بیانیه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباط با هنجارشکنی‌های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

بسیج اساتید ابومهدی المهندس (دانشگاه صنعتی اصفهان) با صدور بیانیه ای در ارتباط با هنجارشکنی‌های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان خواستار برخورد قانونی و جلوگیری از فعالیت‌های این انجمن در سطح دانشگاه شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید ابومهدی المهندس (دانشگاه صنعتی اصفهان) با صدور بیانیه ای در ارتباط با هنجارشکنی‌های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان خواستار برخورد قانونی و جلوگیری از فعالیت‌های این انجمن در سطح دانشگاه شد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ

رییس محترم دانشگاه صنعتی اصفهان و رییس محترم هیئت هیأت نظارت دانشگاه بر تشکل‌ها

 

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هر جامعه معرف بالاترین سطح تفکر و علم آن جامعه محسوب می‌شوند و اصول جهان‌بینی و نظام اعتقادی و ‌ارزشی آن جامعه را در خود متجلّی می‌سازند. ‌جامعه اسلامی ایران خواهان‌آن است که دانشگاه‌های متناسبی با مبانی و ارزش‌های اسلامی داشته باشد تا هم بتواند در آن دانشگاه‌ها مبانی و معیارهای خودآگاهی و شناخت‌دقیق‌تر و ژرف‌تر حاصل گردد و هم با تربیت متفکران و مدیران بر وفق آن مبانی و معیارها، به ترویج و تعمیم آنها در کل جامعه مبادرت نماید. ایفای‌چنین رسالت مهمی نیازمند تلاش و کوشش سازمان یافته دانشگاهیان و کلیه تشکل‌های فعال در سطح دانشگاه در پرتو نظم، انظباط و قانونمندی است!

 

چند روزی است که فوت غم‌انگیز و تلخ مرحومه مهسا امینی به موضوع و سوژه فضای رسانه‌ای و فعالان سیاسی کشور تبدیل شده است. انجمن به ظاهر اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز همسو با رسانه‌های صهیونیستی و آلبانی‌تبار بیانیه شدیداللحنی صادر کرده و در آن ضمن توهین، افترا و تشویش افکار عمومی، رسما مقدسات و ارزش‌های انقلاب و نظام را زیر سوال برده است. محتوای این بیانیه دال بر این است که اعضای این انجمن نسبت به بند ۱-۳ ماده ۳ آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر اعتقاد و التزام عملی به اسلام، ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی پایبند نبوده و بدلیل عدم رعایت قوانین مربوطه و عدول از اساسنامه انجمن لازم است بر اساس ماده ۱۸ مندرج در دستورالعمل اجرایی آئین‌نامه، هیأت منصفه رسیدگی به تخلفات تشکل‌ها در سطح دانشگاه سریعا تشکیل و ضمن برخورد قانونی با صادر کنندگان این بیانیه غیر قانونی که منجر به تحرکات آشوب‌گرانه‌ و حتی کشف حجاب جمعی محدودی از دختران دانشجو در محوطه‌ی سلف دانشگاه گردید، از فعالیت‌های این انجمن در سطح دانشگاه جلوگیری گردد.

 

والسلام علی من التبع الهدی

بسیج اساتید ابومهدی المهندس (دانشگاه صنعتی اصفهان)