بیانیه نهضت استادی بسیج اصفهان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت «سید مرتضی آوینی»

نهضت استادی بسیج اصفهان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سيد شهيدان اهل قلم «سیدمرتضی آوینی» بيانيه‌ای منتشر كرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، در متن اين بيانيه آمده است:

بسم‌ رب‌ الشهدا و الصديقين

خدايا به آنچه كه دادي شكر و به آنچه كه ندادي تفكر و به آنچه كه گرفتي تذكر، كه داده‌ات نعمت است و نداده‌ات حكمت و گرفته‌ات امتحان. (شهيد آوينی)

 

سيد شهيدان اهل قلم مجموعه مستند عظیم روایت فتح را ساخت و راهی جدید پیش روی هنرمندان اندیشمند و متعهد گشود، راز سر به مُهر روایت فتح آن است که شهید آوینی راوی مخلص روایت فتح؛ در حقیقت روایتگر فتوحات روحانی خود در گذر از این جهان ناسوت به سیر در عالم لاهوت بود و همواره عوالم شگفت روحی و غوغای خاموش درون خویش را در سیر و سلوک عارفانه‌اش روایت می‌کرد.

 

زیرا او زبان گویای شهیدان راه خدا یعنی دوستان پیش از خود رفته‌اش بود، خود را در آینه اندیشه و ایمان آنان می‌دید و به آنچه رسیده بود و می‌دید، می‌گفت و می‌نوشت نه آنچه می‌اندیشید و می‌یافت! و این است تفاوت اصلی او و امثال او که هنرمندان اصیل و خدایی هستند با هنرمندانی که می‌گردند و می‌یابند و می‌گویند و می‌نویسند، آوینی بود که گفت “رزمندگان ما راه‌های آسمان را بهتر از زمین می‌شناسند” این سخن شگفت در واقع کشف و شهود او بود که به آن رسیده و مشاهده و تجربه کرده بود.

 

فرق دیگر شهید آوینی با دیگر اهل اندیشه و هنر و قلم و بیان را باید در مردمی بودن او دید، آوینی مثل اکثریت مردم خود، معتقد به باورهای دینی و انقلابی و ملی و معنوی بود، بنابراین  راه خود را از میان مردم انتخاب کرد نه خارج از مردم، بدین سبب فعالیت و هنر او در زمان خودش تاثیرگذار شد و بعد از شهادتش ماندگار.

 

شهید «سید مرتضی آوینی» همواره در قامت یک هنرمند متعهد، انقلابی، رسالت شناس و مسئولیت پذیر با نگرانی از رواج فرهنگ و هنر غربی در جامعه ایران اسلامی، همواره در برابر جریان‌ها و طیف‌های منفعل و عاجز از درک هنر اصیل اسلامی، قد علم می‌کرد و آنان را از گرفتار آمدن در دام های فریبنده هنر شیطانی غرب بر حذر می‌داشت.

 

نهضت استادی بسیج اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره “سید شهیدان اهل قلم” اعلام می‌دارد: اینک در سالی که از سوی رهبرفرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) به سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامیده شده، با خون سید مرتضی آوینی و صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شهادت و شرف و عزت پیمان می‌بندیم که همواره نگهبان و مروج فرهنگ اصیل اسلامی- انقلابی ملت ولایت‌مدار ایران باشیم، که یقینا اندیشکده علمی- راهبردی شهر اسلامی بسیج اساتید یکی از ظرفیت‌های مهم با خروجی‌های تاثیرگذار و ماندگار بوده و نوید بخش آن است که استادان متعهد بسیجی ما با هنر خود در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام امت عظیم الشان(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، پیشگام اند.

انتهای پیام/