دکتر مهدی طغیانی در دیدار نوروزی با بسیج اساتید استان اصفهان:

رشد تولید کلید شکاف بین عرضه کل و تقاضای کل است/نقش مهم بسیج اساتید تبیین و کمک فکری است

دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در دیدار نوروزی با بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به این که رشد تولید کلید شکاف بین عرضه کل و تقاضای کل است گفت: اولین مطالبه ما از بسیج اساتید بحث تبیین است و دوم کمک فکری چون مسائل کشور در حوزه های مختلف تشنه فکر است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، دیدار نوروزی و جلسه بسیج اساتید استان اصفهان با دکتر مهدی  طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و با حضور محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان برگزار شد.   دکتر طغیانی با اشاره به این که رشد تولید کلید شکاف بین عرضه کل و تقاضای کل است گفت: اولین مطالبه ما از بسیج اساتید بحث تبیین است و دوم کمک فکری چون مسائل کشور در حوزه های مختلف تشنه فکر است.  

در ابتدای این جلسه محمد باقری در خصوص فعالیت های سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در حوزه های مختلف در سال ۱۴۰۱ مطالبی را مطرح کرد و ازود: بواسطه تلاش‌هایی که سازمان و استادان بسیجی داشتند کارهایی خیلی خوبی قابل ارائه حاصل شد، در حوزه علمی برگزاری جشنواره علمی شهید چمران  را داشتیم و در ارائه بسته های سیاستی و تبیین هم اصفهان خوش درخشید.

دکتر طغیانی ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان، اوضاع اقتصادی کشور را مورد بحث قرار داد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد به دلیل عدم توجه  لازم در گذشته به اصلاح ساختارهای اقتصاد کشور بوده.

وی با بیان این که ریشه این مشکلات از اوایل دهه ۵۰ آغاز شده است، افزود:  از آن زمان  با درآمد نفتی سرشاری تقاضا کل اقتصاد را در موضوعات مختلف خیلی بالا برد که پشتوانه این افزایش تقاضا تولید قرار نداشت؛ بعد از انقلاب هم در دهه ۶۰ به دلیل درگیر شدن جنگ و بعد در دهه ۷۰ به دلیل درگیرشدن کشور در بحث سازندگی و رفع آثار و تبعات جنگ  این روند ادامه داشت.

رشد تولید کلید شکاف بین عرضه کل و تقاضای کل است

نماینده مردم اصفهان با تاکید براین که بار دولت را باید سبک کنیم گفت: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را رشد تولید ومهار تورم عنوان کردند که  این رشد تولید کلید شکاف بین عرضه کل و تقاضای کل است .

وی ارتباط رشد تولید و مهار تورم را رفتی و برگشتی دانست و افزود: تا تورم مهار نشود ریسک سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار شکل نمی گیرد و تا رشد تولید صورت نگیرد پایه تورم مزمن سست نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: توجه به حل مسائل اقتصادی و از جمله ارز باید پیگیرانه و مستمر و جدی باشد.

طغیانی با اشاره به این که دو اتفاق خیلی خوب سال گذشته در مجلس افتاد که انشالله امسال به ثمر برسد گفت: یکی  مسئله اضافه برداشت نظام بانکداری خصوصی که قانون برای آن نداشتیم؛ اما الان  قانون داریم و بانک مرکزی  اختیارات قانونی دارد ، این قانون برای بار دوم در شورای نگهبان برای بررسی رفع ایرادات است.

وی با اشاره به این که همچنین خلق اعتبار بانکی تقاضای کل را بالا می برد، گفت: یک کار دیگری هم که امسال در مجلس انجام شد قانون مالیات بر سوداگری است که موادی از آن اصلاح شده به زودی در صحن علنی مصوب خواهد شد خیلی امیدواریم به این قانون و به اجرای خوب آن.

طغیانی با بیان این که بحث لایحه مدیریت بدهی را نیز دولت به مجلس فرستاده  و در مجلس در حال بررسی است عنوان کرد: این هم کار خیلی خوبی است.

وی اظهار کرد: مطالبه مهم از بسیج اساتید اول تبیین است و دوم کمک فکری چرا که مسائل کشور در حوزه های مختلف تشنه فکر است

انتهای پیام/