نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار مسئول و اعضای بسیج اساتید استان گفت:

نگاه‌مان به بیانیه گام دوم ریل‌گذاری برای ظهور امام زمان (عج) باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار مسئول و اعضای بسیج اساتید استان گفت:نگاه‌مان به بیانیه گام دوم ریل‌گذاری برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار با محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و همراهان از جمله فرهاد مصری نژاد معاون بررسی و گفتمان سازی و سعید مسینه جانشین این سازمان، غلامرضا حسنی مقدم مسئول بسیج اساتید منطقه کاشان و روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظنز و دانشگاه پیام نور کاشان برگزار شد، گفت: نگاه‌مان به بیانیه گام دوم ریل‌گذاری برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در ابتدا با بیان این که با یک تاخیر چند روزه ایام معلم و استاد را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در مورد سخاوت‌ترین سخاوتمندان فرمودند اول خداوند متعال و در بنی آدم من رسول الله (ص) هستم و بعد از من دو دسته هستند یک معلمین منتها با این توصیف که کسی که علمی را یاد بگیرد و آن علم را منتشر کند این معلم روز قیامت به تنهایی امت مبعوث می‌شود، یعنی همان تعبیری که برای حضرت ابراهیم در قرآن داریم و تعبیری که از شهید بهشتی در مکتب امام (ره)داریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود دسته دوم کسی که جود کند جان خودش را و در راه خدا کشته شود اینها می‌شوند سخاوت مندترین سخاوتمندان، و شهید مطهری و معلمان شهید چه معلمان حوزه و چه معلمان دانشگاه  که به شهادت رسیدند هر دو ویژگی را در جود دارند.

وی در ادامه ضمن خداقوت گویی و ابراز خرسندی از گزارش فعالیت‌های بسیج اساتید، تاکید کرد: نکته مهم این که باید توجه داشته باشیم یکی از کارها مقام معظم رهبری بعنوان نائب امام زمان (عج) این است که مسیر را برای ظهور امام زمان (عج) آماده می‌کنند

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که هم امام (ره) این کار را کردند هم مقام معظم رهبری مسیر را برای ظهور امام زمان (عج) آماده می‌کنند، یادآور شد، امام (ره) که واقعا معلم بودند در سال ۴۲ قبل از دستگیری فرموده بودند ما یک قله‌ای داریم و تمام این مشکلات آسان می‌شود و سه مرحله است شامل تشکیل حکومت اسلامی، بیداری اسلامی و بیداری عدالت طلبان و مرحله سوم که انجام شد جهان آماده می‌شود برای ظهور امام عصر (عج).

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم شبیه آن دارند برای مقدمه‌سازی ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) کار می‌کنند، با آن گام‌های پنج گانه‌ای که بیان فرمودند که تجلی آن می‌شود بیانیه گام دوم یعنی من و شما نگاه‌مان به بیانیه گام دوم ریل‌گذاری برای ظهور امام زمان (عج) باشد مقام معظم رهبری می‌خواهند با این بیانیه ظهور را نزدیک کنند که هر کسی نگاه بکند که کجای بیانیه را باید انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان این که ایشان یک پازلی را تشکیل داده‌اند اساتید بزرگوار در بحث علمی «مرجعیت علمی» باید ببیند چه کار کنند، گفت: در بحث اخلاق  که هم ما طلبه‌ها و هم شما اساتید مخاطب هستید بعنوان پیشنهاد؛ پیامبر اکرم (ص) اوج اخلاق است ما چکار کنیم که اخلاق‌مان به پیامبر (ص) شبیه باشد که خود احادیث این راهکار را بیان کرده‌اند که خلق پیامبر اکرم (ص) قرآن است و امامان ما هم تاکید فرموده‌اند که تمام همت ما باید این باشد که قرآن را در زندگی خودمان متجلی کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از منابع خوب برای این که انسان با قرآن مانوس شود بعد از ترجمه «تفسیرمرحوم شبر« است که اگر مفصل را خواستید تسنیم که یک المیزان فارسی است، لذا اساتید بزرگوار و خودم را توصیه می‌کنم به تسنیم که ۸۰ جلد است و بیش ازشصت جلد آن تا الان چاپ شده.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که پس محور عرضم در بیانیه گام دوم اخلاق بود که روی قرآن بیشتر تکیه کنید یکی هم صحیفه سجادیه، ادامه داد: در زمینه صحیفه سجادیه اصفهان معروف است در زمان شیخ بها بخاطر مکاشفه‌ای که رخ داده بود آن زمان و فردی خدمت حضرت صاحب الزمان (عج) رسیده بود و گفته بود من  به سختی شما را دیدم؛ نمی‌شود جایگزین برای ملاقات با خودتان معرفی کنید فرموده بودند کتابی دادم به محمد تاج  بگیرید و جایگزین ملاقات با من کنید که وقتی ایشان می‌رود در محله‌ای در اصفهان محمد تاج را پیدا می‌کند کتابی که به ایشان داده می‌شود صحیفه سجادیه است.

وی با بیان این که این شخص بعد با کمک شیج بها صحیفه را ترویج می‌کنند و در مدت کمی از زمان بسیاری از مردم اصفهان صاحب کرامت  شدند مردم عادی اصفهان که به خاطر انس با صحیفه بوجود آمد، توصیه کرد: من به دوستانم عرض می‌کنم این صحیفه ۵ دقیقه فقط روزی وقت بگذارید ۲۸۰ صفحه است با ۵ دقیقه می‌توانید دو صفحه را با ترجمه بخوانید اگر این را استفاده کردید می‌توانید کارهای بزرگی انجام دهید ۱۴۰ روزه صحیفه یعنی کمتر از ۵ ماه کامل می‌شود عین همین در نهج البلاغه هم می‌آید و عرض آخرم آثار شهید مطهری است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: اساتید شما خودتان شکل گرفته‌اید هم اهل علم هم عمل صالح و هم اهل بصیرت هستید اما دانشجوی شما با شما ممکن است متفاوت باشد من زمانی که مبلغ دانشگاه بودم اتاق به اتاق می‌رفتم.

وی ادامه داد: همایش و مسجد رفتن‌های شما فوق العاده ارزشمند است ولی لطفی بکنید دست بچه‌ها را هم بگیرید؛ که بنا به نظر بزرگان حوزه و طلاب از ۲۲ واجب میدانی فراموش شده که داریم یکی تبلیغ چهره به چهره است و شما می‌توانید، خواهشم این است هم با دانشجوی خودتان به هر حال مدیران آینده همین دانشجویان هستند هم با مدارس.

وی ادامه داد: در مسئله حجاب کار ریشه‌ای باید از کودک‌ستان شروع شود که زمان می‌برد اما کار فعلی این است که با بیان مستدل همان حکمت و موعظه و جلال اَحسن با این سه روش که هنر هم خداوند به شما داده بسیجی و صاحب علم هستید می‌توانید مسیر را پیش ببرید.

حسینی تاکید کرد: تاثیر رسانه را هم کم نگیرید و تمام فعالیت‌ها را عرضه کنید دشمن دارد باطل خودش را عرضه می‌کند چرا ما حق خودمان را عرضه نکنیم و تاثیر کلیپ‌های کوتاه هم اهمیت دارد که این رویکرد را دنبال می‌کنیم. انشاالله خداوند به فعالیت‌های شما برکت دهد و امام زمان راضی باشد از این جلسه هم انشاالله راضی باشد.

انتهای پیام/