معاون سیاسی بسیج مستضعفین:

تقدیر و حمایت بیشتر مردم از نیروی مظلوم پلیس و نیروی مظلوم‌تر بسیج ضرورت دارد/نسل هشتادی‌ها گفتگو محوراند

معاون سیاسی بسیج مستضعفین با اشاره به مظلومیت پلیس و این که مظلومیت نیروهای بسیج از پلیس هم بالاتر است و بخاطر ارق ملی مذهبی و ولایت‌مداری است تقدیر و حمایت بیشتر مردم از نیروی مظلوم پلیس و نیروی مظلوم‌تر بسیج مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نسل هشتادی‌ها گفتگو محوراند و ظرفیت حل مسئله بویژه در دانشگاه وجود دارد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، سید جلال حسینی معاون سیاسی بسیج مستضعفین درنشست تخصصی «تحلیل مسائل روز» که به همت دفتر هم اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان و با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران برگزار شد، با اشاره به مظلومیت پلیس و این که مظلومیت نیروهای بسیج از پلیس هم بالاتر است و بخاطر ارق ملی مذهبی و ولایت‌مداری است تقدیر و حمایت بیشتر مردم از نیروی مظلوم پلیس و نیروی مظلوم‌تر بسیج ضرورت دارد، اظهار کرد: در دانشگاه هم کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد ضرورت دارد منطق قوی داریم و اسلام توانای پاسخگویی دارد و ظرفیت دانشگاه هم از این جهت بالاست هم نسل هشتادی‌ها گفتگو محوراند.

 

حسینی با بیان این که با بهانه یکسری اغتشاشاتی را برنامه‌ریزی کردند، گفت: مستنداتی وجود دارد که برنامه‌ریزی شده بوده و از طرف دشمنان خارجی که اگر این بهانه هم نبود بهانه دیگری مطرح می‌کردند.

 

وی با بیان این که این آشوب ابتدا ۲۶ شهریورماه از دو استان شروع شد و بعد به دیگر استان‌ها سرایت کرد، گفت: اوج این اغتشاشات در ۳۰ شهریورماه بود که حدود ۵۰ هزار نفر بودند و بعد خیلی کم رنگ شده بود اما با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آشوب را ادامه دادند و در دانشگاه‌ها هم روزی که بیشترین آشوب بود تعداد کمتر از ده هزار و پانصد نفر است.

 

فتنه با جنگ گسترده و بی‌سابقه رسانه‌ای شروع شد

معاون سیاسی بسیج مستضعفین عنوان کرد: فتنه با جنگ گسترده و بی‌سابقه رسانه‌ای شروع شد، بطوری که توسط فعالین فضای در توییتر خیلی فعالیت کردند یک فعالیت گسترده رباتی بودو نکته مهم این که توییتر با این که به فعالیت‌های رباتی واکنش نشان می‌دهد هیچ واکنشی نشان نداد یعنی فعالیت همه جانبه اتفاق افتاد که فتنه‌ای ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به این که افرادی که در این آشوب‌ها بودند اکثر زیر ۲۰ سال بودند، به نقش زنان هم در این فتنه و آشوب اشاره کرد و گفت: صحنه‌های حضور میدانی و عملیاتی و درصد زنان در این اغتشاشات با گذشته متفاوت بود و نقش لیدری و استفاده از سلاح گرم و سرد مشاهده شد که مشخص است کار شده و به نظر برنامه‌ریزی شده بود و این که در این اغتشاشات توهین خیلی شفاف‌تر و هتاکانه‌تر بود.

 

حسینی گفت: ضد انقلاب در خارج و داخل به این نتیجه رسیده‌اند که تلاش بسیار می‌کنیم اما مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با یک ساعت سخنرانی همه را از بین می‌برد.

