رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان گفت:

راه مقابله با جنگ شناختی جهاد تبیین است

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان گفت: راه مقابله با جنگ شناختی جهاد تبیین است، اگر جهاد تبیین رخ دهد، دشمن همچون گذشته در توطئه‌های خود شکست خواهد خورد همان‌گونه که به اهداف و توطئه‌های خطرناک قبلی خود نرسید.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در دومین دوره تخصصی جهاد تبیین سازمان بسیج اساتید استان اصفهان که با همکاری ستاد جهاد تبیین نهاد نمایندگی مقاطم معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، گفت: راه مقابله با جنگ شناختی جهاد تبیین است، اگر جهاد تبیین رخ دهد، دشمن همچون گذشته در توطئه‌های خود شکست خواهد خورد همان‌گونه که به اهداف و توطئه‌های خطرناک قبلی خود نرسید.

 

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار مجازی که با تعدادی از مردم، مداحان و سخنرانان به مناسبت اربعین داشتند برای نخستین بار مبحث جهاد تبیین را به صورت خاص مطرح کردند، اکنون نیز با توجه به شرایط خاص منطقه و بین‌الملل لازم است افرادی که توان و ظرفیت دارند به این بحث بپردازند و در این عرصه و فرمان وارد شوند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در حال جنگ ترکیبی هستیم و دشمنان بعد از اینکه جنگ هوشمند و تمام عیار اقتصادی و جنگ سخت و نرم را بر ضد ما اجرا کردند اما به اهداف خود نرسیدند، امروز جنگ ترکیبی یا هیبریدی را علیه ایران آغاز کرده‌اند.

جنگ ترکیبی، آخرین روش مقابله با نظام جمهوری اسلامی

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان با اشاره به اینکه آخرین روش دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ روایت‌ها است، تاکید کرد: دشمن از طریق وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها و دروغ‌پردازی‌ها تلاش می‌کند انقلاب را از مسیر خود خارج و نگاه مردم را تغییر دهد و از این طریق مانع پیشرفت نظام جمهوری اسلامی شود.

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور هدف دشمن از جنگ شناختی و روایت‌ها را از بین بردن ماندگاری انقلاب اسلامی، فرهنگ اسلام و تشیع، تضعیف جایگاه ولایت فقیه و رهبری، از بین بردن وحدت بین مردم، تسلیم‌سازی ملت ایران مقابل استکبار و از بین بردم امید مردم دانست و افزود: اگر امید از مردم گرفته شود تحمل سختی‌ها و مشکلات غیرممکن می‌شود. اگر مردم امید نداشته باشند در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی شرکت نخواهند کرد.

جهاد تبیین، مانع رسیدن دشمن به توطئه‌ها

 

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان با بیان اینکه راه مقابله با جنگ شناختی جهاد تبیین است، گفت: اگر جهاد تبیین رخ دهد، دشمن همچون گذشته در توطئه‌های خود شکست خواهد خورد همان‌گونه که به اهداف و توطئه‌های خطرناک قبلی خود نرسید.

 

وی با اشاره به تلاش ۲۴ ساعته رسانه‌های خارجی برای تحریف واقعیت‌ها و وارونه جلوه دادن آن‌ها، ادامه داد: عده‌ای نیز در داخل این وظیفه را برعهده دارند، مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین بهترین و راحت‌ترین چاره کار برای مقابله با تهدیدات دشمنان است، دشمن در همه توطئه‌های گذشته خود به ویژه اعمال تحریم‌های ظالمانه شکست خورده است و از این طریق قصد دارد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

ضعف‌های دشمن بازگو شوند

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور یکی از اهداف دستیابی به جهاد تبیین را بازگو کردن ضعف‌های دشمن دانست و گفت: دشمنان ضعف‌های ما را بزرگ و قوت‌ها را کوچک می‌کند و از طرفی خود را قوی نشان می‌دهند، بر همین اساس لازم است اساتید دانشگاه و مسئولان واقعیت‌های جامعه را برای همگان بازگو کنند.

 

وی با اشاره به اینکه افول آمریکا و تضعیف جایگاه استکبار جدی است، تصریح کرد: سفر بایدن به منطقه برای جمع کردن کشورهای منطقه بر ضد ایران به این معنا است که دشمن ضعیف است و در سوریه، یمن شکست خورده و در داخل کشور هم از طریق جنگ سایبری و فراخوان‌های متعدد به دلیل مسائل داخلی اقدام کرده اما نتوانسته است به اهداف شوم خود برسد.

 

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان ادامه داد: دشمن با وجود توطئه‌های شوم به اهداف خود نرسید، زیرا جبهه خودی قوی‌تر و غیرخودی ضعیف‌تر است، از این‌رو باید توانمندی‌های کشور و ضعف‌های دشمن را برای مردم بیان کنیم تا دچار شک و تردید نشوند.

