با همکاری هیات اندیشه‌ورز بسیج اساتید شهرستان کاشان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان؛

تشکیل کارگروه بهینه‌سازی محیط مثمر گیاهی و بازدید از باغ زیتون فدک و مجتمع یاوران حضرت مهدی (عج)

مسئول بسیج اساتید کاشان، از تشکیل کارگروه بهینه‌سازی محیط مثمر گیاهی با همکاری هیات اندیشه‌ورز بسیج اساتید شهرستان کاشان و بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد که با نگاه آموزش، خدمات رفاهی و نیز ارتقای سطح معرفتی دانشجویان، به صورت پایلوت در دانشکده فنی حرفه‌ای شهید رجایی کاشان اجرا خواهد شد و در همین راستا کارگروه بازدیدی از باغ زیتون فدک قم و مجتمع یاوران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هم داشته است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، غلامرضا حسنی مقدم مسئول بسیج اساتید کاشان، اعلام کرد: کارگروه بهینه‌سازی محیط مثمر گیاهی با همکاری هیات اندیشه ورز بسیج اساتید شهرستان کاشان و بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان در دانشکده فنی حرفه ای شهید رجایی کاشان تشکیل شد.

 

حسنی مقدم اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت استفاده بهینه و موثر از آب در منطقه کویری کاشان و آران و بیدگل و با عنایت به خشکسالی های پیاپی و مصرف بیشترین مقدار ذخایر آبی در بخش کشاورزی و پوشش گیاهی و فضای سبز و نیز هزینه بر بودن حفظ فضای سبز غیر مثمر در محیط های شهری و دانشگاهی، و با رویکرد هم افزایی و حل مسئله این کارگروه تشکیل شد.

 

وی با بیان این که در اولین گام  تجربیات ارزنده، نظرات تخصصی و پژوهش‌های کاربردی گردآوری شده است، افزود: همچنین به اتفاق اعضای کارگروه بازدیدی تخصصی از باغ زیتون فدک قم داشتیم.

 

مسئول بسیج اساتید کاشان خبرداد: کارگروه بهینه سازی محیط مثمر گیاهی برنامه پایلوت و الگویی خود را در بخش زیادی از فضای سبز دانشگاه فنی شهید رجایی کاشان جهت تبدیل به گیاهان مثمر اجرایی می‌کند، کارگروه رویکرد و روش‌هایی علمی کاربردی جهت الگوسازی طرح و توسعه در سایر فضاها را در چشم انداز خود دارد.

 

حسنی مقدم در پایان تصریح کرد: در سفر به قم و در ادامه بازدید اعضای کارگروه از باغ زیتون فدک؛ بازدیدی هم از مجتمع یاوران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف داشتیم که در تکمیل طرح بهینه سازی محیط مثمر گیاهی بویژه در محیط آموزشی دانشگاهی در کنار آموزش، خدمات رفاهی و نیز ارتقای سطح معرفتی دانشجویان را داشته باشیم.

 

وی گفت: در پایان هم زیارت مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت فاطمه معصومه علیها السلام را داشتیم.

انتهای پیام/