 

وی با اشاره به این که فتنه بودن این آشوب و اغتشاش نسبت به ۸۸ بسیار کمتر بود، گفت: حتی برخی معتقدند نمی‌شود به این آشوب‌ها نام فتنه گذاشت به همین خاطر تهدید است چون مستقیما به اصول و ارزش‌ها حمله می‌کنند حمله به حجاب و پرچم وتوهین به قرآن و حضرت امام بود.

 

حسینی سپس مبحث فتنه در این آشوب را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: افرادی که می‌آیند آشوبگرهایی بیشتر تربیت شده بودند و آماده و یکسری هم نوجوان و جوانان کم سن و سال احساساتی.

 

وی با بیان این که تمرکز دشمن این بار بر محله محور بودن بود، گفت: طبق یک گزارش اولیه بیش از ۱۰۰ بانک آسیب دیده حدود ۴۰۰ میلیارد که البته ادامه هم داشته همچنین حدود ۹۸ پاساژ و ۸۸ خودرو پلیس و ۸ پایگاه و ۵ حوزه بسیج و ۱۳ کلانتری، ۳۷ فرمانداری، ۱۶ شهرداری و تعدادی منزل مسکونی آسیب دیده است.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین عنوان کرد: در ترکیه وقتی کودتا اتفاق می‌افتد برخورد خیلی شدید است ۷۷ هزار را محاکمه می‌کنند و تعداد زیادی تنبیه می‌شوند ۵۰ هزار پاسپورت باطل می‌شود،۱۵۰ هزار نفر اخراج می‌شوند که در اینها حدود ۲ هزا ر نفر رئیس دانشگاه و معاون دانشگاه است همچنین بیش از ۱۵۰ نفر از مقامات بالای نظامی محاکمه و اخراج و اموالشان توقیف می‌شود حتی مطرح‌ترین بازیگر فوتبال فرار می‌کند و تمام اموالش را مصادره می‌کنند.

 

وی با اشاره به برخوردهایی که در پی این اغتشاشات با برخی آتش بیارهای معرکه شد عنوان کرد: مجموعه‌ها بعضا با نیروهای انقلابی به این صورت برخورد نمی‌کنند؛ به هر حال سعه صدر نظام قابل تقدیر است اما بعضی هم به نظر می‌رسد که سعه صدر خیلی بیش از حد است که قابل بررسی است.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین به نقش منفی پلت فرم‌های مختلف دیجی کالا، اسنب و کافه بازار هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه در برخی پیام رسان‌های داخلی قابلیت‌های لازم را هنوز بطور کامل نداریم.

 

وی ادامه داد: گمانه‌هایی در مورد قضایای اخیر وجود دارد اول این که اتفاقی افتاده و دشمن از فوت یک نفر سوء استفاده کرده اما گمانه دیگر این است که از اول یک سناریو امنیتی سیاسی برنامه‌ریزی شده وجود داشته و الان از ابتدا به مرحله اجرا در آمده که مستنداتی دارد  مثلا علیزاده دبیر اول تروریستی کومله است که گفته زمان دقیق این مشخص شده بود.

 

وی ادامه داد: هم چنین حسینی که ضد انقلاب است خارج از کشور فعالیت می‌کند قبلا مجری برنامه تلوزیون بوده می‌گوید این سناریو است که ایران را مجبور کنند برجام را امضا کند یا یکی از کارشناسان المنار چند روز پیش گفته توطئه صهیونیستی بوده به همراه منافقین و گروهک‌های تروریستی با کمک امریکا که ایران را متوقف کنند.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین با بیان این که فمینیست، قومیت‌گرایی و اختلاف شیعه و سنی را دامن زدند و دنبال کشته سازی هم بودند، اظهار کرد: مجموعه‌هایی که سریع وارد این قضیه شدند شامل یکسری گروهک‌هایی مثل کومله، پاک، پژاک، دمکرات و منافقین حتی افراد ایرانی یهودی، زرتشتی، بهایی بودند همچنین از مهاجرین مثل افغانی‌ها دستگیری‌ها داشتیم که اینها در فتنه‌های قبلی هم حضور گسترده داشتند البته به این معنا نیست که ما افغانی‌ها را مقصر بدانیم اینها نفوذی‌ها هستند خود افغانی‌ها هم معتقدند باید با اینها برخورد شود متاسفانه نقش بیشتری هم در شهادت عزیزانمان داشتند.

