یاداشت مجتبی جعفری با عنوان « شهادت حاج آقا مصطفی خمینی و الطاف خفیه الهی»

مجتبی جعفری عضو کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان در یاداشت با عنوان « شهادت حاج آقا مصطفی خمینی و الطاف خفیه الهی آورده است: یک سال و ۳ ماه بعد از شهادت آقا مصطفی، انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد و واژه لطف خفیه الهی که امام رحمة الله علیه فرموده بود تفسیر شد. دقیقاً مثل شهادت حاج قاسم سلیمانی که هیمنه آمریکا را در منطقه شکست و انشاالله به پیروزی کامل جبهه حق خواهد انجامید.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری عضو کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان در یاداشت با عنوان « شهادت حاج آقا مصطفی خمینی و الطاف خفیه الهی آورده است: یک سال و ۳ ماه بعد از شهادت آقا مصطفی، انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد و واژه لطف خفیه الهی که امام رحمة الله علیه فرموده بود تفسیر شد. دقیقاً مثل شهادت حاج قاسم سلیمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر او سوخت موشک‌هایی بود که به عین الاسد شلیک شد و هیمنه آمریکا را در منطقه شکست و انشاالله به پیروزی کامل جبهه حق خواهد انجامید.

متن یاداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت حاج آقا مصطفی خمینی و الطاف خفیه الهی

 

در آستانه چهل و پنجمین سالگرد شهادت آقا مصطفی خمینی هستیم. در مورد این شخصیت بزرگ تاکنون مطالب فراوانی نوشته شده است و طبیعتا هر کدام از نویسندگان از زاویه نگاه خود به این مطلب پرداخته اند. از جمله ویژگی های مشهود این شخصیت بزرگ وسعت اطلاعات ایشان در حوزه علوم اسلامی است. یکی از نشانه هایی که وسعت و عمق اطلاعات حاج آقا مصطفی خمینی را تایید می کند کتاب تفسیر قرآن ایشان هست. ایشان در کتاب تفسیر خود، سوره حمد و بخش کوتاهی از سوره بقره را تفسیر کردند و جالب این است که دو جلد از این تفسیر به شرح سوره حمد پرداخته است هر آیه ای را که ایشان در صدد تفسیر آن برمی‌آید از زوایای مختلف بررسی می کند مثلاً از زاویه فقهی، از زاویه اصولی، از زاویه فلسفی، از زاویه اخلاقی، از زاویه عرفانی و غیره. با مطالعه این کتاب به عمق دانش این شخصیت می توان پی برد. البته ایشان ابعاد مختلفی دارد: ساده زیستی، زندگی عرفانی و اخلاقی از ویژگی های دیگر حاج آقا مصطفی خمینی بود.

 

امام خمینی تعبیرات بسیار مهمی در مورد این شخصیت بزرگ مطرح فرمودند یکی از آن تعابیری این بود که مصطفی امید آینده اسلام بود. یکی از دلایلی که امام راحل این تعبیر را در مورد این شخصیت بزرگ یعنی فرزند خودشان به کار بردند شناخت درست ایشان از اسلام بود. آری سید مصطفی خمینی هم خوب اسلام را می‌شناخت و هم در اجرای آنچه می شناخت درست و به جا و به موقع عمل می‌کرد. اسلامی که حاج آقا مصطفی می‌شناخت هم اسلام حوزه فردی بود و هم حوزه اجتماعی، هم شامل مباحث خرد بود و هم مباحث کلان. اسلام او اسلام انعزال و گوشه گیری و بی خاصیت نبود. اسلام او اسلام زنده و اسلام سیاسی و اسلام مبارزه با استبداد و استکبار بود. به همین دلیل شاهد حضور چشمگیر ایشان در مبارزه علیه رژیم شاه هستیم. چنین شخصیتی که اسلام حقیقی را معرفی می کرد و فرزند شخصیت بزرگی مثل امام خمینی و دست پرورده ایشان بود طبیعتا می‌توانست نقش بسیار بزرگی در آینده اسلام و جامعه اسلامی داشته باشد و به همین دلیل امام راحل چنین تعبیری در مورد او به کار بردند که او امید آینده اسلام بود.

 

اما نکته دیگری که در مورد این  شخصیت باید بیان شود این است که این مردان بزرگ که چنین جایگاه رفیعی دارند در صورت شهادت، مرگشان نیز آثار بزرگی خواهد داشت و به همین دلیل جمله دیگری از امام خمینی در مورد ایشان مشهور شده است که  شهادت ایشان را از الطاف خفیه الهی دانستند.

 

با مطالعه تاریخ سال ۱۳۵۶ به خصوص آبان ماه ۵۶ متوجه می‌شویم که بعد از شهادت آقا مصطفی موج گسترده‌ای از اعتراضات شکل گرفت و روح تازه‌ای در کالبد مبارزات دمیده شد در حالی که در آن زمان حتی بردن نام امام خمینی هم ممنوع بود اما اعلانیه بزرگداشت حاج آقا مصطفی در بین مردم توزیع می شد و در اعلانیه ها، عمال رژیم به عنوان عامل شهادت آقا مصطفی معرفی شده بودند. سخنرانی‌های آتشین علیه رژیم شاه در مراسم ختم آقا مصطفی ایراد شد و حتی مردم هنگام شنیدن نام امام خمینی، با صلوات از شخصیت ایشان تجلیل میکردند. تعابیری مثل درود بر خمینی و مرگ بر شاه در همین ایام به کار رفت، علیرغم حضور ساواک در بین مردم و رصد امور توسط ایادی شاه این گونه مردم به استقبال شرایط جدید رفتند. در مراسم‌هایی که به مناسبت شهادت آقا مصطفی برگزار می‌شد ستمگری‌های شاه و سلسله پهلوی به گوش مردم می‌رسید و مردم را در مسیر مبارزه با سلسله منحوس پهلوی جدی‌تر می‌کرد و در واقع شهادت آقا مصطفی آغاز مبارزه علنی مردم و روحانیت با نظام شاهنشاهی بود و در واقع در آبان ماه ۵۶ شاهد هستیم که در شهرهای یزد، کرج، مشهد، قم، تهران و به مرور در سایر شهرها هم موج اعتراضات بالا می‌گیرد. یک سال و ۳ ماه بعد از شهادت آقا مصطفی، انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد و واژه لطف خفیه الهی که امام رحمة الله علیه فرموده بود تفسیر شد. دقیقاً مثل شهادت حاج قاسم سلیمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر او سوخت موشک‌هایی بود که به عین الاسد شلیک شد و هیمنه آمریکا را در منطقه شکست و انشاالله به پیروزی کامل جبهه حق خواهد انجامید.

 

آری شهادت این گونه می‌تواند آینده نهضت را تضمین کند. امروز هم همچنان در اثر دشمنی‌های مستمر منافقین و مستکبران، شهدایی تقدیم انقلاب می‌شود که ان شاءالله پیروزی جبهه حق را تضمین خواهد کرد.

 

انتهای پیام/