فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین:

در خصوص حوادث اخیر مهمترین گفتمان و اصل چیزی که باید دنبال کنیم گفتمان مقام معظم رهبری است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین در نشست جهاد تببین «تحلیل وقایع روز کشور و منطقه» با نگاه ویژه به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن و تهدیدها و فرصت‌ها»، گفت:در خصوص حوادث اخیر تحلیل‌ها زیاد است، اما برای ماها مهمترین نگاه و گفتمان و اصل چیزی که باید دنبال کنیم گفتمان مقام معظم رهبری است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، جناب سرهنگ محمد حسین الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین در نشست جهاد تببین «تحلیل وقایع روز کشور و منطقه» با نگاه ویژه به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن و تهدیدها و فرصت‌ها» که به همت دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد نائین با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و اردستان و بسیج دانشجویی نائین به صورت حضور و مجازی برگزار شد، گفت: در خصوص حوادث اخیر تحلیل‌ها زیاد است، اما برای ماها مهمترین نگاه و گفتمان و اصل چیزی که باید دنبال کنیم گفتمان مقام معظم رهبری است.

 

الیاسی با اشاره به دمکراسی دینی  و مردمی در جمهوری اسلامی و اصول ۴ و ۵ و ۶ قانون اساسی، گفت: مدل حکومتی و نگاهی که ما داریم  قطعا دشمن دشمنی خودش را به صورت ویژه دنبال خواهد کرد انقلابی که قائل به کشور و مرز جمهوری اسلامی نیست و امام (ره) فرمودند این انقلاب باید صادر شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین با بیان این که در دهه اول انقلاب جنگ سخت بود و براندازی را دنبال کردند که نوجوانان و جوانان پای کار آمدند.، افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی زنان در دنیا در قطب قدرت شرق و غرب تعریف می‌شدند، در جمهوری اسلامی ایران زنان پشتوانه انقلاب اسلامی آمدند پشتیبانی کردند و همسران و فرزندان را راهی جبهه کردند و مقابل جبهه استکبار ایستادگی کردند.

 

الیاسی با بیان این که حدود ۷ هزار شهید زیر ۱۵ سال داریم، گفت: در هشت سال دفاع مقدس ما یک دانشگاه راه انداختیم که مصداق صحبت معروف سردار سلیمانی است که فرصت‌هایی که در بحرانها وجود دارد شاید در فرصت‌ها وجود ندارد فقط باید نترسیم و نترسانیم

وی ادامه داد: مرحله اولی که دشمن دنبال براندازی بود اولین درس این بود که باید ایثار و از خودگذشتگی داشته باشیم که شهدا الگوی ما هستند و شهدا از جان خود گشتند که انقلاب بماند از طرفی پیام دادند به جبهه استکبار و باطل که در انقلاب اسلامی ما مقاومت و ایستادگی می‌کنیم یک دانشگاه بزرگ که پیر، جوان، نوجوان، زن و هر کسی در این دانشگاه وارد می‌شد و متحول می شد دانشگاه تربیتی.

.

الیاسی با اشاره به این که شهدای بزرگی براساس گفتمان امام(ره) و براساس نگاه دینی و عاشورایی و علوی، ادامه داد: با این ایثارگری و مقاومت توانستیم انقلاب اسلامی و عزت و شرف خودمان را حفط کنیم خیلی از پیشرفت‌های بعدی ما شکل بگیرد  و شهدای دهه اول انقلاب چه قبل انقلاب چه حین انقلاب چه در دفاع مقدس نه دآن زمان همین الان هم دارند به ما کمک می‌کنند و ما داریم این انقلاب را پیش می‌بریم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین ادامه داد:  استراتژی و راهبرد اول دشمن به نتیجه نرسید به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی باید تغییر رفتار بدهید این گفتمانی که جمهوری اسلامی دارد دنبال می‌کند در منطقه و فرامنطقه و بین المللی باید تغییر کند شروع کردند به فشار آوردن که دیدند کوتاه نمی‌آید نگاه مقام معظم رهبری و اصول اسلامی است.

