مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان؛

مجموعه بسیج اساتید یک ظرفیت بسیار مهم درتبیین آثار دستاوردهاست

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در دیدار محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و برخی از اعضای این سازمان، گفت: مجموعه بسیج اساتید یک ظرفیت بسیار مهم درتبیین آثار دستاوردهاست.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در دیدار محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و برخی از اعضای این سازمان، گفت: مجموعه بسیج اساتید یک ظرفیت بسیار مهم درتبیین آثار دستاوردهاست.

جناب سرهنگ رضایی، اظهار کرد:  در همه استان‌ها مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایجاده شده که ماموریت مهم همانطور که از اسم آن پیداست؛ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را برعهده دارد.

وی افزود: این یک ماموریت بزرگ و سنگین هست بخصوص در استان اصفهان که در دوران دفاع مقدس جوان‌های اصفهانی یک نقش‌آفرینی عجیبی را رقم زدند؛ الان بیش از ۳۰ سال از دفاع مقدس می گذرد و وظیفه ما این است که آن روحیه و ایثارگری را برای نسلی فعلی و آینده؛ بازگو کنیم.

رضایی با بیان این که براساس اساسنامه برای مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دو راهبرد اصلی مشخص شده، عنوان کرد: دو راهبرد اصلی یکی وحدت و دوم جلوگیری از تحریف است.

وی یادآور شد: بسیار شنیده ایم که حضرت امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد این یک راهبرد بسیار اساسی بوده در آن موقعیت و الان بعد از ۴۱ سال از آزادی خرمشهر؛ راهبرد حضرت امام (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ این اخلاص، فداکاری و وحدت نیروهای مسلح.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: راهبرد دوم بحث جلوگیری از تحریف است در موضوعات دفاع مقدس دوستان نادان و دشمنان کینه توز مرتب دنبال تحریف هستند و شبهاتی ایجاد می‌کنند که یکی از ماموریتهای اصلی ما در مجموعه بنیاد حفظ آثار بحث جلوگیری از تحریف است.

وی با اشاره به این که رهبر فرزانه انقلاب به اشکال مختلف بارها بحث تحریف را تاکید کردند، افزود: سی‌ام شهریور پارسال در جمع پیشکسوتان فرمودند کاری بکنیم که جوان‌ها و نوجوانان همان برداشتی را از دفاع مقدس دارند که پیشکسوتان دارند.

وی تصریح کرد: این کار سختی هست اما عنایت شهدا و همراهی بزرگواران استان از جمله مجموعه بسیج اساتید باعث دلگرمی است و خداراشکر مجموعه بنیاد حفظ آثار تا این لحظه خوب توانسته ماموریت خود را انجام دهد اما هنوز تا نقطه کمال فاصله داریم انشالله با همکاری شما بزرگواران و مجموعه‌های مختلف اقشار بسیج جلو خواهیم رفت.

رضایی ارتباط موثر اقشار بسیج را یکی از ابزارهای مهم در بحث حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: خداوند توفیق داد یک کار مشترک با بسیج دانش آموزی  در برگزاری درس آمادگی دفاعی داشتند.

وی با اذعان به این که اساتید ظرفیت مهم برای پاسخ به شبهاتی هستند و از آن طرف ظرفیت دفاع مقدس را داریم، اظهار کرد: دستاورهای بسیار زیادی حاصل شده الان وظیفه مهم ما تبیین آثار و فواید این دستاوردهاست، مثلا بعضا شبهاتی هست که باید جواب داد اما چه اتفاقی در سوم خرداد در عملیات بیت المقدس افتاد که اینطور توانستیم با دست خالی جلو دشمن تا بن دندان مسلح بایستیم و بعد از حدود ۵۷۰ روز خرمشهر آزاد شد؛ ماموریت خودمان را با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی و مدیریت شهدا انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/