 

وی مبحث حجاب را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: حجاب یکی از احکام مهم اسلام است و به هیچ عنوان نمی‌توان عقب نشینی کرد البته ممکن است در نحوه اجرا تغییراتی ایجاد شود هر چند قبلا برنامه‌ریزی‌هایی شده سال ۸۳ یک برنامه‌ریزی همه جانیه انجام شده ۳۰۰ مجموعه بایستی همکاری می‌کردند در سه سطح تبیین و روشنگری تشویقات و مرحله آخر  بحث برخورد بوده توسط نیروی انتظامی و قوه قضاییه که متاسفانه مجموعه‌های متعدد وظایف خود را انجام ندادند.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین به مبحث نیروی انتظامی اشاره کرد و با بیان این که هر مجموعه یکسری استانداردهایی برای خودش دارد، اظهار کرد: استاندار جهانی برای پلیس به ازای هر هزار نفر ۷ نفر پلیس باید باشد ولی در ایران ۲ نفر است که اگر نیروهای ستادی پلیس گذرنامه و غیره را در نظر بگیریم از این تعداد هم کمتر است، مضافا این که وضعیت حقوق بسیار پایین و اضافه کار نیروی انتظامی با هر میزان کار بالاترین سقف برای پرسنل عادی ۳۰۰ هزار تومان می‌باشد، اینها با شرایط فشارهایی که آمده خیلی جاها اجازه حمل سلاح و تیر‌اندازی هم ندارند، حتی مسئولان نیروی انتظامی مطرح می‌کنند برای پرسنل خطر حمل سلاح از عدم سلاح بیشتر است.

 

وی سپس با اشاره به مظلومیت پلیس و تعداد بالای شهدای پلیس در اغتشاشات اخیر و ۲۸۰۰ پلیسی که مجروح شدند، افزود: البته باید مظلومیت نیروهای بسیج را از پلیس هم بالاتر بدانیم چون بدون هیچ استخدام و حتی بعضا بدون حمایت قضایی وارد می‌شوند و کسی پاسخگو نیست که اینها براساس ارق ملی و مذهبی و ولایت‌مداری و وطن دستی است.

 

حسینی اقتدار نیروی انتظامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر اقتدار نیروی انتظامی کم شود امنیت آسیب خواهد دید که حرکات خوبی انجام شد به نوعی تقدیر از نیروی انتظامی یا امنینتی دیگر و باید تقدیر توسط مردم و حمایت خیلی بیشتر شود.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین در ادامه در خصوص موضوع حجاب به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان راجع به حجاب در آذرماه ۹۷ در جمع فعالین عرصه حجاب و عفاف فرمودند ما از حجاب مطلقا یک قدم هم عقب‌نشینی نداریم مسئله حجاف و عفاف مسئله بسیار مهمی است.

 

حسینی افزود: در مواردی دیگر هم ایشان به این مهم اشاره داشته است، گفت: ایشان می‌فرمایند من قبول نمی‌کنم بعضی در مورد حجاب دچار تردید شده باشند جامعه زنان بطور وسیع از حجاب ابا ندارند یا این که در بیانات ایشان است که فرمودند جریان مخالف نظام اسلامی و  اسلام برای ایجاد فساد اخلاقی و فساد جنسی کار می‌کنند.