 

الیاسی عنوان کرد:  راهبرد سوم راهبرد مهار انقلاب اسلامی البته بحث براندازی از اول وجود داشته چون قدرتش را نداشتند به اینجاها فکر کردند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین  ادامه داد: چهل سال اول انقلاب از تاکتیک‌ها و روش‌های مختلف استفاده کردند و در سال ۷۸، ۸۸، در یک دهه گذشته ۹۶ و ۹۸ و همین الان هم مسائلی را دارند دنبال می‌کنند. نکته مهمی که باید توجه کنیم این که مقام معظم رهبری فرمودند که برخی  سیستم‌های اطلاعاتی جبهه استکبار و باطل بعضی موقع‌ها چهل ساله برای ما برنامه می‌ریزیند.

 

وی  با اشاره به بیانیه اخیر بایدن که اشاره شده دنیا دارد وارد نظم جدیدی می‌شود نظم بین المللی دارد بهم می‌خورد و چیزی که قبلا حاکم بوده وجود  ندارد، گفت: در اسناد امریکا است که باید در سال ۲۰۲۵ بعنوان رهبر دهکده جهانی معرفی شوند و همه تلاش خودشان را دارند می‌کنند، نگاه  استعماری و سند دکترین آنها براساس این نگاه نوشته شده برای این که به اینجا برسند و امنیت خودشان و منابع خودشان را تامین کنند امنیت رژیم جعلی اسرائیل را تامین کنند با چند مشکل مواجهه هستند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین  ادامه داد: اولین مشکل کشور روسیه است که مشغول جنگ اوکراین کرده‌اند؛ چین کشور دوم رقیب بزرگ آنهاست مسئله تایوان را دارند مشغول می‌کنند.

 

وی افزود: و کشور جمهوری اسلامی که اینها هر کاری در منطقه می‌خواهند انجام دهند به سدی بنام جمهوری اسلامی برخورد می‌کنند بعد از یک چله که اقدامات مختلف انجام شده چه باید کرد با تحریم و غیره به نتیجه نرسیده بودند، مقام معظم رهبری رهبری می‌گویند امید دشمن امروز به اعتراض و به هم ریختگی داخلی جمهوری اسلامی است.

 

الیاسی سپس با بیان این که  جبهه استکبار و جبهه باطل که سرکرده آن امریکا و اسرائیل و برخی کشورهای دیگر که به آنها کمک می‌کنند اینها بعد پیروزی انقلاب اسلامی قدرتشان کمتر شده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی اول انقلاب که قدرتی نداشت جلو اینها ایستاد اما امروز انقلاب اسلامی بعد ۴۳ سال اینقدر قدرت گرفته که باور کردنی نیست برایشان در حوزه های مختلف پیشرفت کردیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی یک درخت تناوری شده است و گفتمان اسلامی و نگاه شهدا و فضایی که وجود دارد همه کمک می‌کند، کشوری بودیم که سیم خاردار به ما نمی‌دادند امروز جمهوری اسلامی موشکهای دوربرد و دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف و پهپاد و غیره دارد.

 

وی با اشاره به این که دشمن در رابطه با حوادث اخیر از قبل هم برنامه‌ریزی کرده بود و این حادثه کار را جلوتر برد، افزود: نکته مهم این است که دقیقا روز جمعه و شنبه که در کشور همه کشور مسئولان بویژه نیروی انتظامی و فراجا درگیر اربعین بودیم این اتفاق داشت رقم می‌خورد.

 

تا حقیقت برود پاشنه کفش را بالابکشد دروغ به مقصد رسیده

 

الیاسی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و این که قبل از این که دشمن از دروغ واقعیت بسازد، اظهار کرد: متاسفانه توجه کافی به مبحث جهاد تبیین نشده برای همین هم تا حقیقت برود پاشنه کفش را بالابکشد دروغ به مقصد رسیده که تا آمدند فیلم را نشان دهند و توضیح دهند دشمن روی آن سوار شد.

