پیام نهضت استادی بسیج اصفهان به مناسبت روز خبرنگار؛

شهید محمود صارمی باخون خود فریاد بی‌عدالتی و مظلومیت ملتی را فریاد زد

نهضت استادی بسیج اصفهان با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت امام حسین علیه السلام و 72 یار باوفایش، و روزخبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی را گرامیداشته، می نویسد: شهید محمود صارمی به جای مرکب قلم باخون خود فریاد بی‌عدالتی و مظلومیت ملتی دربند را از گلوی قلمش فریاد زد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، متن پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ؛ نون»

سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند

«گذر روزگار به هفدهم مرداد رسیده است، روزی که خبر فوری و البته ناتمام محمود صارمی را از محل کنسولگری ایران در مزار شریف چنین به یاد داریم، سقوط مزار شریف به دست طالبان و قطعی ارتباط او با مخاطبان و شهادتی که در چند قدمی محمود ایستاده بود …»

تقارن روز عاشورا با روز خبرنگار، واقعه عاشورا که صحنه تجلی عشق است و روز عاشورا افشای غربت و مظلومیت امام حسین(ع)، روایت شهادت شهید محمود صارمی»، نیز روایت مظلومیتی است که پس از گذشت سال‌ها هنوز تازه و مبهم است. مردانی که در بلبشوی جنگی‌ تروریستی در مزارشریف محاصره شده ماندند و با جانشان ایستادگی کردند».

«‌صدای زنجیر تانک‌ها را می‌شنوم. «مزار شریف» سقوط کرد. من «محمود صارمی» خبرنگار اعزامی جمهوری اسلامی ایران…» دیگر صدایی به گوش نمی‌رسد.

مطمئنا، شرایط جانسوز اردوگاه حسین علیه السلام را در اندیشه‌ات مجسم ساختی و بر بیدادی که در راه حق و عدالت بر او رفت، قلبت شعله‌ور شد، اینک سرای دلت حرم اوست و تو با این توسل و سوگواری خالصانه در حقیقت حسین علیه السلام و اردوگاه و خاندان و کودکانش را با قطرات زلال اشک دیدگانت سیراب ساخته‌ای. با توسل به کوی حسین علیه السلام سریع‌ترین بخشایش حاصل خواهد آمد، چرا که در توسل و سوگواری بر اوست که به مجرد حلقه زدن اشک محبت و معرفت در چشم، گناهان انسان مورد بخشایش قرار می‌گیرد.

۱۷ مردادماه سال ۱۳۷۷ بود که خون پاک خبرنگار ایرانی با سلاح تحجر در حالی برزمین ریخت که به جای مرکب قلم باخون خود فریاد بی‌عدالتی و مظلومیت ملتی دربند را از گلوی قلمش فریاد زد و ظلم و بیداد دشمنان دین و اسلام بر ملت بی دفاع افغانستان را به گوش جهانیان رساند.

نهضت استادی بسیج اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام حسین  علیه السلام و ۷۲ یار باوفایش، روزخبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی و همه خبرنگاران هشت سال دفاع مقدس که راه و روششان متکی بر اندیشه‌های حسینی است و در هر شرایطی برای رساندن خبر پای مرام و مکتبشان که همان سیره اهل بیت (ع) تا پای جان ایستاده‌اند، را گرامیداشته، راهشان پررهرو و روحشان شاد و با شهدای دشت کربلا محشور باد.

انتهای پیام/