عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان:

مردم باید از پشت صحنه فتنه‌ها آگاه شوند/ رمز عبور از فتنه‌ها بصیرت است

عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان در نشست‌ تخصصی دانشگاه حل مسئله با عنوان «فتنه 1401، ابعاد و زوایا» با تاکید بر جهاد تبیین و این که مردم باید اهداف پشت صحنه دشمن از ایجاد فتنه را آگاه شوند، گفت: رمز عبور از فتنه‌ها بصیرت است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمود معلمی استاد دانشگاه و عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان در نشست‌ تخصصی دانشگاه حل مسئله با عنوان «فتنه ۱۴۰۱، ابعاد و زوایا» که به همت اندیشکده‌های علمی راهبردی بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، با تاکید بر جهاد تبیین و این که مردم باید اهداف پشت صحنه دشمن از ایجاد فتنه را آگاه شوند، گفت: رمز عبور از فتنه‌ها بصیرت است.

 

معلمی با بیان این که عمدتا کسانی که  فریب می‌خوردند کسانی هستند که مبانی دینی و اعتقادات آنان ضعیف است، اظهار کرد:  علاوه بر آن می‌بینیم که در فتنه‌ها نقش خارجی‌‌ها آشکار است.

 

وی سپس با اشاره به فتنه‌های قبلی و تصورات واهی که دشمن داشت، گفت: اما نکته‌ای که اینجا هست در فتنه اخیر یک جنگ ترکیبی‌ است و از همه شیوه‌ها استفاده می‌شود.

 

معلمی اظهار کرد: در برابر این فتنه‌ها آنچه مهم است؛ جهاد تبیین است یعنی این که تلاش کنیم واقعیت و حقیقت برای مردم تبیین شود که البته فضای مجازی و شبکه‌های و رسانه‌ها همه تلاش را می‌کنند که مانع شوند مردم پشت صحنه را متوجه شوند، به هر حال رمز عبور از فتنه‌ها بصیریت است که پشت صحنه را ببیند.

 

عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان، ادامه داد: بصیرت که نباشد، در تاریخ معاصر ایران  شخصیتی مثل شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری متهم شد به مخالفت مشروطه که توسط نظام محاکمه و آوردند تهران وسط میدان اعدامش کنند، جمعیت زیادی آمد که اعدام یک آدم مخالف به اصطلاح خودش مشروطه را ببیند، حتی وقتی شیخ فضل‌الله نوری را از بین مردم می‌آوردند، مردم توهین می‌کردند. شیخ فضل‌الله نوری جلو چوبه‌دار چند جمله صحبت می‌کند یک جمله این است که مردم من اعدام می‌شوم اما قضاوت بین من و شما روز قیامت و چند روز جنازه‌اش را نگه داشتند مردم می‌آمدند به جنازه‌اش توهین می‌کردند حتی پسرش؛ فتنه این کار را می‌کند.

 

وی با اشاره به این که اول انقلاب هم به خاطر همین نوع فتنه‌ها چقدر شهید دادیم، رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه کشورمان را با این فتنه‌ها که بود به شهادت رساندند، اظهار کرد: شهید بهشتی که به شهادت رسید مردم بیدار شدند، اما فتنه کار خودش را کرده بود.

 

عضور شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان سپس به فتنه‌های سال ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ هم اشاره کرد و گفت: دشمن همیشه دنبال فتنه است، اما این انقلاب هست روبه به پیشرفت است و مرتب دشمن توسط آدم‌های نادان در کشور فتنه راه می‌اندازد؛ ملت ما باید هوشیار باشند مردم هوشیار باشند در دام فتنه گرفتار نشوند.

 

معلمی توصیه کرد: تاریخ معاصر ایران را مطالعه کنیم، که سه مرحله تاریخ اسلام بویژه بعد از رحلت پیامبر (ص)، تاریخ معاصر ایران و تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه سال‌های ۶۰ و ۶۱ و تا کنون، اگر مطالعه شود از فتنه‌ها خود را نجات داده و جامعه به سمت صحیح هدایت خواهد شد؛ آنچه باید توجه ویژه داشت «بصیرت افزایی»، اهمیت بسیار دارد.

انتهای پیام/