گلایه و مطالبه مسئول بسیج اساتیددانشگاه صنعتی اصفهان از عدم توجه مسئولان در عمل به توصیه رهبر انقلاب برای حضور در دانشگاه

مسئول کانون بسیج دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگویی در خصوص 16 آذر- روز دانشجو؛ گلایه و مطالبه خود را از عدم توجه مسئولان در عمل به توصیه رهبر انقلاب برای حضور در دانشگاه مطرح کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان،  عباس پاکدل مسئول کانون بسیج دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگویی  با روابط عمومی بسیج اساتید استان در خصوص ۱۶ آذر – روز دانشجو، به این فراز از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: یکی از مسائل مهم مسئله‌ی عدم حضور مسئولان در دانشگاه است؛ اشاره کرد و  با گلایه از این که در سفر رئیس جمهور به اصفهان از این حضور بهره مند نشدیم، گفت: اکنون هم انتظار زیادی نبود همانطور که سخنگوی محترم دولت به مناسبت روز دانشجو در میان دانشجویان حضور یافتند، استاندار محترم اصفهان هم روز دانشجو رسما در تالاری در میان دانشجویان دانشگاه شرکت می‌کردند.

 

پاکدل در ابتدا ضمن عرض تبریک روز دانشجو اهمیت برنامه‌های این روز را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به این که در اهمیت و بزرگداشت روز دانشجو وظیفه بسیار سنگینی برای همیشه داریم، از مسئولان رده بالای کشور و استان هم  انتظار عمل به این وظیفه سنگین بوده و هست و انتظار این که توصیه و سفارش رهبر فرزانه انقلاب را برای حضور در جمع دانشجویان در ذهنشان مروری کنند، گفت: در استان خودمان اصفهان استاندار محترم خود از دانشگاه صنعتی اصفهان هستند که در این مدت مسئولیت شاهد حضور رسمی ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان نبوده‌ایم.

 

وی با بیان این که البته خبرها حاکی از این است که برای مناسبت ۱۶ آذر «روز دانشجو» استاندار محترم در یکی از دانشگاه‌های استان حضور داشته‌اند، یاآور شد: در سفر رئیس محترم جمهور هم متاسفانه همینطور بود.

 

پاکدل ادامه داد: اکنون نیز انتظار زیادی نبود همانطور که سخنگوی محترم دولت به مناسبت روز دانشجو در میان دانشجویان حضور یافتند، استاندار محترم اصفهان هم روز دانشجو رسما در تالاری در میان دانشجویان دانشگاه شرکت می‌کردند.

 

مسئول بسیج اساتید ابومهدی المهندس با بیان این که لازم می‌دانم در اینجا توجه استاندار محترم و مسئولان ارشد نظام را به یک فراز از بیانات رهبر معظم انقلاب جلب نمایم این که فرمودند: یکی از مسائل مهم مسئله‌ی عدم حضور مسئولان در دانشگاه است. این اشکال کاملاً وارد است. من عقیده‌ام این است که مسئولین باید در دانشگاه‌ها شرکت کنند؛ رؤسای سه قوه، مسئولین میانی، رئیس صدا و سیما، مسئولین سپاه و نیروهای مسلح؛ اینها بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرف‌های گفتنىِ دانشجوها را بشنوند. و من به شما عرض بکنم؛ آنها هم برای دانشجوها حرف‌های گفتنی زیادی دارند. هیچ چیزی جای این گفتگوی رو در رو و چهره به چهره را نمی‌گیرد؛ همانی که سنت قدیمی روحانیون ما بوده که بنشینند روی منبر، با مردم چهره به چهره حرف بزنند. در این کار، یک اثری هست. حالا آن خواهرمان راجع به تأثیرات الکترومغناطیسی گفتند؛ هیچ بُعدی ندارد که تأثیرات الکترومغناطیسىِ انسان به انسان و چهره به چهره در این دیدارها وجود داشته باشد. این کار تأثیر دارد؛ هم آنها می‌شنوند، هم می‌شنوانند. خیلی از مطالبی، ابهام‌هائی، سؤال‌هائی که امروز در ذهن نسل جوان ما در جریان است، در توضیحات مسئولین، این سؤال‌ها پاسخ داده خواهد شد؛ ابهام‌ها و گره‌ها باز خواهد شد. من آن وقتی که توانائی جسمی بیشتری داشتم، زیادتر در دانشگاه‌ها شرکت می‌کردم؛ الان هم واقعاً اگر بتوانم و مجال و وقت باشد، دوست دارم در فاصله‌های نزدیک به نزدیک در دانشگاه شرکت کنم؛ منتها دیگر حالا «لا یکلّف اللّه نفسا الّا وسعها»؛(۱) از مثل من و سنین من و اشتغالات من، گمان نمیک‌نم جوان‌ها خیلی انتظاراتی داشته باشند؛ اما مسئولین کشور نه، می‌توانند و باید شرکت کنند. من الان هم از همین جا به مسئولین سفارش می‌کنم که در جلسات دانشجوئی شرکت کنند؛ بیایند، بشنوند از دانشجوها، و بگویند به دانشجوها.

 

انتهای پیام/