معاون رسانه و ارتباط اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور گفت:

“جهاد تبیین” فریضه و فرمان قطعی و فوری فرمانده کل قوا برای فرماندهان جنگ‌شناختی و جنگ‌نرم است

معاون رسانه و ارتباط اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در اختتامیه دوره آموزشی جهاد تبیین که فرماندهان جنگ نرم توسط سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار گردید گفت: "جهاد تبیین" فریضه و فرمان قطعی و فوری فرمانده کل قوا برای فرماندهان جنگ‌شناختی و جنگ‌نرم است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، معاون رسانه و ارتباط اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در اختتامیه دوره آموزشی جهاد تبیین که فرماندهان جنگ نرم توسط سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار گردید گفت: “جهاد تبیین” فریضه و فرمان قطعی و فوری فرمانده کل قوا برای فرماندهان جنگ‌شناختی و جنگ‌نرم است.

محمد قربانی گلشن آباد اظهار داشت: جنگ شناختی که تکامل یافته جنگ نرم است، شناخت انسان را مورد هدف قرار داده که برخی آن را به “جنگ موریانه‌ای” نیز تعبیر می‌کنند. بنابراین در ساده‌ترین و کوتاه‌ترین تعریف می‌توان گفت که «جنگ شناختی، توانائی تاثیرگذاری و نفوذ بر ادراک و شناخت یک فرد و جامعه است».

 وی افزود: جنگ به معنای تحمیل اراده بوده و در جنگ شناختی با تحمیل اراده به فرآیند اندیشه و کار مغز، اعصاب، روان، احساسات، عواطف و رفتار مردم، مدیریت و معماری می‌شود. به تعبیری دیگر، جنگ شناختی هنر استفاده از فناوری‌های نو به ویژه در حوزه رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی، جهت تغییر شناخت انسانی است.

قربانی گلشن آباد با بیان این که در جنگ شناختی، مبارزه با آنچه که مردم فکر می‌کنند نیست بلکه مبارزه با طرز تفکر، مکانیسم اندیشه و منطق خردورزی است که دستگاه محاسباتی سوژه مورد نظر براساس سیستم عامل طراحی شده توسط افسران جنگ شناختی، هدایت شده، تا نتیجه مورد نظر آنان حاصل شود.

معاون رسانه و ارتباط اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد : تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده در جنگ شناختی، مبتنی و متکی بر همان تاکتیک‌های جنگ نرم است که این بار و در جنگ شناختی به صورت بسته‌بندی شده و براساس یک سازه عملیاتی، مهندسی و طراحی می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال در همین ماجرای “کاترین شاکدام” که قریب به یک هفته کل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را درنوردیده بود، طراحان خبیث پشت صحنه با بهره‌گیری از چندین تاکتیک از جمله شایعه، دروغ بزرگ، برچسب زنی و … شناخت و ادراک مخاطب را دچار اختلال کرده و گرچه بعدها توسط خود “شاکدام” و آن هم در یک شبکه بیگانه تکذیب و معلوم شد کل ماجرا از بیخ و بن دروغ و کذب محض است ولیکن ذهن افراد را آلوده کرده و حذف آن به صورت کامل و کلی از دستگاه فکری مخاطب، زمان‌بر خواهد بود.

 قربانی گلشن آباد با پرداختن به راهکارهای مواجهه در جنگ شناختی، تاکید کرد؛ راهکارهای مواجهه در جنگ شناختی چه در قامت دفاعی، پدآفندی و سلبی و چه در موقعیت تهاجمی، آفندی و ایجابی به سه شکل کلی زیر می‌تواند باشد.

وی اظهار داشت: تبیین و آشکارسازی اقدامات خبیثانه و خصمانه دشمن و واکسیناسیون توده‌های عمومی مردم در مقابل ویروس‌هایی که سیستم عامل اندیشه‌ورزی آنها را مختل و مخدوش می‌سازد، اولین و مهمترین راهکار اصلی و اساسی است. به نظر می‌رسد این حوزه دقیقا در ذیل کلان راهبرد “جهاد تبیین” قرار می‌گیرد، امری که فرمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی است. بنابراین “جهاد تبیین” فرمان قطعی و فوری فرمانده کل قوا برای فرماندهان جنگ شناختی و جنگ نرم است و بر همه ما فریضه‌ای قطعی و فوری است که با کاربست تمام دانش و توان در تحقق و عملیاتی سازی این فرمان، مجاهدت کنیم.

قربانی گلشن آباد افزود: دوم؛ کشف راهبردها، اقدامات و نقشه شوم دشمن متخاصم که با عناوین جورواجور و در اشکال گوناگون و قالب‌های رنگارنگ از هر در و دریچه‌ای به دنبال نفوذ و رخنه است. به عنوان مثال، بخش قابل توجهی از اقدامات جریان معارض، اقدامات فرهنگی بوده و به تعبیری اهداف و اقدامات سیاسی را در زرورقی از بسته‌های فرهنگی پیش می‌برد. بنابراین رصد وضعیت فرهنگی اجتماعی محیط به ویژه فضای دانشگاهی و نیز فضای مجازی، امری محتوم و فریضه‌ای ماجور در نبرد شناختی است.

معاون رسانه و ارتباط اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: سوم؛ انجام عملیات آفندی و پدآفندی است. نباید در مرحله نخست متوقف شد بلکه ضمن دفاع و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در مواجهه با آتشبار شبهات زهرآگین، به تهاجم و عملیات آفندی هم اقدام کرد. به عنوان مثال باید کاری کرد جریان خائن لیبرال تکنوکرات داخلی بی آبرو و رسواتر شود که به بهانه اف ای تی اف و برجام و با سیاست خودتحریمی از ورود واکسن جلوگیری کرده و موجب مرگ هزاران هموطن عزیز گردید و الان با وقاحت تمام و با پرروئی شرم آمور خود را هوادار و طرفدار ملک و ملت، جا می‌زنند و به جای اظهار ندامت، توبه، انابه و شرمساری در سناریوی طراحی شده دشمن بازی کرده و حتی بعد از شفافیت ماجرا، اظهار پوزش و عذر نکرده و برای شروع یک اقدام شوم و طرح خبیث دیگر، مهیا می شوند.

 انتهای پیام/