحت ندارد، این انسان یک مکتب است؛ زمانی که در جایگاه یک فرمانده نظامی می‌نشیند دنیا و استکبار از او می‌ترسد و وحشت دارد و وقتی که مقابل فرزندان شهدا است از پدر مهربانتر بود.

وی تاکید کرد: لذا باید حاج قاسم را بهتر شناخت؛ اگر قرار است فردی الگو و سرمشق باشد بهترین شخص شهید سلیمانی است امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم شهید سلیمانی را بهتر بشناسیم و بهتر بشناسانیم و مثل او خو دمان را سرباز رهبری بدانیم، شهید سلیمانی کسی که ایران و نظام راحرم می داند و ولی فقیه و رهبری را حسین زمان می داند.

انتهای پیام/