مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان مطرح کرد:

ظرفیت عظیم بسیج اساتید می‌تواند گره‌گشای مسائل کشور باشد

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: امروز بسیج اساتید به عنوان یک جریان عظیم انقلابی در سطح کشور توانسته با استفاده از ظرفیت خود بسیاری از مسائل و مشکلات راحل کند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمدباقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه افتخار بزرگی که برای مجموعه بسیج اساتید وجود دارد نامگذاری سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به نام روز بسیج  است، اظهار داشت: امید داریم راه و منش این شهید عارف را به‌عنوان الگو برای دفاع از نظام مقدس اسلامی در سطح داخلی و بین‌المللی قرار دهیم.

وی افزود: بسیج اساتید معیارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به‌عنوان شاخصه‌های مهم و اساسی در حوزه‌های علمی، اخلاقی و دین‌مداری سرلوحه قرار داده تا درنهایت شخصیت این شهید به عنوان یک معیار مهم به جامعه امروزی معرفی شود.

باقری ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به بدنه دانشگاهی کشور در راستای پرورش انسان‌هایی در طراز شهید چمران، نهضت استادی بسیج از ابتدای دهه ۸۰ در دانشگاه اصفهان و فردوسی مشهد شکل گرفت و امروز این جریان عظیم انقلابی در سطح کشور توانسته با استفاده از ظرفیت خود بسیاری از مسائل و مشکلات راحل کند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به ایجاد چهار بستر در حوزه‌های مختلف معرفتی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در مجموعه سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و فعالیت‌های انجام شده در زمینه علمی تصریح کرد: در موضوع علمی، توجه اساسی به موضوع شعار سال مورد تأکید بوده چرا که قطعاً گره‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود و از این رو توانستیم تعداد اندیشکده‌هایمان را در سال جدید به ۱۰ برسانیم و از ظرفیت‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان که نقش کلیدی در تبیین شعار سال دارند استفاده کنیم و از ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در همایش بسیج اساتید تقدیر خواهد شد

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: با توجه به نگاه‌های گره‌گشای حل مسأله، محور توسعه علمی ترویجی را پیش‌بینی کرده‌ایم و برنامه‌ریزی مفصلی انجام شده که به توفیق الهی بتوان از ظرفیت آنان نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته صرفاً موضوع تدریس مد نظر بوده است، از طرح مسجد محور را نام برد و اشاره کرد: اساتید نقش جدی در مساجد و محلات خود داشتند، از این رو امیدواریم با تفاهم‌نامه با مرکز رسیدگی به امور مساجد بتوانیم از ظرفیت مهم آنان بهره بیش‌تری ببریم.

باقری با اشاره به نقش ویژه فرماندهان جنگ نرم گفت: اساتید بسیجی در این موضوع برای مقابله با جنگ شناختی با ایجاد یک شبکه میدانی آماده تبیین موضوعات مختلف در عرصه‌های جنگ شناختی و مقابله با شبهات دشمنان نظام اسلامی هستند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: نیاز است بسیج اساتید نقش اجتماعی خود در تحقق فریضه امربه معروف و نهی از منکر ایفا کند که به توفیق الهی این ظرفیت با زبان علم وجود دارد و می‌تواند خلاءهای موجود راحل کند.

وی در پایان گفت: در دو سال گذشته با توجه به شرایط کرونا بیش از هزار نوع برنامه برگزار شده که ۷۰ کانون دانشگاهی و ۵۳۰۰ استاد بسیجی این دغدغه‌مداری شکل گرفته و آمادگی خود را برای کمک هرچه بیش‌تر به قوه مجریه در مباحث گوناگون اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/