حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم کشکولی:

شب قدر ما قابل اندازگیری است آنجایی که کفر به طاغوت را سرلوحه ایمان به خدا قرار دهیم

اصفهان حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم کشکولی درنشست تخصصی جهاد تبیین «اهمیت شبهای قدر و شهادت حضرت علی علیه السلام» گفت: شب قدر ما قابل اندازگیری است آنجایی که کفر به طاغوت را سرلوحه ایمان به خدا قرار دهیم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم کشکولی درنشست تخصصی جهاد تبیین  «اهمیت شبهای قدر و شهادت حضرت علی علیه السلام» که به همت بسیج اساتید دانشگاه‌ های آزاد اسلامی واحدهای تیران، خمینی شهر و نجف آباد با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و دفتر هم‌اندیشی اساتید نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان دوشنبه ۲۱ فروردین ماه برگزار شد، گفت: شب قدر ما قابل اندازگیری است آنجایی که کفر به طاغوت را سرلوحه ایمان به خدا قرار دهیم.

 

کشولی در آغاز با اشاره به این که طبق آیه قرآن کسی که شش خصوصیت در او جمع شود برای بهشت رفتن و عاقبت بخیر شدن و خود را در معرض آتش قرار ندادن و … موفق است،گفت: این شش خصوصیت شش معرفت و شش عمل در ازای آن دارد.

وی ادامه داد: ما یک عقل نظری و یک عقل عملی، یک توحید نظری و یک توحید عملی و عرفان نظری و یک عرفان عملی و یک حکمت نظری و یک حکمت عملی داریم که برای ورود به این عرصه‌های نظری و عملی وظیفه داریم بری این که دنبال کنیم یک حرکتی را که متناسب با وضعیتی باشد که برای همه ما قابل تصور است و آن این که باید توجه کافی داشته باشیم به کمبودهای که به ما مربوط می‌شود.

 

  جایگاه عمل ما نیازمند شناخت خدا، شیطان، حق، باطل، دنیا و آخرت است

وی ادامه داد: ما در مباحث معرفتی جایگاه نظری‌مان تکمیل است آن چه که مشکل است جایگاه عمل ماست برای این که این مشکل رفع شود حضرت علی علیه السلام با این که شش معرفتی که لازم است داشته باشیم شناخت خدا، شیطان، حق، باطل، دنیا و آخرت چاره‌سازی کردند.

کشولی با بیان این که اگر تمام زندگی را یک تقسیم بندی اجمالی داشته باشیم از این شش حالت خارج نیست، اظهار کرد: این که خدا را بشناسیم به این که مقصد ماست، شیطان را بشناسیم به این که مانع رسیدن به این مقصد است که طبق هر عقل سلیمی اگر مقصد را شناختی فعالیتت در مسیر تحقق این مقصد باشد اگر مانع را شناختی تمام تلاشت در رفع و دفع این مانع باشد.

وی گفت: شناخت حق بهترین وسیله برای رسیدن به مقصد است و اگر شناختی باطل را بدان که ظریف‌ترین مانع را از سر راه خودت برداشتی و اگر شناختی دنیا را متوجه می‌شوی که جز عبور از او راهی نیست و اگر شناختی آخرت را متوجه خواهی شد که جز وصول به آخرت برای اموراتی که در حوالی آن امور به سر می‌بری؛ راهی وجود ندارد

متناسب با شش معرفت نیازمند شش عمل هستیم و اول عمل متناسب با توحید است

کشولی عنوان کرد: حال اگر این شش معرفت بیاید حضرت می‌فرمایند شش عمل متناسب باید انجام دهید؛ عمل متناسب با توحید که دو مطلب است؛ مطلب اول بشناسی مانع را و مطلب دوم بشناسی مقصد را و جذبشان کنید.

 

در مسیر توحید با دو بال «کفر به طاغوت و ایمان به خدا» باید حرکت کرد

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: کسی که می‌خواهد در مسیر توحید حرکت کند باید با دوبال حرکت کند بال اول کفر و بال دوم ایمان به خداست؛ اما مستکبران عالم با کفر به طاغوت مشکل دارند.

 

شب قدر ما قابل اندازگیری است آنجایی که کفر به طاغوت را سرلوحه ایمان به خدا قرار دهیم

کشول با اشاره به این که دین ما قبل انقلاب توام با ایمان به خدا بود اما کفر به طاغوت نداشت، گفت: شب قدر داشتیم و از اول اسلام شب قدر بوده، اما چطور شب قدر ما قابل اندازگیری است آنجایی که تصمیم بگیریم کفر به طاغوت را سرلوحه ایمان به خدا قرار دهیم یعنی ابتدا  لا اله و  بعد الا اللّه؛ یعنی اول لا اله را بشناسیم و ترکش کنیم و دوم این که بشناسیم الله را جلبش کنیم.

وی افزود: اگر قسمت اول ناقص شد همانکه شخص معاویه دستور داده بود که ایمان به خدا در جامعه ترویج شود بصورت مفصل با کلاس‌ها و تبلیغات و واقعیت‌های مختلف که مردم را تحریک کنید برای ایمان به خدا  اما متوجه‌شان نکنید برای کفر به طاغوت؛ یک بال داشته باشند تا هیچگاه به مقصد نرسند.

 

آقا امیرالمومنین علیه السلام کفر به طاغوت را مقابل معاویه عَلَم کردند

حجت الاسلام کشولی اظهار کرد: اما وجود اقدس آقا امیرالمومنین علیه السلام کفر به طاغوت را مقابل معاویه عَلَم کردند.

