نماینده ولی فقیه و امام جمعه تیران گفت:

فصل مشترک سبک زندگی اهل بیت علیه السلام مبارزه است/ ایستادگی در مقابل دشمن هم از خصوصیات ولایت است

فصل مشترک سبک زندگی اهل بیت علیه السلام مبارزه است، که امام خمینی (ره) مصداق بارز این مبارزه بودند در اوج خفقان دوران ستم شاهی و همه وعده‌های الهی محقق شد و مقام معظم رهبری می‌فرمایید ایستادگی در مقابل دشمن هم از خصوصیات ولایت است چون ائمه ما الگوی این ایستادگی هستند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان،  نماینده ولی فقیه و امام جمعه تیران در نشست سبک زندگی رضوی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی که به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران برگزار شد، گفت: فصل مشترک سبک زندگی اهل بیت علیه السلام مبارزه است، که امام خمینی (ره) مصداق بارز این مبارزه بودند در اوج خفقان دوران ستم شاهی و همه وعده‌های الهی محقق شد و مقام معظم رهبری می‌فرمایید ایستادگی در مقابل دشمن هم از خصوصیات ولایت است  چون ائمه ما الگوی این ایستادگی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رشیدیان با بیان این که همه اهل بیت علیه السلام برای تحقق دین تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: هر کسی در هر جایی هست اگر دغدغه اول و اصلی این باشد که دین خدا به معنای واقعی پیاده شود اولا در خودش در سیر و سلوک و سبک و سیاقش و بعد در مخاطبان و کسانی که با آنها در تعامل هستند، ریشه بدی و شر کنده می‌شود.

وی سپس با بیان این که برداشت همه اهل بیت علیه السلام بالاخص امام رضا علیه السلام این گونه بوده است و دائما مشغول مجاهده بودند، اظهار کرد: اهل بیت علیه السلام علاوه بر آن مجاهدات معنوی که فوق تحمل ماست مشغول مجاهده بودند برای تحکیم مبانی اسلام و کوتاه کردن دست کسانی که به ملتها ظلم می‌کنند.

امام جمعه تیران با اشاره به این که اهل بیت علیه السلام که بعنوان جانشینان پیامبر حکومت کنند و جهان را  آباد کنند در کلام پیامبر (ص) ۱۲ نفر هستند، گفت: اما امام علی علیه السلام ۲۵ سال خانه نشین شدند و ۴ سال و حدود ۱۰ ماه حکومت کردند، امام حسن علیه السلام تقریبا یک ماه حکومت کردند و امام حسین علیه السلام هم که اصلا نگذاشتند حکومتش تشکیل شود.

رشیدیان با اشاره به تفکر و سیره عملی اهل بیت علیه السلام و حکومت پیامبر (ص) و علی (ع)، و چرایی پذیرش توسط امام رضا (ع) با شرایطی که بر حضرت واقعا تحمیل شد، گفت: امام رضا علیه السلام در سایه این ولایت عهدی بسیاری از جریان‌های فکری آن زمان را در مناظره‌های قوی و غنی که در محضرت دانشمندان و مردم انجام می‌دادند چهره‌های منحرف فکری را خنثی کردند و اشکالات و شبهات را پاسخ دادند بسیاری از شیعیان جانشان حفظ شد و مهمتر این که با آمدن امام رضا علیه السلام و بیش از ۱۲ هزار امام زاده ایران تبدیل به پایگاه شیعه در جهان کرد و هر جایی که روی کنیم یک امام زاده‌ای از نسل فاطمه (س) نورافشانی می‌کند و پایگاه علمی و فرهنگی و معنوی در کشور عزیزمان است.

وی در ادامه با بیان این که فصل مشترک سبک زندگی اهل بیت علیه السلام مبارزه است، گفت: امام خمینی (ره) مصداق بارز این مبارزه بودند در اوج خفقان دوران ستم شاهی و همه وعده‌های الهی محقق شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تیران افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایید ایستادگی در مقابل دشمن هم از خصوصیات ولایت است  چون ائمه ما الگوی این ایستادگی هستند از کربلا تا امامزادگان تا علی بن موسی الرضا علیه السلام که با یک سیاست الهی به جنگ دشمن رفت.

وی سپس به این بیان رهبر فرزانه انقلاب که جهاد تبیین واجب فوری و عینی است که باید حتما انجام شود، اشاره کرد و گفت: یک  عدهعناد دارند و دنبال حق نیستند اما برای آنهایی که دلسوز هستند وظیفه ما حوزویان و دانشگاهیان است که در حد توان کمک کنیم و که با تبیین و روشن کردن حقایق در معرض بینایی و دانایی انسان‌ها قرار داده شود.

رشیدیان سپس به عنایت ویژه امام صادق علیه السلام نسبت به کمیل یا عنایت امام چهارم از فَرَزدَق همچنین عنایت ویژه امام هشتم نسبت به این موضوع، گفت: اینها سلمان زمان خود نبودند اما ائمه علیه السلام از اینها تجلیلی می‌کنند که از خیلی اصحاب بزگوار خودشان نمی‌کنند، بخاطر تبیین.

 

وی با تاکید بر این که بالاترین جهاد این است که در مقابل یک انسان زورگو و مسئول مستبد خودسر حرف حق بدون واهمه بیان شود، و امام رضا علیه السلام مجاهدت و تلاش در راه  دفاع از دین را رها نکردند همچنین تقویت جبهه مقاومت و جریان تبیین را و عمری را با ناملایمات و سختی‌ها سپیری کردند، گفت: پایان این جلسه را با روایتی از امام رضا علیه السلام مزین می‌کنیم که فرمودند چهار کار یا چهار وقت اهتمام ویژه باید باشد؛ وقتی برای حرف زدن با خداوند، وقتی برای معیشت و زندگی، یک وقتی برای رفت و آمد با انسان‌هایی که عیب‌ها را به شما می‌گویند و وقتی برای تفریحات سالم.

انتهای پیام/