به همت بسیج اساتید استان اصفهان؛

برگزاری نشست هیات اندیشه‌ورز با حضور نمایندگی ولی فقیه و فرماندهی سپاه، معاون استاندار، رئیس دانشگاه آزاد استان

نشست هیات اندیشه‌ورز به همت بسیج اساتید استان و با حضور محمدباقری مسئول بسیج اساتید استان، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، سردار مجتبی فدا فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج)، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، برخی اعضای بسیج اساتید و جمعی از استادان و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نشست هیات اندیشه‌ورز به همت بسیج اساتید استان و با حضور محمدباقری مسئول بسیج اساتید استان، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، سردار مجتبی فدا فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج)، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، برخی اعضای بسیج اساتید و جمعی از استادان و دانشگاهیان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه رجب به روایتی از امام جواد علیه السلام در خصوص این که خداوند متعال همیشه اصرار  ما را مخفی نگه می‌دارد، گفت: امام جواد علیه السلام می‌فرمایند شما با اموال و ثروت و مسائل اقتصادی و ریاست و پست و مقام اینها توسعه پیدا نمی‌کنید و رشد و نمو برای شما حاصل نمی شود اگر می‌خواهید جامعه توسعه پیدا کنید باید محبوب دلها بشوید.

وی افزود: همچنین در روایتی از امام جواد علیه السلام است که فرمودند بپرهیزید از مساعدت و همراهی با آدم‌های بد این مثل شمشیری است که داخل غلاف است و مزین شده به انواع و اقسام نقاشی‌ها ظاهرا فریبنده اما باطنش کشنده و زخمی کننده است.

پیام نجفی ضمن تبریک ایام پربرکت ماه رجب و خیر مقدم گویی، به آمار تعداد دانشجویان مشغول تحصیل در این دانشگاه و جذب دانشجوی خارجی کشورهای همسایه در این دانشگاه و ارتباط خوبی که با این کشورهای برقرار شده اشاره کرد و افزود: ضمن این که طرح‌های خوبی هم داریم که کمک کرده در حوزه آموزش از جمله بحث پویش که دانشجویان همزمان با تحصیل کار کنند این خیلی کمک می‌کند که نیروی کار مورد نیاز هم تامین شود بالاخره بخش زیادی از صنعت ما رنج می‌برند از نیروی کار و نداشتن نیروی متخصص، همچنین دروس دیگری را هم در محیط واقعی تجربه کردیم. نگاه‌ ایجاد تغییراتی در آموزش است که صرفا کلاسی نباشد.

نجفی، بیان کرد:  یکی دیگر از بحث‌ها پژوهش است که پایان‌نامه که متناسب با نیاز کشور پایان‌نامه‌ها در سامانه تعریف می‌شود.

وی افزود: در مهدویت الان این ماموریت به ما داده شده که ۳۵۰۰ موضوع جدی در حوزه مهدویت وجود دارد همچنین در موضوعات دیگر اعم کاربردی و صنعتی یا معارف و علوم انسانی و علوم دینی همه اینها نظام پایش هست و بحث عارضه‌یابی در صنعت که سرای مشترک با اتاق بازرگانی داریم و عارضه‌یابی می‌کنیم با صنایع در حوزه پژوهش هم بطور جد وارد شده‌ایم.

نجفی اظهار کرد: بحث دیگر در حوزه فناوری که هم در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا اصطلاحا استارت‌آپ کارهای خوبی انجام شده و هم دانشگاه برای گام‌های ‌بلند برنامه دارد..

وی ادامه داد: سراهای نوآوری را تعریف کردیم یکی از این سرا‌های نوآوری بحث بذر است طرح‌های کلان دانش‌بینان دیگری هم داریم.در حوزه‌های فرهنگی هم دانشگاه بسیار فعال است هم در حوزه پژوهش‌های فرهنگی هم ارتباطی با شهر با مردم ارتباطات نزدیکی باید با جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان ما بچه‌های بسیج ما در طول این مدت خیلی زحمت کشیدند در دوران کرونا شاید بتوان گفت بچه‌های دانشگاه آزاد جدی‌ترین گروه‌هایی بودند که در ایام کرونا در همه عرصه‌ها وارد شدند و اثر بخشی را داشتند اردوهای جهادی خودشان را حفظ کردند.جلسات مجازی و هم‌اندیشی زیادی را دانشگاه خیلی جدی هم بسیج اساتید، هم نهاد مقام معظم رهبری هم حوزه فرهنگی دانشگاه برگزار کرده و همزمان هم جلسات هم‌اندیشی خودمان برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: به هر حال دانشگاه آزاد ظرفیت خوب است؛ و این ظرفیت عظیمی که در دانشگاه آزاد وجود دارد همه جا می‌توانیم اثر بخش باشیم اگر از این ظرفیت خوب استفاده کنیم دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند پیشران تحول باشد در حوزه آموزش عالی.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ادامه گفت: در گام دوم یکی از مباحث بسیار مهم بحث اقتصاد و اقتصاد دانش بنیان است.

وی سپس با اشاره به وضعیت شاخص‌هایی مختلف و مشکلات و مسائلی که وجود دارد گفت: اقداماتی انجام داده‌ایم ایجاد نقشه راه و رونق تولید و ۹ پیشران اقتصادی استان را پیگیری می‌کنیم.

سردار مجتبی فدا هم در ادامه ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه رجب و شادی روح همه شهدا و امام شهدا، بر این که برای رفع مشکلات و تحقق برنامه‌ها آماده کمک هستیم، گفت: با توجه به مسائلی که بود در موضوع مسیر و هدف‌گذاری بررسی‌هایی شده و در راستای رفع مسائل اقداماتی صورت گرفته است.

فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان سپس با بیان اهمیت کلینیک صنعت و قدم‌هایی که لازم است در اصفهان برداشته شود نکاتی را مورد تاکید قرار داد.

حسین مطیع عضو عالی شورای بسیج اساتیداستان در ادامه در خصوص مباحثی مانند طرح‌های فناورانه و ارتباط با صنعت مطالبی را عنوان کرد.

همچنین در این جلسه با اشاره به قرارگاه‌های بسیج به این مهم که سه قرارگاه علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و پیشرفت و آبادانی از جمله قرارگاههایی است که انسجام و هم‌افزایی و مشارکت همه عناصر نقش آفرین را می‌طلبد، تاکید شد.

بیژن شمس هم به چالش‌های ساختاری اشاره کرد و افزود: مباحث دیگری هم هست که باید بعنوان پیشران در نظر گرفته شود.

در ادامه یکی دیگر از اساتید حاضر در جلسه به این نکته که در بحث پیشران زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی اهمیت دارد، گفت: آمایش سرزمین یا احصای نظام مسائل استان هم آماده شده که طبق آن ۱۲ مسئله در استان وجود دارد.

در این جلسه همچنین بر موضوع مهم نظارت‌ها، اهمیت در تنوع کالا، مبحث مالیات برسرمایه، جذب سرمایه‌گذار و اهمیت حجم نقدنگی به طرف تولید تاکید شد و در ادامه امیررضا نقش در رابطه این مباحثو اقداماتی که انجام شده، توضیحاتی ارائه کرد.

این جلسه با سخنرانی سردار مجتبی فدا فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) پیرامون جهاد تبیین و در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) پایان یافت.

انتهای پیام/