در بیانیه نهضت استادی بسیج اصفهان به مناسبت 25 آبان آمده است:

ذره ذره آب و خاک و نظام‌مان”حماسه و ایثار” مردم اصفهان را شهادت می‌دهد

به گزارش دفنر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید استان اصفهان 25 آبان 1361 یادآور تشییع بی‌نظیر 370 شهید گلگون کفن عملیات محرم، روز «حماسه و ایثار» مردیم اصفهان را که امسال جایی برای خود در تقویم ملی باز کرده گرامی‌داشته، اعلام می‌دارد: ذره ذره آب و خاک و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران "حماسه و ایثار" مردم اصفهان را شهادت می‌دهد، شایسته است مسئولان در پاسداشت این روز بزرگ به انتظارت مردم شهیدپرور و ایثارگر اصفهان جامع عمل بپوشند.

متن بیانیه بدین شرح است:

  بسم الله الرحمن الرحیم

« ولا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتًا  بل أحیاءٌ عند ربّهم یرزقون» . سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹

۲۵ آبان ۱۳۶۱، مردم شهرِ گنبدهای فیروزه‌ای همان شهری که از دیر باز نامش با زنده رود عجین بود، با بدرقه باشکوه از دشتی پر از آلاله‌های خونین در تاریخ انقلاب اسلامی حماسه ساز شدند؛ در این روز گوشه،گوشه این شهر با حجله ۳۷۰ شهید تزیین شد.

در این روز اصفهان شهر خدا، رنگ و بوی شهادت گرفته بود؛ رنگ حماسه و ایثار. بوی دود اسپند همه جای شهر را گرفته بود، مادران شهید به استقبال دردانه‌هایشان آمده بودند، خواهران شهید کنار مادران و پدرانی که با افتخار رشادت و مقاومت فرزندان شهیدشان را می‌ستودند و برادرانی که در اندیشه رفتن و اعزام به جبهه‌ بودند.

نوای ملکوتی قرآن از گوشه و کنار به گوش می‌رسید و به دل های داغدیده خانواده های شهدا آرامش می بخشید، میدان امام(ره) اصفهان و خیابان های منتهی به آن حتی جای سوزن انداختن هم نداشت.

آری، ۲۵ آبان ۱۳۶۱ همان روز است که امام (ره) فرمودند“… شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده‌ها و داغدیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می دهند…”

نهضت استادی بسیج اصفهان، ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و یاد و خاطره بیش از  ۲۳ هزار و پانصد شهید والامقام استان اصفهان و به ویژه شهدای عملیات محرم ۱۳۶۱ را گرامی داشته، ضمن تجدید میثاق با شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعلام می‌دارد: ذره ذره آب و خاک و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حماسه و ایثار مردم اصفهان را شهادت می‌دهد، شهدا حسین وار رفتند تا ما بازماندگان، در مسیر حق پایدار بمانیم و راه پاک آزادگی و بندگی را ادامه دهیم، انشاالله. روز حماسه و ایثار اصفهان بالاترین سرمایه و سند افتخار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و درس آموز و مبنایی در حفظ نظام و کشور و حرکت روبه جلو است، در پاسداشت این روز بزرگ شایسته است مسئولان کشوری و استانها گامهایی مثبت نسبت به انتظارت مردم شهیدپرور و ایثارگر اصفهان بویژه به جهت احقاق حقشان داشته باشند، نهضت استادی بسیج اصفهان نیز در تبیین هر چه بیشتر این حماسه و ایثار و همچنین تبیین موضوع حق وظایفی برعهده دارد.

انتهای پیام