پیام تسلیت بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در‌پی فوت نیروی خدمت امریه “حسین مرادی”

بسیج اساتید ابومهدی المهندس (دانشگاه صنعتی اصفهان) در پی فوت نیروی خدمت امریه "حسین مرادی" پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد:

به گزارش  دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید ابومهدی المهندس (دانشگاه صنعتی اصفهان) در پی فوت نیروی خدمت امریه “حسین مرادی” پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد:

 

با تاسف و تاثر فراوان باخبر شدیدم که در پی حادثه تلخ آتش سوزی شامگاه روز شنبه ۱۹ آذر ماه سال ۱۴۰۱ در یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، صرف نظر از خسـارت و ایجاد رعـب و وحشـت، منجر به فوت نیروی خدمت امریه آن دانشکده جناب آقای “حسین مرادی” گردید.

 

این  یک واقعیت است که در برخی از آزمایشگاه‌ها، بدلیل تنوع فعالیت‌هاي آزمایشگاهی و نیز قابلیت اشتعال و واکنش‌پذیري متنوع مواد مختلف، خطر ریزش و پاشش مایعات و انتشار انواع گازها با قابلیت انفجار و احتراق، تجهیزات برقی و خطرات مربوط به جرقه و اضافه بار در آنها، ریسک حریق و انفجار بسیار بالاست. انواع سوانح و حوادثی مانند برق گرفتگی، آتش سوزي و حتی انفجار در این آزمایشگاه‌ها ممکن است بوقوع بپیوندد. لذا همواره بحث ارزیـابی ایمنی این قبیل از آزمایشگاه‌ها با رویکرد پیشگیرانه مورد تاکید مسئولین محترم دانشگاه بوده است، ولی متاسفانه در عمل به این موضوع آنطور که باید و شاید در دوره‌های مختلف مدیریت دانشگاه توجه جدی مبذول نشده است. قابل ذکر است که امروزه استفاده از سامانه‌هـاي کشـف، اعـلام و اطفـاء بـه منظـور پیشگیري از وقوع حریق و بروز خسارت‌هاي ناشی از آن به صـورت گسترده‌اي افزایش یافته و با توجه به بالا بودن ریسـک حریـق در چنین آزمایشگاه‌هایی و نیز اهمیـت ایـن مکـان‌هـا از هر نظر، در صورت بروز آتش سوزي (که متاسفانه دیشب شاهد آن بودیم) خسـارات جانی و مالی جبـران‌ناپـذیري بـر جـاي خواهد گذاشت. لذا از مسئولین محترم دانشگاه مصرانه می‌خواهیم بحث ایمنی محیط کار را در راس امور خویش قرار داده، و برای جلوگیری از تکرار اینگونه خطرات و حوادث تلخ و ناگوار برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی نمایند و با هر فرد یا مسئولی نیز که ایمنی را در راه کار فدا می‌کند، به شدت برخورد نمایند.

 

در خاتمه مجددا فوت این جوان عزیز و برومند را به خانواده محترم آن مرحوم و نیز جامعه بزرگوار و صبور دانشگاه صنعتی اصفهان تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان ایشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.

بسیج اساتید ابومهدی المهندس (دانشگاه صنعتی اصفهان)