بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد تیران به مناسبت روز قدس؛

روز قدس نقطه‌ عطفی در بازیابی هویت اصیل فلسطین و قلب تپنده‌ آن، مسجدالاقصی شد

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران با صدور بیانیه‌ای آورده است: روز قدس شاخص حرکت امت اسلامی و نقطه‌ عطفی در بازیابی هویت اصیل فلسطین و قلب تپنده‌ آن، مسجدالاقصی شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران با صدور بیانیه‌ای آورده است: روز قدس شاخص حرکت امت اسلامی و نقطه‌ عطفی در بازیابی هویت اصیل فلسطین و قلب تپنده‌ آن، مسجدالاقصی شد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ         سوره اسرا(۱)

 

“روز قدس روز اسلام است”           امام خمینی (ره)

“روز قدس نشان‌ دهنده‌ی صف‌‌بندی حق و باطل، صف‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است” امام خامنه­ای (مدظالعالی)

آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان، یادآور ابتکار حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام روز جهانی قدس است و چه زیبا این اقدام نمادین، شاخص حرکت امت اسلامی شد و نقطه‌ عطفی در بازیابی هویت اصیل فلسطین و قلب تپنده‌ آن، مسجدالاقصی گردید.

از آن زمان که غده‌ چرکین صهیونیسم در سینه‌ خاورمیانه ریشه زد و قبله‌ نخست مسلمانان در زیر فشار چکمه‌های سربازان صهیون به اسارت رفت، مقدّرات کشورهای مسلمان منطقه عموماً در قبضه‌ قدرت اسرائیلیان قرار گرفت و اقدامات جنایتکارانه‌ آنان عزت و شرف مسلمانان را لگدمال نمود. لیکن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بساط توسعه‌طلبی‌های رژیم اشغالگر را برهم زد و موجی از بیداری را در امت اسلامی برانگیخت و روح پایداری و ایستادگی در برابر این رژیم را در کالبد ناامید و خسته مردم منطقه دمید.

اکنون حکومت صهیونیستی پس از ناکامی‌های بسیار در توسعه‌ قلمرو خود و محصور شدن در حلقه‌ نیروهای مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و غزه، بیش از پیش نگران آینده‌ خویش است و با جنگ روانی سعی در کنترل اوضاع دارد.

بی تردید تثبیت و نهادینه شدن قدرت مقاومت؛ خانه عنکبوتی صهیونیست‌ها را بیش از هر زمان دیگری سست نموده و زوال و فروپاشی رژیم اشغالگر؛ نژادپرست و کودک‌کش تل‌آویو همانگونه که مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمودند بسیار نزدیک است و روند شکست‌های متوالی اتئلاف نامیمون آمریکایی- صهیونیستی؛ در سوریه؛ عراق؛ یمن؛ لبنان و افغانستان نوید دهنده پیروزی قطعی ملت‌های منطقه و برقراری ثبات و امنیت پایدار و استقلال و تامین امنیت دست جمعی است.

ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران، ضمن بزرگداشت این روز جهانی و تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر به ویژه شهید عظیم‌القدر سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه­ای(مد ظله العالی)، از همگان جهت شرکت در مراسم روز قدس دعوت به عمل می‌آوریم و از خداوند بزرگ پیروزی جبهه‌ حق بر باطل را مسألت می‌نماییم.

اللهم عجل لولیک الفرج

و من الله التوفیق

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران