معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان؛

رهبری دقیق و حکیمانه دو هدف اصلی و اساسی بعثت «اخلاق و عقلانیت» را اشاره فرمودند

معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در تحلیلی از سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید مبعث گفت:مقام معظم رهبری دقیق و حکیمانه دو هدف اصلی و اساسی بعثت «اخلاق و عقلانیت» را اشاره فرمودند

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در تحلیلی از سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید مبعث گفت: مقام معظم رهبری امروز در فرمایشات و تحلیل خودشان از واقع مبعث، یکبار دیگر نواندیشی‌های خودشان را در مسئال مختلف عرضه کردند نواندیش‌هایی که از آن می‌توانیم بعنوان یک مکتب یاد کنیم مکتبی که باید از آن آموخت و از آموخته‌های خود استفاده کرد و در زندگی بکار برد.

علی اکبر جعفری در ادامه با بیان این که آنچه می‌توانم در مورد این سخنرانی و در این فرصت کوتاه اشاره کنم، شامل چند نکته است، اظهار داشت: بعنوان نکته اول درست‌ترین بهرمندی و استفاده از تاریخ، شناخت دقیق و درست و تحلیل عالمانه و علمی و البته کاربردی از وقایع تاریخی است.

وی در ادامه با اشاره به این که ابعاد مختلف بهره‌مندی از یک واقعه بنام بعثت را ما امروز در فرمایشات بخوبی می‌توانیم ببینیم، بیان کرد: شناخت درست ایشان از واقعه بعثت، اهداف این واقعه، چرایی وجود این اهداف و نتایج و پیامدهای آن برای بشریت را در سخنان مقام معظم رهبری بخوبی می‌توانیم رصد کنیم و به آن توجه داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان عنوان کرد: نکته دوم این که به درستی و دقیق و حکیمانه دو هدف اصلی و اساسی بعثت را اشاره فرمودند اهدافی که در واقع تابلو معرف دین اسلام بعنوان اکمل ادیان است.

جعفری ادامه داد: آن دو ویژگی بحث عقلانینت بود و اخلاق؛ دو ویژگی مهمی که راهگشاست برای زندگی بشریت از گذشته تا امروز به درستی اشاره فرمودند که اسلام دین عقلانیت است و جهل و جاهلیت نسبتی با دین اسلام ندارد. این عقلانیت شاخصه پایدار و مانای اسلام است کما این که جاهلیت و آسیب‌های آن همیشه فراروی زندگی بشر در تمام قرون بوده و هست حتی اگر در قرن  ۲۱ ام میلادی و دوران باصطلاح تکنولوژی و ارتباطات گستره به سر می‌بریم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، خاطرنشان کرد: نکته زیبای این تعبیر مقام معظم رهبری این که جاهلیت خاص مشرکین جامعه همزمان با بعثت نیست خاص ابوسفیان، ابوجهل و ابولهب‌ها نبوده و نیست خاص ۱۵ قرن قبل نیست بلکه سردمداران باصطلاح تمدن امروزی هم غرب و در راس آنها امریکا هم در جاهلیتی به سر می‌برند که به تعبیر  رهبر فرزانه انقلاب از آن باید به جاهلیت مدرن نام برد به همین دلیل همه آسیب‌های ناشی از جاهلیت جامعه همزمان با بعثت رسول خدا (ص) را با ضریب بسیار بسیار بالاتر و خطرناک‌تر  در جاهلیت غرب در جاهلیت مدرن امروزی باید دید، جاهلیتی که البته پوسته پرزرق و برقی دارد.

جعفری عنوان کرد: و از نمودهای این اصطلاحا آسیب‌های جاهلیت آن چه که امروز جامعه بشریت با آن روبرو هست «جنگ اوکراین» و دعواهایی است که متاسفانه اینجا بلای جان بشریت و انسانیت شده است.

وی بیان کرد: نکته مهم دیگری که مقام معظم رهبری در سخنان‌شان اشاره فرمودند این است که ایشان پایه و ویژگی دوم اهداف بعثت را اخلاق‌گرایی معرفی کردند این ویژگی که از شاخصه‌های دین اسلام «بعثت» محسوب می‌شود از خلع‌ها و گم شده ‌های مشهود تمدن امروزی غرب است.

جعفری گفن: نه امروز که ۱۵ قرن قبل دین اسلام اخلاق‌گرایی را از شاخصه‌های اصلی حاکمیت معرفی می‌کند چیزی که امروز تمدن غرب تهی است از آن است و ما  لازم است که خداوند را شاکر باشیم که دینی با این ویژگی‌ها برای ما عرضه شده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، بعنوان نکته پایانی تحلیلش از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید مبعث، گفت: اگر این دو رکن یعنی عقلانیت و اخلاق را بعنوان پایه‌‌های و مبانی بعثت در نظر داشته باشیم و بعد توجه کنیم که بعثت برای حاکمیت است می‌توانیم این طور توجه داشته باشیم که حاکمیت بدون اخلاق و بدون عقلانیت حاکمیت مورد قبول اسلام نیست.

انتهای پیام/