عضو کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان :

فرهنگ بسیجی همان فرهنگی است که به واسطه آن انقلاب پیروز شد و استمرار یافت

عضو کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان در برنامه هشت بهشت شبکه اصفهان گفت: فرهنگ بسیجی دارای عقبه عمیق دینی، فطری عقلانی و تاریخی است. فرهنگ بسیجی همان فرهنگی است که به واسطه آن انقلاب پیروز شد و استمرار یافت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری عضو کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان  به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج  با حضور در برنامه هشت بهشت شبکه اصفهان، ضمن تبریک هفته بسیج  به ویژگی ها و خصوصیات فرهنگ بسیجی اشاره کرد و گفت: فرهنگ بسیجی دارای عقبه عمیق دینی، فطری عقلانی و تاریخی است. فرهنگ بسیجی همان فرهنگی است که به واسطه آن انقلاب پیروز شد و استمرار یافت.

 

وی افزود: فرهنگ بسیجی فرهنگی است که در طول انقلاب، امامین انقلاب آن را معرفی و بر آن تاکید داشته اند. از مهمترین مبانی فرهنگ بسیجی خداباوری و  اطاعت از فرامین خداوند است.

 

جعفری گفت: در این فرهنگ معاد باوری و اعتقاد به حساب و کتاب موج می زند. ولایت پذیری از دیگر خصوصیات فرهنگ بسیج است.

 

این استاد بسیجی  با تاکید براین که مردم دوستی و خدمت به مردم جزء ارکان این فرهنگ محسوب می شود تا حدی که بسیجیان حاضرند خود را فدای مردم کنند تا مردم آسیب نبینند، بیان کرد: این فرهنگ استکبار ستیز و ظلم ستیز است به همین دلیل در طول دوران انقلاب استکبار ستیزی جمهوری اسلامی استمرار داشته و موجب رشد جمهوری اسلامی و ناامیدی دشمنان از غلبه بر این کشور بوده است.

 

جعفری افزود:  این فرهنگ وحدت گراست و با هرگونه تفرقه و اختلاف در بین آحاد مردم مخالف است. این فرهنگ همچنین نسبت به بیت المال به شدت حساس است.

 

وی افزود: این فرهنگ اخلاق مدار است و به هیچ قیمتی معیارهای اخلاقی را زیر پا نمی گذارد. این فرهنگ به شعاری که می دهد پایبند است و باید گفت صداقت از ویژگی های بارز این فرهنگ است.

 

 فرهنگ بسیجی با نگاه عمیق و تمدنی به جهان رشد بین المللی داشتته

جعفری ادامه داد: اخلاص از دیگر خصوصیات این فرهنگ است و لذا پیروان این فرهنگ دنبال عنوان و پست و مقام نیستند. در این فرهنگ امیدواری و خوشبینی موج می زند به همین دلیل بسیجیان خستگی ناپذیرند.  این فرهنگ نگاه عمیق کلان و تمدنی به جهان دارد به همین دلیل  فرهنگ بسیجی رشد  بین المللی داشته است.

 

جعفری در ادامه به نقش فرهنگ بسیجی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: شعار ما میتوانیم از خصوصیات دیگر این فرهنگ است به خصوص در حوزه علم و فناوری و لذا علیرغم همه تحریم ها و فشارهای مستکبران؛ با همین شعار این همه پیشرفت در دانشگاه‌های ما اتفاق افتاده است و به مرزهای دانش رسیده ایم و رتبه های عالی کسب کرده‌ایم.

این استاد بسیجی عنوان کرد: شهدای هسته‌ای و علمی نمونه‌های بارز فرهنگ بسیجی در حوزه علم و فناوری هستند. البته علیرغم پیشرفت‌های فراوان، ما در این حوزه با آنچه شایسته ما هست فاصله فراوان داریم.

 

وی در ادامه به جذابیت فرهنگ بسیجی اشاره کرد و گفت: با توجه به همین خصوصیات است که فرهنگ بسیجی اینقدر جذابیت دارد و افراد دارای فطرت پاک را در اقصی نقاط عالم به خود جذب کرده است.

جعفری در پایان بیان کرد: فرهنگ بسیجی را به نحو بارز در سیره و منش شهدا میبینیم. شهید سلیمانی نماد بزرگ این فرهنگ است و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب آیین نامه فرهنگ بسیج است.

انتهای پیام/