محمد باقری در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

مجموعه بسیج اساتید استان اصفهان برای سخنرانی و ارائه بسته‌های تبیینی در نماز جمعه آماده است

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که با همراهی معاونت بررسی و تحلیل  ریاست دانشگاه آزاد  اسلامی واحد نظنز سعید مسینه جانشین و روسای دانشگاه پیام نور کاشان و غلامرضا حسنی مقدم مسئول […]

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که با همراهی معاونت بررسی و تحلیل  ریاست دانشگاه آزاد  اسلامی واحد نظنز سعید مسینه جانشین و روسای دانشگاه پیام نور کاشان و غلامرضا حسنی مقدم مسئول بسیج اساتید منطقه کاشان برگزار شد، ضمن  ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، اظهار کرد: مجموعه بسیج اساتید استان آماده استفاده از ظرفیت نماز جمعه و ارائه بسته‌های تبیینی است.

باقری در ابتدا با بیان این که مجموعه بسیج اساتید از ابتدای دهه ۱۳۸۰ و با پیش قدمی دانشگاه‌های اصفهان و فردوسی مشهد و با توجه به رهنمود و تایید مقام معظم رهبری پایه‌ریزی شده است، گفت: این مجموعه با اخذ مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح کشور از سال‌ ۱۳۸۳ شروع به کار کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیج اساتید استان اصفهان، گفت: این مجموعه در استان اصفهان چهار راهبرد را مد نظر قرار داده است.

وی تاکید کرد: بحث معنویت و اخلاق و مرجعیت علمی است که مساجد بعنوان محور معنوی و اخلاقی است و ساختارهایی با همین نگاه شکل گرفته و اجرایی می‌شود.

باقری گفت: حوزه دوم که مدنظر قرار گرفته مرجعیت علمی که دغدغه مهم مقام معظم رهبری می‌باشد که با نگاه حل المسائلی موضوع را در ساختارهای مختلفی مانند اندیشکده‌های علمی راهبردی پیگیری می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با تصریح این که مسائلی مهم در استان احصا و اولویت بندی شده است، گفت: سند شهر طیب، پیوست نگاری فرهنگی، استادان متخصص در جهاد تبیین و جنگ نرم، همچنین رویکرد دائمی و هدفمند سازمان در برگزاری نشست‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی و تبینی، فعالیت‌های علمی پژوهشی از دیگر ظرفیت‌های این سازمان است.

در ادامه این جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت که امام جمعه کاشان بر حضور پررنگ‌تر بسیج اساتید تاکید کرد و گفت: نماز جمعه یک بستر بسیار ویژه جهت ارائه این ظرفیت‌ها بصورت سخنرانی و هم ارائه بسته‌های تبیینی است، همچنین همچنین استفاده از این ظرفیت در مساجد تاکید شد.

باقری با بیان این که کارهای زمین مانده و جهادی نیز رویکرد مدنظر بسیج اساتید است، ضمن اعلام آمادگی مجموعه بسیج اساتید جهت سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همچنین ارائه بسته‌های تبیینی، تصریح کرد: بسیج اساتید استان اصفهان همیشه آماده است و حضور میدانی خود را نیز در عرصه‌های مختلف از جمله در مسئله کرونا، سیل و زلزله و غیره نشان داده است.

وی در خصوص این پرسش نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که تبیین مسئله جمعیت موضوعی بسیار مهم است نقش بسیج اساتید در این حوزه چگونه بوده و است، تصریح کرد: کار گروه جمعیت و خانواده ما ۵ سال است راه اندازی کردیم و اساتید ما با حضوری جدی در این حوزه وارد شده‌اند.

باقری افزود: در بحث حضور اساتید در مسجد هم منطقه کاشان پایلوت طرح مسجد محوری و بعنوان یک نمونه موفق در کشور است.

غلامرضا حسنی مقدم مسئول بسیج اساتید منطقه کاشان نیز در خصوص نقش بسیج اساتید، اظهار کرد: حضور استادان بسیجی کاشان در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها بسیار پررنگ بوده حداقل ماهی یک سخنرانی را در پیش از خطبه‌ها داشته‌ایم، همچنین ارتباط با مسجد را ۶ سال است شروع کردیم و ۱۸ استاد مشاور رایگان داریم که در اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/