با همکاری بسیج اساتید دانشگاه آزاد زواره؛

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره

مراسم بزرگداشت روز دانشجو به همت حوزه فرهنگی و با همکاری تشکل‌های دانشجویی و بسیج اساتید این دانشگاه در سالن جلسات شهید گنجی زاده دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مراسم بزرگداشت روز دانشجو به همت حوزه فرهنگی و با همکاری تشکل‌های دانشجویی و بسیج اساتید این دانشگاه در سالن جلسات شهید گنجی زاده دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه، فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان اردستان، جمعی از مسئولین شهر، دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزار شد، پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، جواد طباطبائیان ریاست دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و شهدای انقلاب اسلامی و  تبریک  روز دانشجو، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند:دانشگاه، نقطه ی اساسی هر جامعه و کشوری است.اگر دانشگاه اصلاح بشود، آینده ی آن جامعه اصلاح خواهد شد و اگر دانشگاه فاسد بشود، سرنوشت آن جامعه فساد است.

 

وی  در ادامه با اشاره به این که دوره دانشجویی از جهت رشد علمی دوره سرنوشت ساز است بنابراین هدف اصلی دانشجو باید کسب مهارت‌های لازم علمی و عملی باشد، اظهار کرد: البته نباید از مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز غفلت کند بلکه باید در عین حال که وظیفه اصلی خویش را انجام می‌دهد به این گونه مباحث نیز عنایت داشته باشد تا در دام انحرافات فکری و دیگر مسائل نیفتد و در مواقع حساس بتواند با بصیرت لازم تصمیم‌گیری صحیح داشته باشد و مورد سوء استفاده گروه‌ها قرار نگیرد.

 

سرهنگ روح اله صنعتکار فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان اردستان  بعنوان دیگر سخنرانان این مراسم، اظهار کرد: ۱۶ آذر ماه مصادف با روز دانشجو در تقویم ایران نامگذاری شد . این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود که پس از پیروزی انقلاب نیز این مناسبت در تقویم رسمی ثبت و ماندگار شد و با برگزاری مراسم‌های باشکوه‌تر، پیوندشان را با آن روز حفظ کردند.

 

ادامه این مراسم برای پرسش‌های دانشجویان اختصاص داده شده بود، که فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان اردستان  به پرسش‌های کتبی و شفاهی دانشجویان و اساتید در حوزه‌های مختلف مانند پاسخ داد.

قرائت بیانیه روز دانشجو، پخش کلیپ توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دانشجویان و تقدیر از دانشجویان و اساتید ممتاز علمی و فعال فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/