معاون افکار سنجی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان

تاثیر توجه به حجب و حیا در دوره دانش آموزی دورماندن از آسیبهای اجتماعی است

معاون افکار سنجی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان؛ بعنوان سخنران برنامه «پوشش و حیا در فرهنگ‌های مختلف» دبیرستان دخترانه دارالقرآن اصفهان؛ گفت: حجب و حیا موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌های اجتماعی دور بماند ضمن آنکه بارعایت دیگر شئون زندگی می‌تواند الگویی والا برای سایرین باشد.

ه گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد میرزایی حیدری معاون افکار سنجی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان؛ بعنوان سخنران برنامه «پوشش و حیا در فرهنگ‌های مختلف» دبیرستان دخترانه دارالقرآن اصفهان؛ گفت: حجب و حیا موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌های اجتماعی دور بماند ضمن آنکه بارعایت دیگر شئون زندگی می‌تواند الگویی والا برای سایرین باشد.
محمد میرزائی حیدری با بیان اینکه دوره نوجوانی یا همان دوره دانش آموزی یکی از مهمترین و سرنوشت‌سازترین لحظات در تمام طول عمر انسان است؛ با تاکید براینکه تمام تلاش ما باید این باشد که دانش آموزان از این دوره به بهترین نحوه بهره مند گردند و آینده روشن برای خودشان و آیندگان را رقم بزنند؛ گفت: اگر تجربه را ملاک قرار دهیم اکثر کسانی که به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند، در مصاحبه‌ها و خاطرات علت موفقیت خود را مربوط به سبک زندگی دوران نوجوانی و دانش آموزی می‌دانند.
وی افزود: از طرف دیگر دوره نوجوانی (دانش آموزی) هم یکی از آسیب‌پذیرترین مراحل زندگی انسان است، شاید به واسطه محدودیت تجربه و غلبه احساسات بر نوجوانی می‌باشد.
معاون افکار سنجی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه به عوامل موثر در خصوص مصون ماندن دانش آموز از آسیبهایی اجتماعی در دوره دانش آموزه اشاره کرد و گفت: بعنوان مثال حجب و حیا یکی از ارزشمندترین خصلت‌ها در تمام جوامع و ادیان می‌باشد بویژه حجب و حیا موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌های اجتماعی دور بماند ضمن آنکه بارعایت دیگر شئون زندگی می‌تواند الگویی والا برای سایرین باشد و با مرور کوتاه و عمیق می توان این تاثیرگذاری در گذشته به روشنی دید.
وی با تاکید براینکه اهمیت پوشش به حدی هست که حتی در آموزه‌های هیچ کدام از ادیان غیر توحیدی هم برهنگی وجود ندارد، گفت: با این وجود امروزه دنیای غرب جایگاه زن را در حد کالا تنزل داده و کرامت مادری و انسانی او به غارت رفته است.
انتهای پیام/