کفر به طاغوت سرلوحه ایمان به خداست

وی با بیان این که اگر کفر به طاغوت نباشد ایمان به خدا چقدر کارایی دارد، عنوان کرد: نبی مکرم اسلام

(ص) فرمودند همه چیز در این دو کلمه است؛ « قولوا لا اله الله تفلحوا» یک بخشی نفی است یک بخشی اثبات است و نفی مقدم بر اثبات است یعنی اول باید کفر به طاغوت پیدا کنید تا بعد بتوانید ایمان به خدا داشته باشید.

 

در حکومت معاویه کفر به طاغوت معنا و مفهوم پیدا نکرد

وی ادامه داد: وقتی کفر به طاغوت معنا و مفهوم پیدا نکرد معاویه به عرصه ایمان بالله پا می‌گذارد و از دین و دینداری دیگر خبری نیست؛ پس باید این نکته را ما بعنوان شریط اساسی داشته باشیم؛ اما  برخی که سطحی فکر می کنند می‌گویند قبل از انقلاب نماز، روزه، روضه، شب قدر، اشک ،دسته، عزاداری مفصل بود و افرادی هم بعنوان روحانیون علمدار ما بوند آبرو و جایگاه محفوظ داشتند؛ این سخن محمد حنفیه است به امام حسین علیه السلام که چرا می‌خواهی سمت کوفه بروی.

 

کفر به طاغوت لازم است تا بتوانیم روز قدس را ادراک کنیم

کشولی با بیان این که اگر ایمان بالله داشته باشید و کفر به طاغوت نداشته باشید در دینداری موفق نخواهید بود، توجه به این نکته را خیلی مهم دانست و ادامه داد: امروز توجه به این آیه قرآن خیلی مهم است تا بتوانیم روز قدس را ادراک کنیم.

بررسی مهمترین حربه‌های شیطان در نظامی که دو بال ایمان بخدا و کفر به طاغوت دارد

وی با بیان این که حکومت معاویه که بسم الله را از نمازش حذف کرد و در آن مبارزه با شرکت نبود و حاکمیتی که ترویج فسق بود و کفر به طاغوت نیست در آن بلکه رواج به طاغوت است؛ گفت: اگر نظامی سیتمی قرار شد با هر دو بال حرکت کند؛ اولین حربه شیطان این است که با صوت به میدان می‌آید و دومین حربه شیطان سواره نظامش را بکار می‌گیرد.

کشولی ادامه داد: مثل جنگ ترکیبی اخیر که قومیت‌ها مقابل همدیگر قرار گیرد، عقاید و اخلاقیات و اعمال مقابل همدیگر قرار گیرد، مذاهب و جنسیت و سیستم علم و عمل وحوزه و دانشگاه و انقلاب و غیر انقلاب؛ شاغل و پولدار، برخوردار بی‌بهره مقابل همدیگر قرار گیرد که در جامعه دو قطبی واضح ایجاد شود؛ دو قطبی حجاب و بی‌حجاب،  تمدن و بی‌تمدن، مسلمان و غیر مسلمانی، اصلاح طلبی و اصول گرایی، مومن و غیر‌مومن اینها شکل بگیرد.

وی با بیان این که اما صدای اتحاد از حلقوم امیرالمومنین و بلندگوی قرآن  که فرمود ه خود خدا و قرآن چنگ بزنید گفت: سومین حربه شیطان این است که با پیاده‌نظام جوان ما را بدون علاقه می‌کند به مباحث فطری؛ و علاقمند می‌کند به مطالب فعلی؛  فکر او را می‌گیرد بجای فکرش چشم او را پر می‌کند و وقتی فکر کار نمی‌کند با همان فیلم و انیمیشن و تکه برداشته از یک سخنرانی و پارادوکسی که دشمن ایجاد می‌کند می‌خواهد القای شیطانی راه بیندازد.

کشول توضیح داد: مثلا  برداشتن حجاب را بعنوان آزادی تا زنان و دختران را اسیر هو و هوس کند که زن بعنوان کالا باشد و با انواع و اقسام مد و لباس تقاضا را زیاد می‌کند و مردم به جای این که فکر داشته باشند فعل دارند این پیاده نظام شیطان و این مسیر به جای تشکیل خانه در انظار تشکیل چیز دیگری می‌شود زیر پوست شهرها در حاشیه‌ها در خرابه‌ها و کم کم شیطان حرکت را ادامه می دهد ظرفیت عابد را زمین می‌زند و ما داشتیم عابدانی را که زمین خوردند  شخصیتی به سبک هارون که پسر عموی حضرت موسی است زمین می‌زند و خداوند متعال حاضر می‌شود با همه ستارالعیوبیش این شخص را حادثه ببرد چون این پیاده نظام شیطان است.

تصرف فکر و آمدن فعل سومین حربه شیطان است

وی گفت: سومین جهتی که شیطان می‌زند به شما این است که شیطان با پیاده نظام بیاید جایی که فکر از شما گرفته شد و فعل بجایش آمد شیطان دارد تصرف می‌کند و جایی که فکر بود قبل از فعل تصرف رحمان است.

مشارکت در مال و اولاد و وعده از حربه‌های شیطان است

کشولی اظهار کرد: چهارمین چیزی که شیطان القا می‌کند در جامعه مشارکت است؛ مال‌هایی را به دست انسان می‌رساند که این مال‌ها مال حلال و طیب نیست و دیگری مشارکت در اولاد است و ششمین حربه شیطان وعده به اینهاست وعده شیطان همه فریب است

 

انتهای پیام/