حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سجادی:

فتنه اخیر مواجه هستیم با یک فتنه که کاملا فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سجادی مشاور استاندار و رئیس دانشگاه علوم قرآنی اصفهان در نشست‌ تخصصی دانشگاه حل مسئله با عنوان «فتنه‌های قومی و زبانی و نقش خواص در فتنه 1401» گفت: فتنه اخیر مواجه هستیم با یک فتنه که کاملا فرهنگی است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سجادی مشاور استاندار و رئیس دانشگاه علوم قرآنی اصفهان در سلسله نشست‌های تخصصی دانشگاه حل مسئله با عنوان «فتنه‌های قومی و زبانی و نقش خواص در فتنه ۱۴۰۱» که به همت اندیشکده‌های علمی راهبردی بسیج اساتید استان اصفهان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اصفهان و بسیج دانشجویی استان برگزار شد، گفت: فتنه اخیر مواجه هستیم با یک فتنه که کاملا فرهنگی است.

سجادی در ابتدا یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و به بیانات مقام معظم رهبری  در دیدار اخیر و پاسداشت اصفهان توسط ایشان اشاره کرد و افزود:  مقام معظم رهبری چهار سخنرانی خاص اصفهان دارند که دو سخنرانی مربوط به دهه هشتاد در میدان امام و مسجد حکیم است و یکبار هم در دیدار مردم اصفهان به مناسبت ۲۵ آبان در سال ۹۵  و سخنرانی که هفته گذشته داشتند که پاسداشت شهدای اصفهان و نقطه نظراتی اشاره فرمودند هم انتظارات ایشان از مردم اصفهان بود.

 

وی در ادامه در خصوص موضوع این نشست ریشه این فتنه اخیر را با فتنه‌های قبل مختلف دانست و گفت: فتنه‌ای که بعد از انتخابات صورت گرفت، یک فتنه سیاسی بود، بعد فتنه اقتصادی بود فتنه ۹۸ هم از بی‌تدبیری مسئولان بود؛ اما در فتنه اخیر مواجه هستیم با یک فتنه که کاملا فرهنگی است.

 

سجادی اظهار کرد: وقتی در این فتنه یک عده از جوانان و نوجوانان که فرزندان این ملت هستند، از روی احساسات و بدون این که متوجه باشند در خط و مشی دشمن حرکت می‌کنند و مطالبی مطرح می‌کنند که کاملا ریشه فرهنگی دارد، یعنی برخی موضوعاتی که بوده درکشورهای بسیار بی پروا هم معمول نیست، البته برای این که چه خواسته‌ای دارند هم پاسخی ندارند.

 

مشاور استاندار و رئیس دانشگاه علوم قرآنی اصفهان سپس به علت فتنه اشاره کرد و گفت: علت این است که فرهنگ را رها کردیم، فرهنگ را به دست کسانی دادیم که اینها هیچ مناسبتی با فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ غنی اسلامی و فرهنگ غنی‌تر تشیع ندارد.

 

وی ادامه داد: بچه‌ها و فرزندان‌مان یله و رها شده‌اند مخصوصا که آموزش و پرورشی توجه لازم نداشته، و در دانشگاه فقط فقط می‌پردازیم به یکسری علوم خشک و به مسائل فرهنگی کمتر بها داده شده در حالی که هزاران شبهه از طرف معاندین دارد در جامعه تزریق می‌شود و برای جوان و نوجوان صدها و هزارن مسئله و سوال بوجود آمده اما پاسخ داده نشده، اساتید در دانشگاه فرصت نداشتند و والدین هم سواد لازم در بسیاری موارد نبوده، جستجوی پاسخ سوالات در فضای مجازی انجام شد.

 

وی با اشاره به این که در دوران کرونا حتی کسانی که بودجه نداشتند، گوشی و تبلت در اختیارشان قرار گرفت بدون هیچ توجهی به پیوست فرهنگی، گفت: فضای مجازی که پر شده از فیلم‌های مختلف؛ فکر و ایده را به جوان و نوجوان و جامعه می‌دهد.

 

سجادی افزود: کسی که یک مقدار محقق‌تر است دنبال تحلیل است اما کدام تحلیلی؛ کسی که یک مقدار عمیق‌تر باشد دنبال مطالب و محتوا است اما مطالب و محتوا از کدام سایت؛ کسی که عمیق‌تر است، دنبال مجله خواهد بود اما کدام مجله، کسی که باز هم عمیق‌تر باشد دنبال کتاب می‌رود اما کدام کتاب؛ در فضای مجازی کتاب رایگان هم صوت و هم محتوا.

 

 

مشاور استاندار و رئیس دانشگاه علوم قرآنی اصفهان گفت: فضای مجازی دارد همه را خوراک می‌دهد از بی‌حال‌ترین تا محقق‌ترین افراد. وقتی هم اتفاقی در داخل کشور می‌افتد، فرزندان این ملت یادگرفته سراغ سایت‌ها و خبرگزاری دشمن می‌روند پس این مقوله فتنه امروز از مقوله فرهنگ است.

 

وی بیان کرد: نتوانستیم فرهنگ تعریف کنیم زیر ساخت را آماده کنیم، و اضافه کنیم بر این مصیبت این که در کشور اقتصاد را دولتی کردیم فرهنگ را رهاکردیم، اقتصاد که باید مردمی باشد دولتی شده و فرهنگ که باید متکفل آن دولت‌ها باشند؛ کما این که همه دولت‌ها فرهنگ کشورشان را شدیدا مراقبت می‌کنند اما فرهنگ کشور ما رها شده.

 

سجادی با بیان این که کسانی از فرهنگ صحبت کرده و تصمیم گرفتند که این تخصص فرهنگ را ندارند، یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها فریاد زدند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، آتش به اختیار و در نهایت هم جهاد تبیین را دستور دادند که متاسفانه توجه لازم صورت نگرفت.

 

وی گفت: امروز مسئله فرهنگی است و باید پاسخگوی فرهنگی باشیم و تجدید نظر در مسائل فرهنگی لازم است که هم قشر جوان و نوجوان  امروزرا نجات دهیم و هم برای آینده فرزندان تصمیم درستی گرفته باشیم.

 

مشاور استاندار و رئیس دانشگاه علوم قرآنی اصفهان گفت: با قومیت‌های کشور از جهت اقتصادی و اجتماعی و غیره مشکلی نداریم؛ مشکل در این فتنه فرهنگی است و نارسایی از دولت سازندگی شروع شد تا کنون ی یعنی وقتی حواسمان رفت روی اقتصاد و به فرهنگ بی توجه بودیم بعدا اتفاقاتی دیگر تا امروز اثرش را می‌بینیم.

انتهای پیام/