توسط استادیار بسیجی دانشگاه آزاد خمینی شهر:

ارائه ظرفیت‌های بسیج اساتید استان اصفهان برای پیشگیری از وقوع جرم در همایش هفته قوه قضاییه

محمد صادق تیموری گفت: بسیج اساتید در بحث داوری‌ها، خانواد، کاهش ورودی پرونده‌های خانواده و کاهش آمار طلاق در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بعنوان ظرفیتی بسیار مهم امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، استاد بسیجی و مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در همایش دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: بسیج اساتید در بحث داوری‌ها، خانواد، کاهش ورودی پرونده‌های خانواده و کاهش آمار طلاق در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بعنوان ظرفیتی بسیار مهم امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمد صادق تیموری به نمایندگی از بسیج اساتید استان اصفهان در دادگستری استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: همیشه در کنار نقد باید نقد منصفانه هم باشد و نقاط قوت هم باید بیان شود که خوشبختانه معاونت پیشگیری وقوع جرم از نظر بنده که یک دانشگاهی هستم واقعا یک تحولی را شاهد هستیم که در واقع رسالت آموزش و اطلاع رسانی که مهم است در پیشگری از وقوع جرم را الان به خوبی شاهد هستیم و افراد مختلف که در سطح جامعه چه عوام و چه خواص این اطلاع رسانی را به موقع دریافت می‌کنند و چقدر در کاهش ورودی پرونده های کیفری موثر است و این را به عینه شاهد هستیم.

این استاد بسیجی ادامه داد: نکته دیگر این که از ظرفیت‌های قانونی باید استفاده کرد قوه قضائیه نقش موثری در تصویب لوایح قانونی دارد مثلا لایحه امور حسبی که تنظیم شده یا دادرسی دعاوی بازرگانی که سرنوشت این لوایح مشخص نیست؛ این لوایح قانونی می‌تواند باعث کاهش ورودی پرونده‌ها ‌شود. همچنین بحث داوری‌ها که بسیار می‌تواند موثر باشد و باید سوال کنیم که در زمینه آموزش به داورها چقدر فعال بوده ایم؟

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اظهار کرد: نکته دیگر، ارتباط معاونت پیشگیری با دانشگاه است که در سطح استان باید توجه کرد فقط ملاک‌، ارتباط با دانشگاه دولتی نیست؛ بلکه ارتباط با دانشگاه‌های آزاد استان نیز خیلی موثر می‌تواند واقع شود.

تیموری در ادامه مجددا به ظرفیت بسیج اساتید اشاره کرد و اظهار داشت: معاونت پیشگیری ظرفیت بسیج اساتید و بویژه گروه‌های جدید جهادی می‌توانند خیلی موثر باشند در موضوعات مختلف از جمله در بحث داوری‌ها، خانواده، کاهش ورودی پرونده‌های خانواده و کاهش آمار طلاق.

وی سپس مشاوره و لزوم اخذ مشاوره حقوقی در تنظیم قراردادها را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر یک مشاور حقوقی، ذیل این قراردادها را حداقل بعنوان شاهد امضا کند، خیلی در ورودی پرونده‌ها شاهد کاهش خواهیم داشت.

انتهای پیام/