 

وی با اشاره به این که در کشورهای مختلف اعتراض هست اما هیچ وقت امنیتی نمی‌شود که جای بحث و کار علمی دارد، گفت: وقتی  دشمن برموضوع سوار می‌شوند کار سخت می‌شود، در حادثه اخیر هم  ببینیماولین کسانی که پیام دادند چه کسانی بودند و  بعد هم هزاران دروغ در رسانه‌ها منتشر کردند  و از همه تاکتیک‌ها استفاده شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین اظهار کرد: از منظر دیگر چطور می‌شود همه دنیا و رسانه‌ها، سیاستمدارهای دنیا، هنرمندان و ورزشکاران چه بیرون و چه داخل، ولی در شب در میدان عملیاتی اتفاقی نمی‌افتد و مردم ایران را نتوانند همراه خود کنند، اگر اقلیتی آمدند اینها جنگ خیابانی است و در واقع وقتی دشمن ضعیف شده می‌رود دنبال موضوعاتی و نگاه متفاوت می‌شود آموزش می‌دهد.

 

وی با بیان این که ۶۵ درصد افرادی که در این اعتشاشات بودند هیجانی و  ۲۰ درصد مسائل معیشتی و ۵ درصد سیاسی، گفت: جمهوری اسلامی در قوی شدن و اوج اتفاقات که افتاده هیچ زمانی هماهنگی که امروز بین قوا و سران قوا دارد ندارد دشمن این صحنه را می‌بیند، تحریم فایده ندارد نفت می فروشیم، صادرات هشت برابر شده، طرح‌هایی دولت اجرا و جراحی اقتصادی می‌کند دولت جدید در این یکسال بحث برجام و شرطی بودن  همه را برداشت، دشمن می‌بیند دارد اتفاقات می‌افتد باید مقابله کند اربعین سرود سلام فرمانده نه در ایران که در کشورهای جهان با زبان‌های مختلف، گفتمان انقلاب اسلامی است گفتمان تمدن اسلامی دنبال می‌شود.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در رابطه با اتفاقات اخیر چند نکته را اشاره فرمودند، گفت: در خصوص این حوادث تحلیل‌ها زیاد است، اما برای ماها مهمترین نگاه و گفتمان و اصل چیزی که باید دنبال کنیم گفتمان مقام معظم رهبری است.

 

الیاسی اظهار کرد: ایشان در مورد مسائل اخیر نکاتی فرمودند ملاک ما همانهاست مبتنی بر آن حرکت می‌کنیم، این که حرکات عادی نبود برنامه‌ریزی داشت و این که اگر این بهانه هم نبود بهانه دیگری پیدا می‌کردند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین با بیان این که درهمه این اغتشاشات دو نکته وجود دارد از سال ۷۸، بیان کرد: نکته اول این که در همه اینها یک دست بیرونی وجود دارد هدایت و پشتیبانی می‌کردند و رسانه‌ها جوانان را تحریک می‌کنند.

 

الیاسی به جایگاه زن در اسلام  و این که الگوی همه زنان مسلمان حضرت زهرا (س) است، اشاره و اظهار کرد:  اسلام به دنبال جایگاه عزت و شخصیت زن است، زنان در بعد انقلاب اسلامی جایگاه بسیار خوبی دارند در حیطه مختلف تحصیلات و دانشگاه و پزشکی و غیره و همین الان نماینده شهرستان نایین یک خانم است.

 

وی جنگ شناختی و انواع جهاد را اشاره کرد و گفت:  جهاد اول اصغر است مثل هشت سال دفاع مقدس؛ جهاد اکبر به نفس برمی‌گردد اما جهاد کبیر همان چیزی  است که در جنگ شناختی مقابل دشمن باید ایستاد و جهاد تبیین در راستای جهاد کبیر است و جهاد تبیین از سوره والعصر گرفته شده است و تاکید بر ایمان و عمل صالح است و آنچه که باید در جهاد تبیین مورد توجه داشته باشیم دعوت دیگران به حق است. همچنین در بحث فضای مجازی هم قانون و هم ایجاد بسترهای لازم باید توجه شود، استفاده از بسترهای فضای مجازی دشمن با آزادیو استقلال و عزت ما منافات دارد، امروز نگاه به شبکه‌های اجتماعی تسلیحاتی است، ناتو زمین، هوا، دریا، فضا و فضای مجازی را داشت و جنگ شناختی هم اضافه کرد، اما این که چرا جهاد تبیین را دنبال نکردیم به این دلیل است که اعتقاد به جنگ شناختی نداریم.

 

انتهای پیام/