حجت الاسلام والمسلمین عارضی:

بُعد اجتماعی حجاب نیازمند راهکار علمی با کمک نخبگانی و دانشگاه است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بُعد اجتماعی حجاب نیازمند راهکار علمی و کمک نخبگانی و دانشگاه است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسن عارضی مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان اصفهان درنشست تخصصی «تحلیل مسائل روز» که به همت دفتر هم اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان و با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران، برگزار شد، گفت: بُعد اجتماعی حجاب نیازمند راهکار علمی و کمک نخبگانی و دانشگاه است.

 

عارضی اغتشاشات اخیر و شرایط فعلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: البته فرصت مغتنمی است در ایام کرونا هم اگر فرصت‌ها را توجه می‌کردیم شاید شاهد این فضاها نبودیم یا شاهد آسیب‌های کمتری بودیم باید شبکه ملی فضای مجازی را ایجاد کرده بودیم.

 

وی افزود: در هرشرایط متناسب با شرایط فرصت ها را باید مد نظر داشت الان فرصت گفتگو و بحث است که شورای انقلاب فرهنگی به فرصت توجه کرده اتاق ملی گفتگو را طراحی کرد که دانشگاه تهران پیش قدم شدند.

 

عارضی با بیان این که مرجع فکری فرزندان از موضوعات مهم است، ادامه داد: در مورد بحث حجاب وقتی جامعه دینی تشکیل می‌شود  وظیفه  این است که احکام دین را اجر کنند که هم بعد فقهی و هم بعد اجتماعی مطرح است، در بعد فقهی حجاب حوزه علمیه و روحانیون نقش دارند اما در بعد اجتماعی جامعه باید حجاب را بعنوان یک معروف شرعی بپذیرد که نیازمند راهکار علمی با کمک نخبگانی و دانشگاه است.

انتهای پیام/