سردار سلامی:

شهید حجازی در زمره سازندگان تاریخ و مروجان شهادت است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی در زمره سازندگان تاریخ، مروجان شریعت شهادت، تعلیم‌یافتگان و تعلیم دهندگان جهاد و شهادت به شمار می‌آیند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان به نقل از فارس، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم دومین سال گرامیداشت سردار شهید سید محمد حجازی با اشاره به اینکه هر سرزمینی با درخشش بزرگان آن شناخته می‌شوند، اظهار داشت: مجاهدان در راه خدا و ستارگان بی غروب سپهر شهادت، شهیدان والا‌مقام درواقع شاخص‌های برجسته‌ای از شخصیت، اعتبار، منزلت و شرافت یک سرزمین هستند.

وی افزود: مردمان هر سرزمینی معرف حقیقت آن سرزمین هستند و اصفهان از این جهت در جهان اسلام و میان ملت ایران دیاری بافضیلت است و به برکت عالمان و فقها که برخی از آن‌ها در کهکشان پرستاره شهیدان مانند دکتر بهشتی، اشرفی اصفهانی، حاج عبدالله میثمی، مصطفی ردانی‌پور و سایر علمای شهید و فقید همانند خورشید می‌درخشند.

سلامی خاطرنشان کرد: اما ۲۳ هزار شهید این خطه برای حفاظت از اسلام، استقلال و حیثیت و امنیت و منزلت مردمان ایران و سایر بلاد اسلامی درخشانند.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: یکی از مفاخر جاودانه و شخصیت‌های کم نظیر، سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی است که چنین شهیدانی سازندگان تاریخ، مروجان شریعت شهادت، تعلیم‌یافتگان و تعلیم دهندگان جهاد و شهادت به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: از هر زاویه‌ای که به شهید حجازی نزدیک می‌شویم شخصیت معنوی او مانند هلال ماه خضوع را ترسیم می‌کرد.

سلامی با بیان اینکه این شهید سالهای سختی را در جهاد گذرانده بود، تصریح کرد: تقدیر این بود که از میان این همه تیر و ترکش او ده‌ها سال بماند و پرچم را از دستان شهیدان قبلی بگیرد وجهاد را احیا کند و خدا به او توفیق جهاد بخشید و بیش از چهل سال لباس دفاع و حفاظت از دین خدا بر تن داشت‌.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این شهید یکی از یاران نزدیک شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار سید مقاومت در تقویت حزب الله به عنوان نیرویی تمام کننده و ویرانگر در مقابل رژیم صهیونیستی بود، گفت: آنچه که شهید حجازی ساخت یک قدرت برای درهم شکستن قدرت‌های جهان بود و این سیمای کسانی است که در شهادت پرچم به دست در افق‌های دور دشمن را در اقصی نقاط می‌بینند و برای آن برنامه دارند.

وی بیان کرد: شهید حجازی به تعبیر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهید متولد شد و شهادت‌گونه زندگی کرد و مدام در تکاپو بود و شبانه روز فعالیت می‌کرد.

 

سلامی با اشاره به سایر ویژگی‌های شهید حجازی عنوان کرد: وقار و لبخندهای آرامش بخش او فراموش نمی‌شد و‌ اضطراب بر او غلبه نمی‌کرد و از عقلانیت و حکمت برخوردار بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید حجازی بسیار قابل اعتماد بود و معرفتی عمیق به دین و اسلام و ولایت داشت و آگاهی و درک صحیح او از تحولات خارجی و جریانات داخلی باعث ایجاد افق‌های بلند در نگاهش بود.

وی با بیان اینکه شهید حجازی محصول عمل صالح و‌ عبادت بود، تصریح کرد: او زینتی برای اسلام بود و تواضعی جوانمردانه با وجود قدرت داشت که هیچگاه شیفته جایگاه و مقام و‌ پست نشد.

سلامی با اشاره به حضور شهید در نیروی مقاومت بسیج، گفت: او به بسیج اصل و ریشه‌های ثابتی بخشید و بسیج را درون ایمان و قلب‌های مردم مستحکم کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همسر و فرزندان این شهید نیز اسوه‌های جهاد هستند، ادامه داد: امروزه رسانه‌های بیگانه به دنبال خروج جوانان از اسلام هستند که باید در این عرصه‌ها افرادی باشند و توطئه آن‌ها را برملا کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان بی‌تفاوت نسبت به این هجمه‌ها بود و انتظار امنیت جانی و روانی داشت.

سلامی با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) گفت: لشکریان الهی دژ‌های مستحکم مردم هستند و اسلام جان فدا و نگهبان می‌خواهد و چنین شهدایی تا هستند ما نیز برای اسلام حضور داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان از مردمان اصفهان برای حضور متراکم در روز قدس و احساس محبت به شهید حجازی قدردانی کرد.

انتهای پیام/