نقش مهم اساتید بسیجی کمک به اقتدار و قدرت کشور است

رییس دانشگاه اصفهان در جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان که با حضور محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، حجت الاسلام مستاجران مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان و اساتید و نخبگان برگزار شد، گفت: نقش مهم اساتید بسیجی کمک به اقتدار و قدرت کشور است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان در جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان که با حضور محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، حجت الاسلام مستاجران مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان و اساتید و نخبگان برگزار شد، گفت: نقش مهم اساتید بسیجی کمک به اقتدار و قدرت کشور است.

 

رییس دانشگاه اصفهان در مراسم معارفه و تکریم مسئول بسیج اساتید دانشگاه ضمن خیر مقدم گویی، از زحمات دکتر نصر که بار مسئولیت را بدوش کشیدند و با روحیه ایثار و فداکاری به نحوه شایسته این مجموعه را اداره نمودند تشکر کرد و افزود: همچنین از جناب آقای دکتر جعفری که قبول زحمت کردند و  مسئولیت را پذیرفتند، تشکر می‌نماییم، انشاالله به کمک همدیگر بتوانیم در این مسئولیتی که قرار گرفته‌ایم به نحو شایسته ادای وظیفه کنیم.

 

وی با اشاره به انتظاری که از استادان بسیجی در علم اندوزی و اقتدار کشور در سطح ملی و بین المللی است، اظهار داشت: دانش مایه‌ی اقتدار است و بنا به روایتی از حضرت امیرالمومنین(ع) «العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه» یعنی علمی که منجر به اقتدار و قدرت می‌شود که الحمدلله در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت‌های علمی و فناوری داشتیم که بواسطه آن در سطح دنیا مطرح شدیم و نمونه عینی و بارز آن دانش هسته‌ای، بایو و نانو و دیگر موارد مختلف است.

 

هرسیچ تاکید کرد: ما اگر ادعای بسیجی داریم و در دانشگاه هستیم باید این عرصه را جزو بهترین‌ها باشیم یعنی کمک کنیم به اقتدار و قدرت کشور و این نمی‌شود مگر این که هم از نظر آموزشی و هم از نظر پژوهشی یک فرد قوی و مطرح در گروه دانشکده خودمان باشیم و از این علم در جاهای مختلف استفاده کنیم، این یک انتظاری است که داریم و اکثر عزیزان درجات بالای علمی دارند و انشاالله بیشتر تلاش کنند.

 

وی با بیان این که دومین نکته مهم مبتنی بر کلام معصومین این که العلم النور است، گفت: علمی که منجر به اقتدار می‌شود نقطه مشترک ما با بقیه است البته این نقطه مشترک از نظر فنی است دیگران در علوم انسانی ضعف دارند، اما به آنچه باور خودشان است خوب عمل می‌کنند، تفاوت داریم با آنچه دیگران در کشورهایی مثل امریکا و اروپایی  باور دارند، اقتدار علمی بتنهایی کفایت نمی‌کند و هدایت، جهت‌دهی و نجات انسان از تاریکی‌ها پیام مکتب و انقلاب ماست.

 

رئیس دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: انتظار ما از عزیزان بحث جهاد تبیین، روشنگری و بصیرت که همه مرتبط با همان نور است. ابزار و سلاحی هم که دشمن دارد سرد بوده الان پیشرفته‌تر شده رسانه‌ها و فضای مجازی هستند برای همین با ابزارهای قبلی قابل کنترل نیست.

 

وی با اشاره به اقتدار کشور از بعد نظامی و امنیتی، به نقشه‌های اخیر دشمن اشاره کرد و گفت: قدرتی که بعد انقلاب شکل کرفته خلاف منافع آنهاست برای همین بحران‌های مختلفی از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در سال‌های اخیر دنبال کرده‌اند، که کنترل بحران و مدیریت آن مطرح است و هم اقدامات ریشه‌ای در بحث اقناع و مباحت فکری و فرهنگی که سال‌هاست مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: وظایفی داریم اولا فضای مجازی را خوب درک کنیم بویژه مصرف کننده نباشیم بلکه تولید کننده باشیم، گفت: بسیج اساتید ظرفیتی فوق العاده است که متناسب با نیازها پاسخگو باشیم هم برای اساتید هم برای دانشجویان و عموم مردم.

 

وی با تاکید براین که آماده هستیم در حد توان از فعالیت‌های ارزشمند در این حوزه حمایت کنیم، گفت: طی دوسال کرونا زیرساخت‌های خوبی آماده شد اجازه ندهیم دشمن از آن سوء استفاده ‌کند، دانشجویان ارزشی هم ظرفیت مهم است، تاکیدمان این است تولید فکر و توزیع آن اتفاق بیفتد بویژه از دانشگاه اصفهان انتظار بالاست و ظرفیت داریم که با آگاهی و بصیرت نورانیت دانشگاه حفظ شود، و کشورمان در حوزه فضای مجازی به همان جایی برسیم که در حوزه نظامی و امنیت رسیده‌ایم. دشمن هم غافل از این هستند که وعده الهی این انقلاب را به انقلاب مهدوی متصل می‌کند.

 

رئیس دانشگاه همچنین بر تشکیل کلاس‌های آموزشی حتی با حضور یک نفر دانشجو تاکید و خواستار مشارکت روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها برای نظارت بر تشکیل کلاس‌ها و حضور دانشجویان و استادان در کلاس‌های آموزشی شد همچنین بر تعامل بیشتر با دانشجویان و برگزاری نشست‌های مشترک  به منطور بیان دیدگاه‌ها و نظرات دانشجویان و پاسخگویی مسئولین به سوالات مطروحه تاکید کرد.

انتهای پیام/