 

وی در ادامه به یک جمله بسیار مهم مقام معظم رهبری که ایشان می‌فرمایند: اگر حجاب به این شکل در کشور ما الزامی و قانونی وجود نداشته باشد مطمئن باشید وضع حجاب در کشور ما از همه کشورهای دیگر من جمله ترکیه بدتر خواهد شد، گفت: چون دشمن اینجا کار و تلاش می‌کند و کشور ما در برابر تمام امپریالیسم جهانی ایستاده است.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین با اشاره به این فراز از سخنان رهبر فرزانه انقلاب که می‌فرمایند ما سرکار آمدیم ببینیم حکم خدا چیست و به آن عمل کنیم حالا در جامعه جوی ایجاد شده از حکم خدا عقب‌نشینی کنیم ما برای رضای الهی آمده‌ایم، گفت: صداسیما به صورت گسترده از سلبریتی‌ها استفاده می‌کند بجای این که از نخبگان مختلف در صداسیما استفاده شود و باید توجه کنیم که اخیرا رهبر معظم انقلاب در خصوص سلبریتی‌ها که در دامن زدن به اغتشاشات نقش داشتند، فرمودند اینها برای ما اهمیتی ندارند.

 

وی گفت: امام (ره) هم فرمودند اگر حجاب در کشور ما نبود جوانان ما به جبهه نمی‌رفتند این همه زن مومن پشت جبهه نبود این همه تلاش سیاسی که زنان ما انجام می‌دهند نبود.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین امربه معروف و نهی از منکر را هم مورد تاکید قرار داد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص، اظهار داشت: افراد مذهبی و انقلابی تذکر بدهند اما وارد چالش نشوند و دربروند که تاثیرگذاری هست اما متاسفانه وظیفه خودمان را انجام نمی‌دهیم تذکر لسانی مهم است و زبان مومن قلم پروردگار است.

 

وی به نسل هشتادی‌ها و مبحث فاصله نسلی اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در خصوص موضوع حجاب شروع شده و معتقدیم با گفتگو می‌شود مسائل را حل کرد.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین با بیان این که لازم است در دانشگاه از کرسی آزاد اندیشی تریبون آزاد داشته باشیم، گفت: ما منطق قوی داریم و اسلام توانای پاسخگویی دارد، در دانشگاه هم ظرفیت از این نظر بسیار بالا است. دانشگاه‌ها می‌توانستند در اغتشاشات اخیر هم از ظرفیت گفتگو استفاده می‌کردند.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین با تاکید براین که نظام نمی‌خواهد حقی از کسی ضایع کند و جوابگو است به این که موارد متعددی داشته‌ایم معاون رئیس جمهور، برادر رئیس جمهور، بردار معاون اول رئیس جمهور، نفر دوم و سوم قوه قضاییه در زندان هستند برخورد شده. زندان کهریزیک هم مقام معظم رهبری دستور دادند و تعطیل شد، اشاره و اظهار کرد: اما برعکس آن هم باید باشد حقی اگر از نظام ضایع شده تخریب اموال عمومی حتی نوجوانی که احساساتی شده باید بیاید خسارت را بدهد از فتنه بنزین تا حالا مواردی هست که تا حالا هنوز نتوانستیم این هزینه‌ها را باید محاسبه کنند و بگیرند.

 

حسینی گفت: علاوه براین برخی جنایات هم هست این که خانم را چادر از سرش کشیدند بچه سه ساله را انداختند پا گذاشتن روی صورتش استخوان دماغش زده بیرون باید رسیدگی شود و سلبریتی و ورزشکار که حرف می‌زند باید هزینه داشته باشد.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین افزود: این که نسل Z آمده و فاصله نسلی تا حدودی درست است اما کامل نیست نیروی نظامی دهه شصت و هفتاد و پنجاه و دهه چهل هم هستند، دراین اغتشاشات اخیر چهار شهید بسیجی ما دهه هشتادی هستند، این که براساس احساسات عمل می‌کنند باید بررسی شود نسبت به قشر نوجوان اما در مورد سلبریتی‌ها و برخی افراد دیگر قضیه فرق می‌کند.

 

انتهای پیام/