بیانیه بسيج اساتيد دانشگاه کاشان به مناسبت 31 خردادماه؛

نقش آفرینی‌های عالمانه، ماندگار و آموزنده «شهید چمران» الگویی فراروی همه مجاهدان

نقش آفرینی‌های عالمانه، ماندگار و آموزنده شهید دکتر مصطفی چمران تا هنگام شهادت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده و به عنوان الگویی فراروی همه مجاهدان خواهد بود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسيج اساتيد دانشگاه کاشان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۳۱ خردادماه آورده است: نقش آفرینی‌های عالمانه، ماندگار و آموزنده شهید دکتر مصطفی چمران تا هنگام شهادت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده و به عنوان الگویی فراروی همه مجاهدان خواهد بود.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی انتظار من این است و این انتظار زیادی نیست که فرآورده دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نه به نحو استثناء بلکه به نحو قاعده چمران‌ها باشند. (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

 

بسیج، تنها یک واژه‌ی ساده و سطحی فرهنگنامه‌ای نیست بلکه دریایی از معانی ارزشی است و خود واژه‌ای فرهنگ‌ساز است، فرهنگی که هشت سال حماسه آفرینی مردان مرد این دیار را در سایه بار توحید و ولایت برای آیندگان به یادگار گذاشت، بسیج شجره طیبه‌ای است که در گلزار معطر انقلاب اسلامی روییده و رشد کرده است و روز به روز تنومند‌تر و ریشه‌دار‌تر می‌گردد.

۳۱ خرداد روز سترگی در تاریخ مقاومت جهان است روزی که شهید مصطفی چمران یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان واقعی جامعه بشری و مردی که نماد عرفان مبارزاتی اسلام ناب محمدی (صلی الله عليه و آله و سلم) و تبلور حقیقی مکتب امام خمینی (رحمت الله عليه) بود، به آرزوی خود رسیده و شهادت در راه معشوق.

این مجاهد عارف و وارسته و فرمانده لایق و دانشمند پرهیزکار در طول زندگی و کوران حوادث سخت مبارزه به ویژه با ضدانقلاب و روزهای دفاع مقدس لحظه‌ای آرام نگرفت و با نقش آفرینی‌های عالمانه، ماندگار و آموزنده تا هنگام شهادت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده و به عنوان الگویی فراروی همه مجاهدان خواهد بود.

ویژگی‌ها و صفات منحصر به فرد شخصیت شهید دکتر مصطفی چمران که حاصل سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر در حوزه آشنایی با دین و تخلق به اخلاق اسلامی و آموختن علم و دانش روز و آگاهی عمیق بر حوادث و وقایع زمانه و شناخت مسئولیت‌های خطیر در گذرگاه‌های حساس و پرخطر به شمار می‌رود، وی را الگوی مرجع و انکار ناپذیر برای مجاهدان في‌سبيل الله و پیشتازان مبارزه و ستیز با نظام سلطه و استکبار در ایران اسلامی و بلکه در جغرافیای استکبار ستیزی در منطقه قرار داده است.

شهید دانشمند و عالی مقام، دکتر مصطفی چمران که هم در حوزه‌های علم و دانش و هم در حوزه اخلاق و دین‌مداری جزء برترین‌هاست، نمونه بارز استاد طراز انقلاب اسلامی بشمار می‌آید

کانون بسیج اساتید دانشگاه کاشان ضمن گرامیداشت‌۳۱ خرداد سالروز شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران؛ که روز ملی بسیج اساتید نام‌گذاری شده است‌، یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را به محضر مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، بسیجیان آزاده و ایثارگر، جامعه دانشگاهی کشور به ویژه اساتید دانشگاه کاشان تبریک گفته و از خداوند قادر و متعال عزت و سرافرازی همه بسیجیان عزیز و مخلص ایران اسلامی را مسئلت می‌نماید.

بسیج اساتید دانشگاه کاشان

خرداد ۱۴۰۱