حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده در دیدار مسئول و اعضا سازمان بسیج اساتید استان اصفهان عنوان کرد:

سفره فرهنگی که در مسجد پهن باشد، مردم می‌آیند/امور مساجد برای عضویت استادان در هیات امنا محدویتی ندارد

محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان به همراه به همراه بیژن شمس معاون منابع انسانی و برخی دیگر از استادان عضو این سازمان با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان دیدار کردند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان به همراه به همراه بیژن شمس معاون منابع انسانی و برخی دیگر از استادان عضو این سازمان با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان دیدار کردند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در این دیدار به ظرفیت‌ها و اقدامات این سازمان در حیطه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و نگاه ویژه در مباحث معنوی اشاره کرد و گفت: جبهه ‌سازی علمی فرهنگی انقلاب یکی از رویکردها و برنامه‌های در دست اقدام بسج اساتید استان است که از این منظر تعاملات بیشتر با مجموعه وزین امور مساجد بویژه در حرکت‌های تیمی اهمیت بسیار زیادی دارد.

بیژن شمس معاون منابع انسانی سازمان بسیج اساتید در ادامه با بیان این که دشمن از همه ظرفیت‌ها در حوزه جنگ شناختی و هیبریدیرا استفاده  می‌کند و جوانان و خانواده‌های ما را نشانه گرفته است که جمهوری اسلامی ایران هم در همه جوانب سعی کرده قدرتمند و تاثیر‌گذار در مقابل دشمن حضور داشته باشد، گفت: اما  باز هم جای کار زیادی وجود دارد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی هم از مساجد شروع شد امروز ضرورت دارد برای تقویت این پایگاه بسیار مهم تدابیری ویژه اندیشده شود.

مجتبی جعفری عضو گروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان هم تربیت و سبک زندگی را مورد بحث قرار داد و بر  بازخوانی متون و مبانی طرح، ایده‌ها و تجربه‌های انقلاب اسلامی، تاکید کرد

صیرفیان در ادامه با اشاره به این که تاسیس مسجد یکی از اولین اقدامات پیامبر (ص) در مبحث حکومت بود  توجه ویژه به جایگاه نماز و عبادت داشتند  بر توجه  بیشتر ظرفیت اساتید علوم انسانی تاکید کرد و  گفت: با تجربیات ارزشمند امور مساجد  و  ظرفیت علمی بسیج اساتید در کنار هم می‌توان خروجی‌های ارزشمند برنامه ریزی و ارائه کرد.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کوچک‌زاده، پیوند و تعامل بیشتر امور مساجد استان و بسیج اساتید را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما داریم استادانی که همکاری و همراهی بسیار خوبی با امور مساجد دارند و در هیات امنای مساجد عضو هستند.

وی با تصریح این که اقدامات بسیار خوبی برای نقش آفرینی و تعاملات استادان دانشگاه در امور مساجد پیگیری کرده‌ایم، گفت: حضور اساتید در امور مساجد باید تشویق و تقویت شود، استادان بیایند در مساجد وقت بگذارند،  الان هم استادان و افراد با سطوح علمی بسیار بالا در مساجد داریم که خدمتگذاری در مساجد  و نوکری خانه خدا را برای خودشان افتخار می‌دانند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، گفت: مسجد منتصب به خداست و باید این تفکر و تصور برای افراد به وجود بیاد و حضور و خدمت در مسجد را افتخار بدانند.

وی در ادامه با بیان این که متاسفانه برای خادمان مساجد جایگاهی در جامعه تعریف نشده و کمتر می‌توانیم حضور جوان‌ترها را برای خادمی داشته باشیم، گفت: منتظر بانی نباید بمانیم برنامه‌ها در مساجد باید پیاده شود مردم وقت سفره فرهنگی پهن است می‌آیند باید سفره فرهنگی را پهن کرد

حجت الاسلام والمسلمین کوچک‌زاده با بیان این که عالم اگر مسجد را افتخار خود بداند و کار در مسجد را یک شغل الهی بدانند اما لازمه آن این است که تامین هم بشوند، گفت: برخی مساجد موقوفه بسیار خوبی دارند اما از این موقوفات به درستی استفاده نمی شود و مسجد که باید بهره را ببرد نمی‌برد که در این زمینه هم باید فکری کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال حضور اساتید دانشگاه در مساجد باید تقویت شود ما هم برای این که از استادان در هیات امنای مساجد استفاده کنیم محدودیتی نداریم در کنار این بعنوان فرماندهان پایگاه بسیج هم می‌توانند همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/