برگزاری جلسه بسیج اساتید استان اصفهان با مرکز تحقیقات ناجا استان و بررسی حوزه‌های همکاری و ظرفیت‌ها

جلسه بسیج اساتید استان اصفهان با مرکز تحقیقات ناجا استان و بررسی حوزه‌های همکاری و ظرفیت‌ها برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، جلسه بسیج اساتید استان اصفهان با مرکز تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان (ناجا) برگزار شد. در این جلسه احمد اشرفی رئیس مرکز تحقیقات ناجا استان ضمن تاکید بر همکاری حوزه‌هایی متنوعی که اساتید متخصص و دلسوز بسیج اساتید باید ورود داشته باشند را تشریح کرد، محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان هم ظرفیت‌های این سازمان را برشمرد و آمادگی این سازمان را در همه حوزه‌های علمی تخصصی اعلام داشت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ابتدای این نشست به حوزه‌های فعالیت مشترک این مرکز و ضرورت امضای تفاهم نامه‌ای که می‌تواند چشم‌اندازی برای همکاری‌های بسیج اساتید با این دفتر باشد تاکید کرد و فلسفه شکل گیری مرکز تحقیقات ناجا را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: دفتر تحقیقات به این نتیجه رسیده که برای پیشبرد اهداف خودش باید رویکرد خود را برای ارتقای امنیت اجتماعی تغییر دهد در این رابطه نیازمند این است که یک نوع پیشگیری اجتماعی را محقق کند و ضرورت داشت مردم و سازمان‌های مختلف را در ارتقا امنیت دخالت بدهد.

وی بیان کرد: مخاطب برنامه‌های پلیس باید مردم باشند،جامعه مخاطب مردم است و برای پیشگیری از آسیب‌ها مردم را باید توانمند و تجهیز کنیم به مهارت‌های پیشگیری اجتماعی.  همچنین فراجا به این نتیجه رسید که باید پلیس هوشمند داشته باشد

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه با تصریح این که ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در این مرکز فراهم است، خاطرنشان کرد: با این وجود حتما خودمان را نیازمند این می‌دانیم که با جامعه علمی و نخبگان دانشگاهی در سطوح مختلف تعامل داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که ما نیازمند این هستیم که تعاملات و همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف علمی از میزگرد، هیات اندیشه وری، اجرای کمیته‌های تحقیقاتی و غیره تشکیل دهیم بطوری که برای هر مسئله یک نسخه و تجویز علمی خاص و اثربخشی داشته باشیم، اظهار کرد: براساس اعلام نیاز رده‌های تخصصی و معاونت‌ها، اولویت‌ها مشخص و پیگیری می‌شود. یکی از مسائل  اولویت‌دار را مسئله آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: همکاری با جامعه علمی و دانشگاهی و بویژه اساتید بسیجی در اجرای پایان نامه‌های دانشی که خروجی آن در حوزه امنیت اجتماعی کاربردی باشد، را تاکید داریم.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان سپس به مزایایی مانند کسر خدمت وظیفه برای پایان نامه‌هایی که در راستای اولویت‌های این مرکز باشد، اشاره کرد و افزود: حمایت مالی و معنوی بسته به موضوع و براساس پرپوزالی که در شورای پژوهشی ارائه می‌کنند، تعیین می‌شود.

 

وی با بیان این که در جلسات شورا تخصص‌های مختلفی حضور دارند و میزگردها، جلسات اندیشه ورزی، اظهار کرد: حوزه هوشمندسازی نیز از حوزه‌های مهم است.

اشرفی خاطرنشان کرد: عرصه‌های جدیدی برای فعالیت گشوده می‌شود، مباحث آنقدر متنوع است که دائما باید تغییر موضع داده، تعاملاتمان را نوبه نو کنیم و روز آمد شویم که باید حتما در کنار جامعه دانشگاهی باشیم در واقع این یک نیاز جدی فرماندهی انتظامی استان و کشور است و البته حضور جهادی و توانمند یک امکان خوبی را برای ما فراهم می‌کند، تجربه ‌نشان می‌دهد یکی از بزرگترین سرمایه‌ها اساتید بسیجی متخصص و دلسوز بوده‌اند که همیشه حضور پر رنگ و جهادی و راهگشا ارائه می‌کنند.

در ادامه یکی دیگر از مسئولان مرکز تحقیقات ناجا اظهار کرد: فعالیت‌های این مرکز در دو حوزه عمومی، خصوصی و ویژه پیگیری می‌شود که حوزه خصوصی «گردشگری و امنیت» نزدیک ۱۲ سال است فعال بوده، مطالعات گسترده‌ای انجام گرفته است. حوزه مطالعات عمومی نیز در مورد آسیب‌های اجتماعی و جرائم استان است

این مسئول با بیان این که قرارگاه هوشمندسازی پلیس یکسالی است در سیستم فراجا تعریف شده که مسئولیت آن را نیز دفتر تحقیقات ناجا  دنبال می‌کند، اظهار کرد: عرصه هوشمندسازی در حوزه‌های مختلف است که برای هر حوزه کمیته‌هایی تشکیل شده و در راستای شرح وظابف فعالیت می‌کنند. طبیعتا برای هوشمند سازی در کنار فعالیت‌های درون سازمانی نیازمند این هستیم که بررسی برون سازمانی هم اتفاق بیفتد و بتوانیم کمک بگیریم از صاحب نظران و نخبگان دانشگاهی، همچنین مشارکت در همایش‌های علمی اهمیت دارد.

 

محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان نیز گفت: بسیج اساتید در استان اصفهان که دومین استان دانشگاهی کشور است یک ظرفیت علمی بسیار بالایی دارد، مرجعیت علمی کشور و جریان سازی، تولید علم و جهش علمی و نقش‌‌‌‌‌آفرینی اجتماعی و حضور جدی و به موقع در عرصه‌های مختلف از رویکردهای مهم این سازمان است.

باقری انجام رویکردهای بسیج اساتید را در ساختارهای مختلفی مانند اندیشکده‌ها، تشکیل گروه‌های مسئله محور، نشست‌های دانشگاه حل مسئله، حلقه‌های گفتگو محور اساتید، شبکه فرماندهان جنگ نرم، کارگروههای جهادی و مواردی از این قبیل عنوان کرد و به تشریح فعالیت‌ها و خروجی‌هایی که از طریق این ساختارها حاصل شده است پرداخت و گفت: بسیج اساتید استان اصفهان در حوزه‌های علمی سرآمد و ظرفیت‌های بالایی دارد که تعامل و همکاری در حیطه‌های مدنظر مرکز تحقیقات ناجا را محقق خواهیم ساخت.

انتهای پیام/