حجت الاسلام حسن عارضی؛

اساتید در جامعه ما نقش رسول را دارند/ با جهاد تبیین توسعه دین‌داری را در جامعه رقم بزنیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که اساتید در جامعه ما نقش رسول را دارند، بر این که هویت ایرانی انقلابی باید در جامعه دانشگاهی تبیین شود تا با خود تحقیری و غرب زدگی مقابله کند، افزود: با جهاد تبیین توسعه دین‌داری را در جامعه رقم بزنیم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت الاسلام حسن عارضی در دومین دوره تخصصی جهاد تبیین سازمان بسیج اساتید استان اصفهان که با همکاری ستاد جهاد تبیین نهاد نمایندگی مقاطم معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، گفت: افرادی که قصد جهاد تبیین را دارند باید اهل گذشت، ایثار و از خودگذشتگی باشند

وی اظهار کرد: عصر جهاد تبیین به دوره پیامبر اکرم (ص) بازمی‌گردد، اما باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین امروزه ترکیب نو و جدیدی است و این پیام را منتقل می‌کند که اگر کسانی قصد ورود به این مرحله را دارند باید اهل پذیرش مشکلات، سختی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی باشند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) تعبیری به کار بردند و در آن تعبیر فاصله خود با امام خمینی را بسیار زیاد دانستند که این از عظمت رهبری است.

عارضی سپس با اشاره به این که ویژگی خاص امام خمینی (ره) این است که ایشان زمان و مکان را در اجتهاد دخیل می‌دانستند، افزود: ویژگی رهبر فرزانه انقلاب این است که زمان و مکان را در فهم و ادراک دخیل می‌دانند و اولویت‌ها و مسائل را به بخش‌های اصلی و فرعی تقسیم می‌کنند و درگیر مسائل فرعی نمی‌شوند.

پرداختن به ضعف‌های تبیین ضرورت دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه ضعف‌های جهاد تبیین را مورد بحث قرار داد و تاکید کرد:  باید به این ضعف‌ها پرداخته شود، در تبلیغات، تبیین، ابلاغ و رساندن پیام کار رسول است.

وی با بیان این که ابلاغ یعنی پیام از موانع عبور کند و در دل مخاطب بنشیند؛ در تبلیغات کار شیطان اغواگری است، افزود: شیطان تنها ابلیس نیست بلکه مصداق آن در شرایط امروزی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آمریکا است.

 

عارضی  این موضوع را که افرادی در این تبلیغات موفق هستند که بتوانند برای مخاطب این تصور را ایجاد کنند که وعده‌هایی که داده می‌شود قابل تحقق است، مورد توجه بحث قرار داد و گفت: از این رو شیطان با اغواگری و رسول با ابلاغ مبین وعده می‌دهد. در حال حاضر اساتید در جامعه ما نقش رسول را دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: به این دلیل شیطان در تبلیغات موفق می‌شود چون وعده‌های دروغ می‌دهد و یا وعده‌های حقیقی می‌دهد که سطحی و زودگذر است. این در حالی است که جبهه حق در تبلیغات ضعیف است به این دلیل که وعده‌های عمیق می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بحث حجاب که مسئله روز است جامعه شناسان دانشگاهی در تهران تحقیقی انجام دادند و درصد بالایی از دانشجویان متاثر از اغواگری شیاطین به خاطر اینکه مورد تمسخر واقع نشوند پوشش خود را برخلاف باورشان تعیین کردند و پوششی را برگزیدند که مورد پسند شیطان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفها با تاکید بر این که باید تلاش کنیم وعده‌ها برای مخاطب قابل هضم باشد که این کار سخت است، گفت: امروز بسیج اساتید و جامعه به عنوان حلقه میانی باید هم‌اندیشی و جلسات اندیشه‌ورز تشکیل دهند و با خرد جمعی اولویت‌ها را شناسایی کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، با تاکید بر این که اولویت اصلی تبیین هویت ایرانی و انقلابی است، عنوان کرد: یکی از ویروس‌هایی که خطرناک‌تر از کرونا است، غرب زدگی است که در جامعه دانشگاهی فعالیت می‌کند و شیطان با اغواگری قصد دارد با این ویروس، هویت ایرانی و انقلابی را از بین ببرد تا در این راستا دانشجویان و اساتید دانشگاه به مهاجرت روبیاورند و خدمت به ایران را خوب ندانند.

