مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی؛

ضرورت نگاه ایجابی و تقویت نخبه بصری مستقل و آگاه

غلامعباس رفیعی مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی واژه نخبه بصری را بجای سلبریتی مورد اشاره قرار داد و با اشاره به وضعیت موجود این موضوع در فضای رسانه، صداوسیما و .. ضرورت توجه به چند نکته را مهم دانست و گفت: با توجه به رویکرد بوجود آمده و وضعیت افکار عمومی اولین نکته مهم داشتن نگاه ایجابی است که نخبه بصری مستقل و آگاه را که زیاد هم هستند افرادی که در حیطه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، را تقویت کنیم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، غلامعباس رفیعی مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی در نشست تخصصی دانشگاه حل مسئله با عنوان «سلبریتی‌ها و مواجهه حکومت‌ها» که به همت اندیشکده‌های علمی راهبردی بسیج اساتید استان اصفهان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسامی استان اصفهان و بسیج دانشجوی این دانشگاه برگزار شد، واژه نخبه بصری را بجای سلبریتی مورد اشاره قرار داد و با اشاره به وضعیت موجود این موضوع در فضای رسانه، صداوسیما و .. ضرورت توجه به چند نکته را مهم دانست و گفت: با توجه به رویکرد بوجود آمده و وضعیت افکار عمومی اولین نکته مهم داشتن نگاه ایجابی است که نخبه بصری مستقل و آگاه را که زیاد هم هستند افرادی که در حیطه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، را تقویت کنیم.

 

وی افزود: دوم این که متاسفانه در حوزه هنر و رسانه کار کادر‌سازی انجام ندادیم که باید کار کنیم؛ انقلاب نیاز به نیروی مستقل و ارزشی در حوزه رسانه و هنر دارد که دانشکده صداوسیما و حوزه هنری از جمله جاهایی است که می‌تواند نقش فعال بازی کند.

 

مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی افزود: مدیریت فضای مجازی و گسترش و تقویت پیام رسان‌های داخلی کار دیگری است که باید صورت گیرد  که بارها مقام معظم رهبری در این رابطه صحبت کردند اما متاسفانه آنطور که باید و شاید توجه نشده؛ که اگر گسترش و تقویت صورت پیام رسان‌های داخلی گیرد بخشی از معضلات حوزه رسانه در فضای مجازی حل خواهد شد.

 

رفیعی عنوان کرد: مطلب بعد گسترش سواد رسانه در جامعه است متاسفانه فضای حقیقی و واقعی ما در خصوص سواد رسانه آنطور که باید کار نکرده این را باید وارد شویم و کار کنیم که سرمایه‌گذاری برای آینده است.

 

وی بیان کرد: همچنین یک حلقه مفغوده عرصه عمومی این است که در جذب نخبگان فکری توجه لازم را نداشتیم، نخبگان فکری باید بیایند در عرصه عمومی نقش ایفا کنند، چرا که اگر عرصه عمومی از نخبگان فکری و ارزشی خالی شود آن وقت در عرصه عمومی، سیاست از بلندای هدایت و تعالی خودش ،تقلیل می‌یابد.

رفیعی گفت: حلقه‌های میانی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و غیره نیز باید تقویت و در آینده کار ساز شوند.

انتهای پیام/