رئیس دانشگاه کاشان؛

کتابی از مقدمات و اقدامات مهم تحقق شعار سال در دانشگاه کاشان خبر داد

رئیس دانشگاه کاشان در دیدار با محمد باقری رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و اعضای این سازمان و غلامرضا حسنی مقدم مسئول بسیج اساتید منطقه کاشان از ایجاد اولین معاونت فناوری و نوآوری و اقداماتی مهم دانشگاه کاشان در تحقق شعار سال خبر داد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان همراه با فرهاد مصری نژاد معاون بررسی و گفتمان‌سازی و سعید مسینه جانشین این سازمان و غلامرضا حسنی مقدم مسئول بسیج اساتید منطقه کاشان با عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان دیدار کردند.

محمد باقری در آغاز این دیدار یک نگاه و رویکرد مهم بسیج اساتید را نقش آفرینی بعنوان استاد مرجعیت ساز علمی، حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و جهاد تبیین عنوان کرد.

در ادامه عباس کتابی شرایط کشور و امید مردم به این دولت در حوزه‌های مختلف بویژه اقتصاد و فرهنگ را مورد بحث قرار داد و گفت: از طرفی طمع دشمنان است که دولت به زمین بخورد و دلسوز خود را نشان می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دانشگاه از نظر ظرفیت‌های مختلف، اظهار کرد: در فضای دانشجویی دانشگاه دانشجویان کارشناسی مهم هستند که دغدغه بازگشایی دانشگاه‌ها بسیار مهم بود.

رئیس دانشگاه کاشان افزود: برای اداره دانشگاه کمتر دانشگاهی در دنیا غذا و خوابگاه بر عهده دانشگاه است اما این وظیفه در کشور ما برعهده دانشگاه است که حمایت دولت را می‌طلبد.

کتابی سپس بحث شعار سال تولید: دانش بنیان و اشتغال آفرین و تحقق اهداف مد نظر رهبر فرزانه انقلاب را اشاره کرد و گفت:  این هم می‌طلبد دولت دانشگاه را حمایت کند.

وی گفت: در خصوص فرمان رهبر معظم انقلاب از قبل هم مقدماتی فراهم کردیم پارک علم و فناوری داریم حدود ۳۰ شرکت دانش بنیان و پارک علم و فناوری که زیر مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بود مستقل شد در این چند ماه که استقلال پیدا کرده بروکراسی هم کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه کاشان ادامه داد: دنبال ایجاد صندوق پژوهش و فناوری هم هستیم، یک معاونت فناوری و نوآوری هم در دانشگاه کاشان ایجاد کردیم که چنین موردی در کشور نیست در وزارت خانه اخیرا معاون فناوری و نوآوری اضافه شد.

وی افزود: مرکز نوآوری را فعال کردیم، در دانشکده‌ها داریم سرای نوآوری ایجاد می‌کنیم بالاخره نگاهی که مقام معظم رهبری دارند باید  شرکت دانش بنیان توسعه پیدا کند نقطه شروع آن از دانشکده‌هاست، حلقه اول سرای نوآوری، حلقه بعدی مرکز نوآوری و حلقه بعدی مرکز رشد ماست، بعد هم پارک علم و فناوری و بعد شهرک صنعتی می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان خبر داد: اخیرا دانشکده مدیریت کارآفرینی راه‌اندازی کردیم که برای منطقه ما ضرورت دارد همچنین اخیرا که معاون آموزشی وزیر آمدند کاشان اعلام کردیم دنبال این هستیم در حوزه آموزش هم دروس و هم رشته‌ها را مهارتی کنیم، دانشگاه‌های ایران عموما در بهترین حالت فوق لیسانس و دکترا اشتغال دارند اما توانایی در مقطع کارشناسی دنبال نشده است.

وی خبر داد:  دنبال رشته‌های مهارتی و حرفه‌ای هستیم و دنبال ایجاد دانشکده فناوری‌های نو و در حوزه آموزش دنبال تحول هستیم.

کتابی با بیان این که اصولا در گذشته دانشگاه مهرماه که بازگشایی می‌شد در فضای دانشجویان ۲۵ درصد جدید ۷۵ درصد قدیم بودند، گفت:  امسال اولین بار اول مهری خواهیم داشت که ۷۵ درصد دانشجویان جدید و ۲۵ درصد یک یا دو سال در دانشگاه بوده‌اند که توجه داشته باشیم.

وی در پایان با بیان این که شورای بسیج اساتید دانشگاه کاشان همشه فعال بوده و اهداف بلند را نباید فراموش کنیم، گفت:  ظرفیت دانشگاه باید استفاده شود ظرفیت بسیج هم برای ما پشتوانه و دلگرمی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/