 

هویت ایرانی انقلابی باید در جامعه دانشگاهی تبیین شود

عارضی با تاکید بر این که باید از افتخارات و دستاورهای نظام در تبیین هویت ایرانی و انقلابی کمک بگیریم، گفت: ویروس دیگر جامعه کنونی “خود تحقیری”  است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: دشمن هنرمندانه قصد دارد این ویروس را وارد جامعه دانشگاهی کند. از این رو لازم است هویت ایرانی انقلابی باید در جامعه دانشگاهی تبیین شود تا با خود تحقیری و غرب زدگی مقابله کند.

وی گفت: قبل از انقلاب حدود سه هزار و ۵۰۰ بانوی پزشک عمومی در کشور وجود داشت اما اکنون این تعداد به ۶۰ هزار بانوی پزشک عمومی  و ٣٠ هزار پزشک متخصص افزایش یافته است. انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به زنان در نهاد خانواده و اجتماع داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر این که دستاوردهای دانشگاه‌ها در حوزه علمی باید تبین شود، ادامه داد: نقشی که دانشگاه آزاد در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان داشته بسیار افتخار آمیز است، از این رو باید دستاوردهای علمی که دانشگاه آزاد انقلاب اسلامی به دست آورده تبیین شود.

 

اساتید انقلابی در راستای جهاد تبیین به راهکار ایجاد امید برسند و در این راستا هم‌اندیشی داشته باشند

 

وی افزود: باید راهکارهای ایجاد امید در دانشگاه‌ها به خوبی تبیین شود تا در این راستا راهکاری برای نقاط ضعف پیدا شود و مسئولان نیز به این راهکارها بپردازند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امروزه میل به مهاجرت در اساتید دانشگاه افزایش یافته است، از این‌رو باید جامعه نخبگانی به ویژه اساتید انقلابی در راستای جهاد تبیین به راهکار ایجاد امید برسند و در این راستا هم‌اندیشی داشته باشند.

 

عارضی گفت: با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد نباید دچار نا‌امیدی شویم زیرا  مقام معظم رهبری فرمودند ظرفیت‌ها آنقدر زیاد است که جا برای نابودی نمی‌گذارد.

 

با جهاد تبیین توسعه دین‌داری را در جامعه رقم بزنیم

عارضی ادامه داد: باید مفاهیم دینی در جامعه عملیاتی شوند، تا طعم دین‌داری در بین مردم چشیده نشود نمی‌توانیم دین‌داری را توسعه دهیم. هیچ‌کس نمی‌تواند دین را از بین ببرد، براندازی دین معنا و مفهوم ندارد. می‌توانیم با جهاد تبیین توسعه دین‌داری را در جامعه رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای دین را به صورت عرضه کنیم که همه آن را به عنوان روشی معقول برای زندگی بپذیرند در معرفی دین گاهی دچار کوته فکری و تعصبات بی‌جا و نگاه محدود و منطقه‌ای می‌شویم و به صورت جهانی دین را عرضه نمی‌کنیم.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید در این راستا خردمندان و دانشگاهیان و حوزویان ورود کنند و کمک کنند که مفاهیم دینی عملیاتی شود و به صورت جهانی آن‌ها را معرفی کنیم تا نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

 

وی تصریح کرد: چالش کنونی در بحث حجاب این است که نتوانستیم با ادبیات جهانی این باور را معرفی کنیم تا اغواگری شیطان در جوانان اثرگذار باشد، البته مسیر هدایت پیچیده است اما با ترکیب جهاد تبیین شدنی است.

انتهای پیام/