پیام نهضت استادی بسیج اصفهان در گرامیداشت ۲۵ آبان روز «حماسه و ایثار» مردم اصفهان

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نهضت استادی بسیج اصفهان پیامی به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان بدین شرح صادر کرد:   ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۶۱، برای یک شهر، شهید آوردند! ۳۷۰ پرنده خونین بال اصفهانی به دامان مادران و آغوش پدران خود بازگشتند. […]

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نهضت استادی بسیج اصفهان پیامی به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان بدین شرح صادر کرد:

 

۲۵ آبان ماه سال ۱۳۶۱، برای یک شهر، شهید آوردند! ۳۷۰ پرنده خونین بال اصفهانی به دامان مادران و آغوش پدران خود بازگشتند. اصفهان یکپارچه می‌گریست، شهر عزادار و سینه سوخته اما سرفراز، به استقبال قهرمانان وطن رفت و پاره‌های قلب خود را بوسید و به عرشیان سپرد.

 

در تاریخ هر کشور یا شهری روزی به‌عنوان نماد حماسه و ازجان‌گذشتگی نام‌گذاری می‌شود و در تاریخ مردم اصفهان روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ روزی است که هرگز از ذهن‌ها زدوده نمی‌شود و مردم اصفهان بر این روز می‌بالند چراکه در روز ۲۵ آبان پیکر ۳۷۰ شهید اصفهانی تشییع شد به‌طوری‌که بعدها این روز با نام روز “حماسه و ایثار مردم اصفهان” نام‌گذاری شد.

 

این تشییع باشکوه نه‌تنها خلل و سستی در اراده پولادین مردم شهیدپرور اصفهان ایجاد نکرد بلکه با عزمی جزم‌تر در دفاع از اسلام و دین و مملکت خود ظاهر شدند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: ‘در آن روز عظیم، مردم اصفهان هم‌زمان با تشییع ۳۷۰ شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه‌ها کردند و نماد برجسته‌ای از ایثار و سرافرازی آفریدند.’

 

نهضت استادی بسیج اصفهان با یادآوری این که مردم اصفهان در ۲۵ آبان ولایت‌پذیری خود را ثابت کردند، با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد این حماسه جاویدان و پرافتخار و ادای احترام به شهدای عملیات محرم سال ۱۳۶۱؛ دلاورمردی های آنان را ارج نهاده؛ اعلام کرد: امروز بعنوان  وارث خون  شهدا بر ادامه راه نورانی شهدا و امام شهدا تا رساندن پرچم این انقلاب به دست منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان (عج) با عشق به ولایت و ولی امر خود حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) حسین گونه در برابر تهاجم دشمن ایستاده‌ایم؛ امروز فرزندان این مرز و بوم مقتدرتر از همیشه پای امنیت این نظام و انقلاب ایستاده، عزیزانمان که مظلومانه در این راه شربت شهادت نوشیدند و سند تجدید میثاق‌شان با شهدا را رونمایی کردند، یاد و خاطر شهدای امنیت و همه شهدای عزیزمان را نیز گرامی‌می‌داریم.

انتهای پیام/