نظام سلطه عامل اصلی جنگ شناختی

 

وی با اشاره به عوامل و بازیگران جنگ شناختی اظهار کرد: در رأس این حرکت نظام سلطه قرار دارد، نظام سلطه این توطئه را برنامه‌ریزی، مدیریت و هدایت می‌کند همچنین معاندان، سلطنت‌طلب‌ها و افرادی که از نظام و انقلاب ضربه خوردند به دنبال بازگشت به قدرت هستند.

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور با تاکید بر اینکه معاندان نقش میانه‌رو دارند، گفت: در این صحنه بازیگران جنگ شناختی، بعضی از جریان‌های سیاسی داخلی که در انتخابات اخیر شکست خوردند و دارای سمت‌های مهم در کشور بودند نیز دست به این جنگ زده‌اند و مدام بر طبل ناامیدی می‌کوبند.

 

وی با اشاره به انحراف‌ها و حاشیه‌سازی‌هایی که بر ضد حجاب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این جریان دنبال آن است که موفقیت نظام و دولت دیده نشود؛ از این رو وظیفه داریم در عین بیان ضعف‌ها، قوت‌ها هم بازگو شود و به طور حتم نقاط قوت و دستاوردهای کشور بیش از ضعف‌ها است.

 

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان شیوه دشمن در جنگ روایت‌ها را غیرمنطقی و غیرعقلانی نشان دادن اصل نظام دانست و ادامه داد: امروزه عده‌ای قصد زیر سوال بردن اصل نظام را دارند و نظام اسلامی را به خشک بودن متهم می‌کنند یا حتی در شرایط کنونی عنوان می‌کنند پافشاری بر نظام اسلامی غیرعقلانی است.

 

وی با بیان اینکه بی‌تفاوت نشان دادن مسئولان نسبت به مسائل و مشکلات مردم از دیگر شیوه‌های دشمن در جنگ شناختی است، خاطرنشان کرد: از این‌رو تلاش می‌کنند بی‌توجهی مسئولان نسبت به مسائل و مشکلات را به مردم القا کنند.

بزرگنمایی مشکلات به نفع اهداف دشمن

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور گفت: فسادها و ضعف‌ها مانند حقوق نجومی برخی از مسئولان در شرایطی که مردم در تنگنا و فشار اقتصادی هستند وجود دارد، منکر وجود مشکلات نیستیم اما بزرگنمایی به این حد از اهداف شوم دشمن در جنگ شناختی است.

 

وی روش سوم دشمن را ناکارآمد نشان دادن ساختارهای رسمی نظام از جمله قوه مجریه، مقننه، قضائیه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و افزود: دشمن با تصویرسازی دروغین از واقعیت‌های کشور تلاش می‌کند با دروغ و شایعه، فقر و آسیب‌های اجتماعی را بزرگ کند؛ این در حالی است که در خارج از کشور هم اتفاقاتی رخ می‌دهد اما بیان نمی‌شود، منکر اصل ماجرا نیستیم اما دشمن در جنگ ترکیبی قصد بزرگنمایی و دروغ‌پراکنی دارد.

 

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان افزود: یکی از اهداف  دشمن در موضوع رژیم پهلوی و قصد این جریان آن است که عنوان کنند کشور در حال توسعه و پیشرفت بود اما امام خمینی (ره) آمد و این مسیر را عوض کرد، همچنین تخریب و کوچک شمردن دستاوردها، هجمه به کارآمدی نظام و شخص امام و رهبری، شایعه‌سازی بر ضد آنها، هجمه به جایگاه ولایت فقیه، متهم کردن نظام به فساد و بی‌عدالتی مطلق، تخریب توان دفاعی کشور، هجمه به تفکر مقاومت، اتهام‌زنی به آزادی حقوق شهروندی و زیر سوال بردن استقلال سیاسی نظام از دیگر اهداف این جنگ است.

 

وی با انتقاد از کسانی که بدحجابی را آزادی و حقوق شهروندی می‌دانند، گفت: باید گفت حجاب بحث فردی و شخصی نیست بلکه امری اجتماعی است؛ از این رو باید روشنگری صورت بگیرد.

