توسط محمد باقری در همایش بزرگداشت بسیج اساتید و گرامیداشت شهید چمران:

ارائه خروجی دو اندیشکده به دولت و مسئولان تا راه‌اندازی پنج اندیشکده جدید/ آغازجام شهدای علمی

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به این که خروجی دو اندیشکده به دولت و مسئولان ارائه شده از راه‌اندازی 5 اندیشکده علمی راهبردی جدید خبر داد و گفت: جام شهدای علمی در رشته‌های تخصصی ورزشی را نیز به مناسبت این روز آغاز خواهیم کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در همایش بزرگداشت بسیج اساتید و گرامیداشت شهید چمران که با حضور غلامعلی حداد عادل عضو شورای انقلاب فرهنگی، سردار فدا فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج)، روسای دانشگاههای علوم پزشکی و صنعتی و پیام نور استان اصفهان، عباس مقتدایی نماینده مرئم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام خوشنویس زاده مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از اساتید و نخبگان به همت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان پنج شنبه دوم تیرماه در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد با بیان این که شهید چمران الگوی نمونه ما دانشگاهی‌هیان است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران گفت: سه شاخصه شهید چمران شاخصه علمی و اخلاقی و شاخصه تکلیفی و دین مداری شهید چمران باعث شده که رهبر فرزانه انقلاب پرورش و تربیت انسان‌هایی در طراز شهید چمران را وظیفه ما بعنوان استاد دانشگاه بداند.

محمد باقری  با بیان چهار نگاه و چهار محور در برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ کانون و دفتر بسیج اساتید در سطح استان اصفهان  فعالیت‌هایی که مد نظر رهبر فرزانه انقلاب بوده و هست در حال اقدام و اجرا و برنامه‌ریزی است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: اولین محور فعالیت محور اخلاقی است، محور معرفتی در حلقه‌های گفتگو محور صالحین که با بیش از ۲۰۰ حلقه در سطح استان اصفهان در حال فعالیت است در یکی دو سال گذشته هم با وجود شرایط کرونا بسیاری از این جلسات در بستر فضای مجازی به نحو احسن برگزار شد.

باقری با بیان این که دومین نگاه علم و فناوری است به شعار امسال و تاکید ویژه مقام معظم رهبری به مسائل دانش‌بنیان اشاره و تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و کانون‌های آن در دانشگاه‌ها نیز حرکت و ظرفیت خودشان را به سمت دانش بنیان و تقویت دانش‌بنیان و توسعه حرکت‌های دانش بنیان برده‌اند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: در سال‌های گذشته ۵ اندیشکده علمی راهبردی مجموعه بسیج با توجه به ظرفیت‌ها دانش بنیانی خودش حرکت‌های خیلی خوبی انجام داد که همین امروز رونمایی می‌کنیم از سند سیاستی شهر طیب و بعنوان یک بسته سیاستی تقدیم دولت خواهیم کرد.

اندیشکده‌ علمی راهبردی آب در حوزه شرق اصفهان سه طرح آماده و تحویل مسئولان شده است

وی بیان کرد: اندیشکده‌های علمی راهبردی آب و منابع طبیعی ما  نیز زحمات بسیار زیادی کشیدند که در حوزه شرق اصفهان سه طرح آماده  و تحویل مسئولان هم داده شد امیدواریم که بتوانیم در این حوزه حرکت‌های ماندگاری را داشته باشیم. همچنین در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و حرکت‌های ویژه و انقلابی را رقم زدیم و همچنان هم در حال اقدامات علمی ویژه است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان اعلام کرد: به مناسبت روز بسیج اساتید ۵ اندیشکده علمی راهبردی جدید با توجه ظرفیت و عنایت ویژه که شده است راه‌اندازی می‌شود؛ اندیشکده فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی، اندیشکده حاشیه نشینی و مسائل اجتماعی، اندیشکده امر به معروف و نهی از منکر، اندیشکده زنان و خانواده و اندیشکده ژنتیک گیاهی و بذر.

 برگزاری بیش از ۳۰ عنوان کرسی علمی ترویجی در سال ۱۴۰۰

وی بیان کرد: مسئله بعدی مسئله کرسی‌هاست ظرفیتی که بسیج اساتید استان اصفهان در حوزه کرسی‌های هم نقد نظریه و هم کرسی‌های علمی ترویجی داشته ما سال گذشته بیش از ۳۰ عنوان کرسی علمی ترویجی در استان اصفهان برگزار شد که خروجی هر کرسی با توجه به ظرفیت و نگاه تخصصی هر دانشگاه بتواند سندی برای حل مسائل آن منطقه و دانشگاه و شهر باشد.

۳۱ مسئله اساسی استان را شناسایی و اسناد آن در حال آماده سازی است

باقری افزود: ما ۳۱ مسئله اساسی استان را شناسایی کردیم و و سندهای آن در حال آماده سازی است که بتوانیم با توجه به مشکلات شهرستان‌ها دانشگاه‌های آن شهرستان در اختیار مسئولان قرار دهند.

شکل گیری مجموعه جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی در سه شهرستان

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان اعلام کرد: جبهه  علمی فرهنگی انقلاب اسلامی با توجه به ظرفیت‌های کانون‌های بسیج اساتید و ظرفیت‌های شهرستان‌ها در حال تشکیل است و در سه شهرستان با ظرفیتی که داشتند مجموعه جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: در بحث پیوند استاد مسجد هم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده همچنان شهرستان کاشان زحمات بسیار زیادی کشیده‌اند شهر اصفهان هم حرکت‌های خیلی خوبی شروع کرده‌اند.

باقری گفت: در حوزه شبکه فرماندهان جنگ نرم در حوزه جهاد تبیین هم دوره عمومی برگزار شده دوره تخصص آن هم در حوزه تربیت مدرس جهاد تبیین هم خواهیم بود.

وی عنوان کرد: حرکت‌های ویژه و خاصی که در حوزه اردوهای علم و فناوری هست در همه کانون‌ها برنامه‌ریزی شده سال گذشته هم حرکت‌های خیلی خوبی داشتیم.

آغاز جام شهدای علمی در رشته‌های تخصصی ورزشی

باقری خبرداد: ما امروز به مناسبت روز بسیج اساتید جام شهدای علمی را هم آغاز خواهیم کرد و انشاالله جام مسابقات فرهنگی ورزشی جام شهدای جهاد علمی را خدمت اساتید خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: در حوزه اجتماعی بعنوان چهارمین حرکتی که در بسیج اساتید در حال شکل‌گیری است حضور اساتید با نگاه علم برای حل معضلات اجتماعی استان است و در حوره‌های مختلف حرکت‌های جهادی انجام شده است.

وی با بیان این که اساتید بسیجی بصورت کاملا داوطلبانه آماده کمک برحل هر مشکل و مسئله‌ مه اتفاق می‌افتند هستند، گفت: در حادثه متروپل هم چهار پنج نفر از اساتید در حوزه عمران و معماری اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به کمک گروه‌های جهادی و حرکت‌های جهادی که در سطح استان اتفاق افتاده، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم نهضت استادی بسیج در استان اصفهان کمک بکند به کارآمدی در عرصه‌های مختلف و نقش‌آفرینی خصوصا در ارتقا آموزش عالی کشور و نظام حکمرانی کشور همین جا اعلام  می‌کنیم که ظرفیت بیش از ۵۳۰۰ نفر آماده است که کمک بکند به نظام حکمرانی کشور و مجموعه دولت و سایر بخش‌های حاکمیتی.

انتهای پیام/