در گفت‌وگو با نایب رئیس شورا مطرح شد؛

مهم‌ترین خواسته‌های اصفهان از وزیر نیرو

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پدیده فرونشست زمین معضل ویژه این کلانشهر بوده و لازم به پیگیری است، گفت: اگر دولت به رفع این معضل ورود نکند، اصفهان تا ۱۰ سال آینده خالی از سکنه می‌شود.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سفر فردا (جمعه) وزیر نیرو برای رفع مشکلات آبی استان اصفهان، اظهار کرد: مشکلات فعلی در حوضه آبریز زاینده‌رود ناشی از سیاست‌های غلط در سال‌های گذشته است لذا از وزیر نیرو درخواست داریم که این سیاست‌های غلط اصلاح شده و رسیدگی به مشکلات این حوضه آبریز در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی فلات مرکزی و در صورتی که زاینده‌رود به شکل فعلی باقی بماند، در آینده یک تمدن نابود می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لازم است مدیریت واحد حوضه‌های آبریز پیگیری شده و تصمیم‌گیری در این خصوص از حالت منطقه‌ای خارج شود.

وی با تاکید بر لزوم تسریع اجرای طرح‌های انتقال آب برای مصارف ضروری شهر و استان اصفهان، ادامه داد: باید به درخواست کشاورزان اصفهان توجه شده و طرح ۹ ماده‌ای شورای عالی آب کشور اجرا شود. همچنین لازم است برداشت آب از حوضه زاینده‌رود متوقف و بارگذاری جدیدی نیز در بستر این رودخانه اتفاق نیفتد.

قربانی با تاکید بر اینکه پدیده فرونشست زمین معضل ویژه کلانشهر اصفهان بوده و لازم به پیگیری است، خاطرنشان کرد: اگر دولت به رفع این معضل ورود نکند، اصفهان تا ۱۰ سال آینده خالی از سکنه می‌شود بنابراین وزیر نیرو باید با رصد تبعات این معضل، رسیدگی به آن را در اولویت اقدامات وزارتخانه قرار دهد.