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور با اشاره به مباحثی رژیم پهلوی را فاقد مشروعیت و مقبولیت سیاسی دانست و ادامه داد: این رژیم دست‌نشانده و سلطنتی بود چنین رژیمی چگونه می‌تواند استقلال و عزت برای کشور به ارمغان بیاورد؟ همچنین استبداد و خفقان بسیاری در آن زمان در کشور حاکم بود به گونه‌ای که روزنامه، رسانه و احزاب در زمان پهلوی وجود نداشت و از سوی دیگر کشور و نظام و حاکمیت به طور کامل وابسته به بیگانگان بود.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان با بیان اینکه در زمان پهلوی بدون هیچ جنگ خارجی کشور را به حراج گذاشتند، اظهار کرد: بخشی از پاکستان، افغانستان، آذربایجان و بحرین در این دوره واگذار شد که بیش از دوسوم از خاک ما را تشکیل می‌داد همچنین عناصر این رژیم غرق در فساد سیستمی بودند.

 

وی شاخص‌ترین مشخصه حکومت قاجار و پهلوی را دین‌ستیزی دانست و افزود: لباس ما لباس غربی شد و فرهنگ غربی را به کشور آوردند، همچنین جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را با کارهای ضداخلاقی، سلطنتی و تاج‌گذاری اجرا کردند، در حالی که فرهنگ ایرانی ناب‌ترین فرهنگ است.

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور یادآور شد: قبل از انقلاب بسیاری از تکنولوژی‌ها و صنایع را نداشتیم اما اکنون دومین یا سومین کشور تولیدکننده گاز هستیم در حالی که قبل از انقلاب تنها پنج شهر کشور دارای گاز بودند، همچنین قبل از انقلاب بیش از ۹۵ درصد پزشکان از کشورهای دیگر وارد می‌شدند اما امروز قطب پزشکی هستیم، از این رو دشمن سعی می‌کند دستاوردهای انقلاب اسلامی را کوچک و بی‌ارزش جلوه دهند.

 

وی با انتقاد از تلاش برای مقایسه ایران با کشورهای توسعه‌یافته غربی، گفت: این در حالی است که کشور را از نظر فرهنگی و صنعت عقب نگه داشتند تا برده و مستعمره باشیم.

دستاوردهای نظام در ثبات و حفظ تمامیت ارضی

 

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان با بیان اینکه امروز سرعت رشد علم و تکنولوژی ۱۱ برابر دنیا است، افزود: در حال حاضر ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام است و افتخار می‌کنیم که در هشت سال دفاع مقدس یک وجب خاک ایران را واگذار نکردیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حاکمیت سلطنت و پادشاهی بدون پشتوانه مردمی، به نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی تبدیل شده است، گفت: زمانی که مردم احساس کنند در نظام جایگاهی دارند برای کمک در صحنه حاضر می‌شوند، به همین دلیل در حال حاضر میزان مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی بین مردم بسیار بالا است.

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور یکی از اهداف دشمن را القای کمرنگ شدن معنویت در جامعه دانست و ادامه داد: معنویت در جامعه رو به ارتقا است، نمونه آن عید غدیر جشن‌های بزرگی بود که در اصفهان و تهران به نام جشن بزرگ ۱۰ کیلومتری برپا شد که حتی جشن‌های امسال دو برابر سال‌های گذشته بوده است.

 

وی سردار سلیمانی را نماد استکبارستیزی کشور خواند و تاکید کرد: در تشییع پیکر پاک وی مردم حضور میلیونی داشتند و اعلام کردند ما ۸۰ میلیون حاج قاسم هستیم، یعنی مردم از روحیه استکبارستیزی و شهادت‌طلبی حاج قاسم تجلیل کردند.

موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری قوی‌تر عمل می‌کند

 

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان با بیان اینکه موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری قوی‌تر عمل می‌کند، یادآور شد: در دولت قبلی حرکت‌های خوبی ایجاد شد و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور شکل گرفت، اکنون نیز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و موفقی در کشور وجود دارد و عقب‌ماندگی‌ها را با سرعت پشت سر می‌گذاریم.

 

وی دستاوردهای متعدد نظام با وجود همه موانع، مشکلات، دشمنی‌ها و تحریم‌ها را به فرمایش مقام معظم رهبری نوعی اعجاز توصیف کرد و گفت: هنوز مسیرهای طی نشده بسیاری باقی مانده است اما افق‌های روشن و ظرفیت‌های فراوانی در برابر ما وجود دارد که می‌توانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور خاطرنشان کرد: دشمن با هجمه به جایگاه ولایت فقیه و رهبری این‌گونه عنوان می‌کند که ولایت فقیه نوعی دیکتاتوری فردی است و تصمیمات حکومتی به یک فرد ختم می‌شود یا اینکه رهبری براساس شایسته‌سالاری نیست، با مردم ارتباط ندارد و به آزادی اجتماعی احترام نمی‌گذارد و در نهایت نظام را منسوخ، کهنه و غیر کارآمد جلوه می‌دهد.

 

وی افزود: بالاترین جنبه مردم‌سالاری در کشور ما وجود دارد و رهبری با واسطه و توسط خبرگان انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/