یادداشت مجتبی جعفری؛

راز تفاوت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی

مجتبی جعفری مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی یادداشتی تحت عنوان «راز تفاوت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی» نوشته است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی یادداشتی تحت عنوان «راز تفاوت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی» نوشته است.

در این یادداشت آمده است:

در سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سلیمانی به سر می بریم و همه علاقه مندان به این شهید بزرگوار به نحوی ارادت خود را به آن شهید عزیز مطرح می کنند. طبعا در این راستا هر فرد و گروهی به جهتی از جهات شخصیت این مرد بزرگ می پردازند. اما به نظر می رسد همچنان جای کنکاش و بررسی در مورد عظمت این شخصیت بزرگ انقلاب باقی باشد. سوال این است: چرا شهید سلیمانی نسبت به دیگران متفاوت بود؟

این سوال می تواند پاسخ های مختلفی داشته باشد اما به نظر اینجانب راز تفاوت سردار سلیمانی را باید در شناخت دشمن واقعی و نیز شناخت عمق توطئه های دشمن ارزیابی کرد. سردار سلیمانی حقیقتاً دشمن شناس بود و عمق کینه دشمن را نسبت به اسلام و نظام و انقلاب و رهبری می شناخت. طبیعتا وقتی کسی متوجه این نکته باشد که  دشمنی عنود و کینه توز در کمین نشسته است که مترصد است به هر نحوی شده است به این انقلاب و نظام ضربه بزند طبیعتاً مشکلات دیگر و مسائل دیگری که در کشور و جامعه وجود دارد نزد او کوچک خواهد شد.

از باب مثال می توان گفت وقتی چند نفر در جبهه جنگ روبروی خود دشمن را مشاهده می کنند دیگر اختلافات کوچک بین خود را بزرگ نمی بینند و از کنار آنها خیلی راحت عبور می کنند و همه همت خود را صرف دشمن می کنند. سردار سلیمانی دقیقا این گونه بود که با بصیرتی که داشت رو در روی خود دشمن را به خوبی می دید و ملاحظه می کرد که دشمن چگونه شمشیر را از رو بسته است تا آنجا که برای نابودی این انقلاب علاوه بر سایر توطئه ها دست به توطئه ای بزرگتر یعنی ایجاد داعش، این انسان‌های قسی القلب و عنود زده است. سردار سلیمانی وقتی بزرگی دشمن و عمق دشمنی او  را متوجه شد تلاش کرد که در صحنه های دیگر مردم را کنار هم قرار دهد و از ظرفیت همه مردم برای حل مشکلات جامعه کمک بگیرد.  از این رو در صحنه هایی مثل سیل و زلزله و مشکلات مختلف اجتماعی تلاش می کرد که مردم را پای کار انقلاب و نظام بیاورد و متذکر این نکته شود که اختلاف ها را کنار بگذارند.

حال شما این بصیرت سردار سلیمانی را بگذارید کنار دیدگاه کسانی که اساساً وجود دشمن را انکار می کنند یا توطئه های دشمن را توهم توطئه می پندارند. طبیعتاً این ها چون از دشمن غفلت می کنند دامن به اختلافات خواهند زد و جامعه را دچار دودستگی خواهند کرد، چنان که این کار در این سالها در کشور اتفاق افتاده است و کسانی جاهلانه و شاید گروهی نیز عامدانه بر طبل اختلاف کوبیده اند و سرمایه اجتماعی کشور را دچار آسیب کرده اند. ان شاءالله همه ما بتوانیم  بیش از پیش دشمن را بشناسیم و در دفاع از اسلام و انقلاب و نظام  همدل و همراه باشیم تا آنجا که دشمن لجوج از دشمنی خود پشیمان شود و این انقلاب به دست امام عصر علیه السلام برسد.

 

انتهای پیام/